Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ طرح حذف ۴صفر از پول ملی ایران که به تازگی به تصویب دولت رسیده، سال هاست که در کشور مطرح می‌شود و این بار به نتیجه رسیده است. این طرح از سال‌های قبل به خصوص در زمانی که میزان تورم شدت گرفته بود به ویژه اتفاقات ماه‌های اخیر به خصوص سقوط ارزش ریال در قبال دیگر ارز‌ها به ویژه دلار، باعث سرعت بخشیدن به این طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بار صورت جدی تری به خود گرفت و در نهایت هیات دولت طرح پیشنهادی بانک مرکزی را تصویب کرد.

بر اساس طرح بانک مرکزی قرار است با حذف ۴صفر از پول ملی ایران، هر ۱۰۰۰۰ ریال فعلی برابر با یک تومان جدید شده و هر تومان برابر با ۱۰۰ ریال جدید؛ به عبارت دیگر تومان واحد رسمی پول ایران شده و ریال پول خرد ایران می‌شود که هر ۱۰۰ ریال برابر با یک تومان خواهد بود.

با تصویب این طرح در دولت، کارشناسان به بررسی نقاط مثبت و منفی اجرای آن پرداختند و نظرات موافق و مخالف زیادی درباره آن مطرح شد؛ اما در این باره باید منتظر نظر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ماند تا اجرای این طرح که به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی حداقل دو سال زمان می‌برد، آغاز شود.  
حذف صفر از پول ملی این روز‌ها به یکی از پربحت‌ترین طرح‌های اقتصادی تبدیل شده که نظرات موافق و مخالف زیادی دارد، اما مهم‌ترین موضوع، توجه به آثار مثبت و منفی این طرح بر اقتصاد ایران است.

در همین رابطه عبدالحمید انصاری، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران درباره حذف ۴صفر از پول ملی گفت: حذف ۴ صفر بدون اصلاحات اقتصادی موثر نیست و هیچ تاثیری بر بهبود شاخص‌های اقتصادی ندارد و فقط کار محاسبه‌ای است که ارقام درشت را کوچکتر می‌کند و تا حدودی آرامش روانی گران قیمت و ارزان قیمت بودن مخارج را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

وی افزود: حذف ۴صفر از پول ملی هیچ تاثیری بر کنترل تورم، افزایش فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی ندارد. حرف ۴صفر از پول ملی فقط حسابرسی را ساده‌تر کرده و هزینه چاپ پول را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران بیان کرد: در شرایط فعلی حذف صفر از پول ملی جز اثرات منفی هیچ نفعی برای اقتصاد ایران ندارد. قبل از حذف صفر مباحث مهمتری وجود دارد که دولت باید اول آن‌ها را مورد هدف قرار داده و بعد هم اصلاح کند مانند کنترل تورم، رونق تولید ملی، افزایش فضای کسب و کار، مبارزه با فساد و اصلاح نظام بانکی.

انصاری ادامه داد: دولت در حل مشکلات اساسی کشور ناتوان است و قدرت حل این مشکلات را ندارد بنابراین خود را درگیر کار‌های بی ارزشی همچون حذف ۴صفر از پول ملی می‌کند تا سرگرم شود.

این کارشناس مسائل بانکی عنوان کرد: مطابق برنامه جایگزین کردن اسکناس، خروج آن‌ها از چرخه اقتصاد، گرد کردن اسکناس‌ها و در آخر هم تعریف واحد‌های کوچکتر برای خرید‌های خرد‌تر زمان حذف صفر از پول ملی را طولانی‌تر می‌کند.

انصاری خاطرنشان کرد: حذف ۴صفر از پول ملی هزینه بالایی دارد که به دولت و اقتصاد تحمیل می‌شود. منبع: اقتصاد24 برچسب ها: رویداد24 ، حذف 4 صفر ، حذف صفر از پول ملی ، حذف صفر ، حذف چهار صفر از پول ملی ، بانک مرکزی ، پول ملی ایران ، عبدالحمید انصاری ، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حذف 4 صفر حذف صفر از پول ملی حذف صفر حذف چهار صفر از پول ملی بانک مرکزی پول ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات