Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گزارشی دو ساله از عملکرد این کمیسیون ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس صبح امروز در تشریح عملکرد و اقدامات شاخص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی - که به مناسبت دو سالگی شورای پنجم قرائت شد - گفت: تحقق و تصویب ابعاد فرهنگی و اجتماعی توسعه پایدار در برنامه سوم توسعه شهر تهران همسو با استانداردهای بین المللی یکی از اقدامات مهم این کمیسیون در دو سال اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در جریان بررسی لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری احکام حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت،اظهارکرد: بودجه سال ۹۸ نیز منطبق با اهداف توسعه پایدار است.

حق شناس با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق ۲۲ گانه توانستیم ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی را در سال ۹۸ افزایش دهیم، گفت: براساس مصوبات مغفول مانده دوره‌های قبل، طرح پهنه فرهنگی رودکی مجددا مطرح شد و پس از مطالعات و جلسات متعدد مجددا در دستور کار قرار گرفت و با دو ردیف اعتباری جدید تحت عنوان اجرای برنامه‌های فرهنگی پهنه رودکی و تملک و تجهیز دو  خانه در پهنه رودکی جمعا به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه سال  ۹۸ دیده شد.

وی افزود: آغاز مطالعات پروژه‌های مربوط به قطب‌های گردشگری شرق و جنوب تهران همچنین توسعه قطب گردشگری غرب تهران و ایجاد راسته‌های هنری، صنایع دستی، کتاب و ... از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه نامگذاری معابر نیز تغییر رویکرد داشتیم تا مشاهیر در قید حیات در اولویت قرار گیرند، گفت: کمیسیون فرعی نامگذاری تاکنون ۳۱ جلسه برگزار کرده که ۲۳۰ مصوبه به همراه داشته است و تاکنون بیش از ۳۸ نامگذاری مربوط به مشاهیر فرهنگی، پزشکی سیاسی و ... انجام شده که ۳۸ درصد اسامی مربوط به شهدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت به انسان‌ها وهویت انسانی شهر در دستور کار قرار داشته است و برهمین اساس نصب سردیس مربوط به مشاهیر فرهنگی و علمی را در دستور کار قرار دادیم، اظهارکرد: در راستای جلب مشارکت مردم و گروه‌های مرجع گفت و گوهای مستقیم و مستمری با انجمن‌های فرهنگی و هنری و ... داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، کاهش تخلفات و افزایش سرعت عمل هنگام شمارش آرا را از ویژگی‌های انتخابات شورایاری‌ ها در این دوره دانست و گفت: بیش از ۱۰ جلسه نیز با انجمن‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، خانه سینما و خانه تئاتر و غیره داشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران نامگذاری معابر پهنه رودکی محمدجواد حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بر اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان گفت:کمیسیون اصل نود از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرد. این حکم قانونی از سال ١٣٩٤ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری شد و احکام آئین نامه ها و مقررات اجرا شدند. به عنوان مثال در جلسات برگزار شده در سال های ١٤٠١ و ١٤٠٢ ، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مصوب در خصوص سامانه را اجرا کرده و اقدامات اجرایی مشخص آنها از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

رییس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است که با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است.

ایسنا نوشت: وی توضیح داد: مدیران سامانه بیان کردند که در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی بصورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال است و محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کد پستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

وی ادامه داد: با بررسی اقدامات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و مصوبات کارگروه در خصوص سامانه مورد نظارت و تعقیب جدی قرار گیرد و در صورت استنکاف دستگاهها از انجام تکالیف قانونی خود، موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نودم ارسال شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901600

دیگر خبرها

  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان