Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی و مطالعات زنان با بیان اینکه ما به دنبال تفاهم با جهان و استقلال فکری هستیم تصریح کرد: این دانشگاه برای همه انسان‌ها و همه مردم کره زمین است؛ بدون رنگ و نژاد و دین و مذهب. ما سعی کرده‌ایم هیچ چیزی جز انسانیت برای‌مان مهم نباشد و این در نوع خودش بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب اظهارکرد: در هیچ‌جای دنیا دانشگاهی مانند دانشگاه ادیان و مذاهب وجود ندارد. ما هیچ تعصبی نداریم؛ نه تعصب قومی و نژادی و نه دینی.
وی افزود: ما دو ایران داریم. یک ایرانی که شما در تبلیغات و رسانه‌های جهانی می‌بینید و یک ایرانی که الان خودتان می‌بینید. این ایرانی که الان می‌بینید، برای غیرایرانی‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستند و آن‌ها را مهمان خود می‌دانند و سینه آن‌ها برای پذیرش آن‌ها باز است.
عضو هیئت امنای مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: غربی‌ها در ایرانی که در تبلیغات مطرح می‌کنند، فضای این کشور را غیرواقعی و بسیار خشن جلوه می‌دهند؛ در حالی که ما خشن نیستیم. برای این‌که ما دشمن خشونت هستیم. ما را غیرقابل تحمل و غیرقابل گفت‌وگو جلوه می‌دهند؛ در حالی که این‌گونه نیستیم. ما به دنبال تفاهم با جهان هستیم. فقط یک جرم داریم و آن، این‌که می‌خواهیم مستقل باشیم.
نواب با اشاره به شرکت‌کنندگانی از هند در این دوره گفت: هندی‌ها نیز بهای آزادی خود را پرداخته‌اند. امروز هند مستقل است و با سرعت مشکلات اقتصادی خود را حل می‌کند. به عکس آن‌چه که می‌گویند اگر دنباله‌روی کسی نباشید، مشکلات‌تان حل نمی‌شود، هند در حال حل مشکلات خودش است.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: ما سیاسی نیستیم و حرف سیاسی نیز نمی‌زنیم. این فقط گزارشی بود از استقلال خودمان و پایه اصلی استقلال هم بر مبنای استقلال فرهنگی است. تا استقلال فرهنگی نباشد، بقیه استقلال‌ها درست نمی‌شود. ما اشتباهاتی داشته‌ایم ولی مسیر انقلاب در حال تسهیل شدن است.
نواب بیان کرد: زن در دیدگاه اسلام بسیار منزلت دارد. امام خمینی درباره زنان جمله زیبایی دارند که می‌فرمایند اگر مرد به بالاترین مقام هم برسد، نباید فراموش کند که یک زن او را تربیت کرده است. تربیت اصلی انسان بر عهده مادر است. زندگی بزرگان علم و دین را بخوانید. همه این بزرگان در دامان یک مادر تربیت شده‌اند. زن نقش حیاتی را در تربیت بازی می‌کند. باید گفت بشریت مدیون زن است و اگر زن نبود، مسیر بشریت به نابودی کشیده شده بود. حوصله، صبر و فداکاری مادر نسل بشریت را تربیت می‌کند. بشریت آن‌طور که باید و شاید قدر زن و مادر را نمی‌داند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن دانشگاه ادیان و مذاهب آغاز دوره بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»
نفر اول سی میلیون تومان
نفر دوم بیست میلیون تومان
نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستار‌های آزاد»
جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»
جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»
ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳.

اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد