Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@17:26:07 GMT

کشاورزی قم با پشتیبانی دولت مسیر تحول را طی می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۶۱۹

کشاورزی قم با پشتیبانی دولت مسیر تحول را طی می‌کند

عباس پورمیدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ طی سال‌های اخیر، اجرای برنامه‌های عملیاتی همچون راهبرد تغییر الگوی کشت، با حمایت دولت و مشارکت فعال بخش خصوصی برای توسعه پایدار کشاورزی قم در دستور کار قرارگرفته که در این زمینه علاوه برافزایش ظرفیت تولید محصولات، بالا بردن سطح اشتغال نیز موردتوجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت در قم به دنبال تأمین امنیت غذایی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستیم و در این مسیر،‌ تولید محصولات غذایی سالم را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: با حمایت دولت تلاش کردیم در بخش کشاورزی قم شرایطی فراهم باشد تا هم تولیدکنندگان بتوانند با آرامش به کار و فعالیت بپردازند و هم مصرف‌کنندگان به محصولات باکیفیت و سالم دسترسی داشته باشند.

پورمیدانی با اشاره به این‌که در سال رونق تولید باید سطح تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم، ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با ارتقا بهره‌وری و استفاده صحیح از نهادها،‌ میزان تولید محصولات بخش کشاورزی استان را افزایش دهیم و توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در این حوزه را بالا ببریم.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است.

۷۴۰۵ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال بخش خصوصی سرمایه گذاری قم کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو