Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای بالاترین نشان ملی کشور امارات به نخست وزیر هند در حالی که مسلمان کشی و سرکوب مردم کشمیر توسط دهلی نو در اوج خود قرار دارد بار دیگر وقت نشناسی سران امارات را اثبات کرد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسام کیان مقدم» با ارسال یادداشتی نوشت: در حالی که کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان و امارات همواره داعیه دار دفاع از مسلمانان جهان بوده‌اند ولی اقدامات این کشورها علیه مسلمانان حداقل طی سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان با تمام قوای نظامی خود و هم پیمانانش مدت‌ها است مردم مظلوم یمن را به صورت مستقیم مورد هجوم قرار داده و تاکنون هزاران یمنی را به شهادت رسانده است.

امارات دیگر کشوری است که در شرایط حساس و خطرناکی که دنیای اسلام را با چالش مواجه کرده همواره با اتخاذ تصمیمات عجیب و گاهی حمایت مستقیم از دشمن باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می شود.

اهدای نشان ملی کشور امارات به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در حالی انجام می شود که سرکوب مسلمانان کشمیری توسط هند طی هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

کشمیری‌ها در حبس خانگی به سر می‌برند و به دلیل قطع سرویس تلفن و اینترنت از سوی دولت هند طی هفته‌های اخیر امکان تماس با دیگران را ندارند، در این شرایط بحرانی نخست وزیر هند راهی امارات شده و جایزه ویژه این کشور را نیز دریافت می‌کند.

این در حالی است که سران کشورهای غیرمسلمان مانند فرانسه نیز به شرایط حساس کشمیر اشاره کرده و در دیدار با مودی از وی خواستند برای حل مسالمت آمیز بحران کشمیر اقدام نماید.

واکنش کشورهای غربی به اهدای این نشان تنها به اظهار نظر دولتمردان پاریس محدود نمی شود بلکه حتی برخی از اعضای پارلمان انگلیس مستقیما به ولی عهد امارات نامه نوشته و از وی خواستند که این نشان را به مودی اهدا نکند. در اصل حل بحران کشمیر را فراتر از یک درخواست اسلامی، باید یک توقع انسانی دانست به این معنا که حتی کشورهای غیر مسلمان نیز می دانند که نباید از قاتل انسان ها تقدیر و تشکر صورت بگیرد.

علی رغم تمام واکنش ها دولت امارات این نشان را به مودی هدیه کرد تا بازهم وقت نشناسی سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را اثبات کند.

مودی در حالی بالاترین نشان یک کشور مسلمان را دریافت می‌کند که نظامیان هندی در حالی قتل و کشتار مسلمانان در خاک اشغال شده کشمیر هستند و این می تواند پیام مهمی را برای کشورهای مسلمان به خصوص پاکستان داشته باشد.

زمان تجدید نظر در سیاست‌های پاکستان

اسلام آباد با قوای نظامی خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کند و حتی شخص عمران خان پس از ورود ولیعهد امارات به کشورش برای او رانندگی کرده است.

با این حال مسئولین دولت امارات حتی حاضر نشدند در پاسخ به درخواست‌های مکرر اسلام آباد زمان اهدای نشان ملی خود به مودی را به تعویق بیندازند.

هر چند لغو سفر «صادق سنجرانی» رئیس سنای پاکستان به امارات نوعی اعتراض به رفتار دوحه بود ولی در حقیقت نمی تواند سرپوشی براین اقدام سیاسی عجیب بگذارد.

بحران کشمیر گریبان دهلی‌نو را هم گرفت؛ اقتصاد هند به بدترین وضع در 70 سال اخیر رسیدتوییتر حساب‌های حمایت از کشمیری‌ها را بستروحانی پاکستانی: ایران و پاکستان برای حل مسئله کشمیر تلاش کنندامام خامنه‌ای در دیدار هیئت دولت: مسئولان به تولید داخلی توجه کنند/ وضعیت کنونی کشمیر نتیجه اقدامات انگلیس خبیث است

غیر قابل اعتماد بودن کشورهای عربی و عدم توجه آنها به وضعیت وخیم مسلمانان موضوع تازه‌ای نیست و در حقیقت باید زنگ آگاهی را برای کشورهایی چون پاکستان که گاهی به صورت مستقیم دست به حمایت از آنها می زنند به صدا درآورد.

سوال بعدی این است که آیا رفتار کشور امارات می تواند باعث شود دهلی نو مردم کشمیری را تنها بداند و خود را برای هر اقدام علیه آنها محق تلقی کند. در صورتی که چنین ذهنیی برای دهلی نو ایجاد شود باید قاتل مسلمانان کشمیری را نیز سران کشورهای عربی به خصوص امارات دانست.

به نظر می‌رسد دولت اسلام آباد نیز در تعاملات خود با کشورهای عربی تجدید نظر کند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد ممکن است شرایط این کشورها نیز تغییر کند.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز، دوشنبه، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، ذکر پروردگار و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را دو عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

رهبر انقلاب اسلامی حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چندبعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ‌ذکر پروردگار به‌عنوان «منشأ حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی»، نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.

ایشان در همین زمینه به زائران بیت‌الله تأکید کردند: در حج متوجه مواردی باشید که در هیچ‌ جای دیگر نیست مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و زیارت نبی اکرم(ص)؛ وگرنه بازار و اجناس در همه‌جا وجود دارد.

رهبر انقلاب نکته برجسته‌ی بُعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت الهی از همه مردم برای حضور در مکانی مشخص و در ایامی مشخص، آشنایی مسلمانان با یکدیگر و همفکری و تصمیم‌گیری مشترک است تا نتایج مبارک و عینی حج نصیب عالم اسلام و همه بشریت شود که اکنون دنیای اسلام در زمینه تصمیم‌گیری مشترک، خلأ بزرگی دارد.

ایشان نادیده گرفتن تفاوت‌های ملّیتی، مذهبی و قومی را مقدمه لازم وحدت دانستند و افزودند: اجتماع عظیم،‌ یکدست و یک‌شکل پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی از همه ملّیت‌ها، نمود بارز وجه سیاسی ـ اجتماعی حج است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ضرورت عبور از تفاوت‌ها و مسائل تفرقه‌انگیز مخصوص حج نیست و در آیات متعدد قرآن بر وحدت و همدلی مسلمانان تأکید شده است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه فریضه حج باید مشحون از نام مبارک حضرت ابراهیم و تعالیم آن پیامبر بزرگ باشد، برائت از دشمنان دین خدا را از جمله تعالیم ارزشمند ابراهیمی خواندند و گفتند: از ابتدای انقلاب، برائت یک رکن جاری در حج بوده است اما امسال و با توجه به حوادث عظیم و عجیب غزه که بیش از همیشه چهره خون‌آشام مجموعه‌ی برخاسته از تمدن غربی را آشکار کرده است، حج امسال به‌صورت ویژه حج برائت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث کنونی غزه را شاخصی ماندگار برای تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ هار صهیونیستی از یک طرف و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از طرف دیگر در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد که بازتاب شگفت‌انگیز و بی‌سابقه آن در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص‌سازی است.

ایشان در تبیین وظیفه امت اسلامی در قبال فجایع غزه در فرصت حج ابراهیمی، به نمونه‌های متعدد قرآنی از سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره کردند و گفتند: ابراهیم(ع) جزو پیامبرانی است که دل رئوف و بسیار مهربانی دارد اما همین پیامبر الهی در مقابل دشمنان ظالم و ستیزه‌گر به‌شدت اظهار برائت و به‌صراحت اعلام دشمنی می‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به آیات قرآنی که دوستی با دشمنان ستمگر را هم کاملاً نهی می‌کند، رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و افزودند: اگر کمک آمریکا نبود آیا رژیم صهیونیستی قدرت و جرئت این رفتار وحشیانه با مردم مسلمان و زنان و کودکان را داشت؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عامل قتل مسلمانان و آواره کردن آنها و پشتیبان آن، هر دو ظالم هستند و طبق صریح قرآن اگر کسی با آنها دست دوستی بدهد او نیز ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است.

ایشان با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج یعنی برائت آشکار در مقابل دشمنان را ضروری‌تر از همیشه خواندند و گفتند: بر این اساس حجاج ایرانی و غیرایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمانده و نمی‌ماند اما اگر دست‌های قوی ملتها و دولتهای اسلامی به کمک و همراهی بیاید، حالت رقت‌بار ملت فلسطین ادامه پیدا نخواهد کرد.

ایشان با تشکر از خدمات و فعالیت‌های بعثه و سازمان حج و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در برگزاری حج، خطاب به آنان تأکید کردند: برای آسایش حجاج ایرانی و انجام حج مبرور و مقبول به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که فاصله بین وضع موجود و مطلوب برطرف شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی، شعار حج امسال را «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» خواند و گفت: حج ابراهیمی بستری برای تعلیم خودسازی و همچنین مبارزه با طواغیت بیرونی و دفاع از مظلومان است.

آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تشرف 87 هزار و 550 نفر زائر ایرانی به حج امسال، از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در زمینه افزایش کیفیت خدمات بهداشتی، اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل و همچنین راه‌اندازی عمره مفرده پس از 9 سال توقف و امکان بهره‌مندی مشتاقان زیارت خانه خدا گزارش داد.

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • سلاجقه: بررسی وضعیت معدن «کامو» در اولین فرصت / وزیر صمت پای کار است +فیلم
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج