Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «در جستجوی فریده»‌ که نماینده ایران در اسکار شد و نامش به رسانه‌ها راه پیدا کرد،  بسیاری از این انتخاب زودهنگام و متفاوت متعجب بودند و  برخی که فیلم‌شان از گزینه‌های مورد بحث برای معرفی به آکادمی بود، لب به اعتراض گشودند.

اما در این میان پرسش‌های زیادی مطرح شد که نشان داد تا حدود بسیار زیادی قوانین و مقررات اسکار که به صورت کامل در سایت آکادمی علوم و هنرهای سینما در دسترس است، برای بسیاری ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این پرسش‌ها زمانی به میان آمد که متنی به نقل از بهمن قبادی در نقد معرفی «در جستجوی فریده» به اسکار منتشر شد. در این متن انتقادی آمده است: «در خبرها خوانده‌ام که هیئت معرفی فیلم به آکادمی اسکار، فیلم مستند «در جستجوی فریده» را جهت شرکت در رقابت انتخاب کرده‌اند غافل از اینکه فیلم‌های مستند چه کوتاه و چه بلند، نیازی به معرفی به آکادمی ندارند این روند فقط جهت فیلم‌های داستانی لازم است. وزارت فرهنگ و ارشاد ایران و هیئت معرفی فیلم با ناآگاهی (‌با احترامی که به دوستان هنرمندی که در این هیئت هستند دارم) دست به انتخاب این فیلم مستند زده‌اند.

به عنوان عضوی از آکادمی فیلم‌های مستند، باید بگویم کافی‌است که این فیلم در یکی دو سینما در کشور آمریکا برای مدتی اکران شود، سپس سازندگان به راحتی می توانند فیلم را به آکادمی معرفی کنند. این یادداشت حتی در حمایت از این فیلم مستند هم هست چرا که این فیلم از مسیر فیلم‌های مستند وارد رقابت نشده و در صورت پی بردن آکادمی به مستند بودن فیلم، احتمال خارج شدن آن از کلیه بخش‌های آکادمی بسیار فراوان است.

شاید بهتر باشد که این هیئت تا فرصت باقیست فیلمی داستانی را به آکادمی معرفی نماید و دوستان سازنده فیلم مستند «در جستجوی فریده» از مسیر بهتر و درست، فیلم را به بخش فیلم های مستند معرفی کنند»

معرفی مستند برای اسکار بهترین فیلم بین‌المللی

حرف قبادی تا جایی درست است و از جایی به بعد نادرست به نظر می‌رسد. بر اساس قوانین آکادمی یک مستند برای واجد شرایط شدن برای حضور در رقابت اسکار سه راه پیش رو دارد. اولین راه جایزه بردن در یکی از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی است. راه دوم اکران به مدت یک هفته در لس‌آنجلس و نیویورک است و راه سوم البته معرفی از سوی یک کشور به عنوان نماینده بخش بهترین فیلم بین‌المللی است.

پس حرف قبادی تا اینجا درست است «در جستجوی فریده» می‌توانست با اکران در آمریکا واجد شرایط رقابت در اسکار مستند بلند شود. اما آنجا که قبادی می‌گوید آکادمی پس از پی بردن به مستند بودن فیلم آن را از کلیه بخش‌ها خارج می‌کند نادرست به نظر می‌رسد، چرا بر اساس قانون یک کشور می‌تواند فیلمی داستانی، انیمیشن یا مستند را به عنوان نماینده خود در بخش بین‌الملل معرفی کند.

یک تیر و دو نشان برای «در جستجوی فریده»

البته با مرور این دو قانون یک نکته مشخص می‌شود. «در جستجوی فریده» که از سوی ایران به عنوان فیلم برگزیده برای بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب شده است، به صورت خودکار واجد شرایط حضور در بخش بهترین مستند بلند است و از این رو به راحتی می‌تواند در این بخش نیز شانس خود را بیازماید.

البته باید توجه داشت که تجربه نشان داده است فیلم‌های مستند شانس چندان بالایی برای اسکار بهترین فیلم بین‌المللی ندارند و تاکنون هم سابقه نداشته فیلمی همزمان در دو بخش مستند و فیلم بین‌المللی نامزد جایزه شود.

ترکیب سینمایی هیات انتخاب 

در قوانین آکادمی در بخش ثبت و معرفی فیلم بین‌المللی برای اسکار آمده است که انتخاب فیلم برای این بخش توسط سازمان، هیات ژوری یا کمیته‌ای مورد تایید صورت می‌گیرد که اعضای آن از هنرمندان و اشخاص ماهر سینما تشکیل شده باشد. فهرست کمیته انتخاب بایست تا قبل از جمعه ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۹ در آکادمی ثبت شود. 

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1292884

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسکار ۲۰۲۰ جوایز اسکار در جستجوی فریده سینمای ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایران و آمریکا امانوئل مکرون مجلس دهم گردشگری سینمای ایران لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، پیتر بک، موسس و مدیر عامل شرکت راکت‌لب، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت موشک‌ها و فضانوردی است و با کمک تکنولوژی در تلاش برای رونق دادن به صنعت فضایی به عنوان راهی جدید برای سکنت انسان‌ها است. پیتر بک با توجه فعالیت‌های موفق شرکت خود، به یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت فضایی تبدیل شده است.

راکت‌لب در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و تلاش این آزمایشگاه برای پیشگامی در دسترسی مقرون به صرفه به فضا با توسعه موشک الکترون، وسیله پرتابی که برای ارسال ماهواره‌های کوچک به فضا طراحی شده بود، انجام شد. نخستین پرتاب موفقیت آمیز مداری این موشک در ژانویه ۲۰۱۸ از سایت پرتاب نیوزلند این شرکت، واقع در شبه جزیره ماهیا در جزیره شمالی انجام شد.

موشک الکترون  تا به امروز ۴۶ بار پرواز کرده و بیش از ۱۸۰ ماهواره را برای سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی، از جمله محموله‌های امنیت ملی ایالات متحده حمل کرده است.

آزمایشگاه راکت که مقر آن در لانگ بیچ، کالیفرنیا است، دارای سه سکوی پرتاب است که دو سکو در نیوزلند و سومی در ویرجینیا، در جزیره والوپس قرار دارند. 

اخیراً، پیتر بک اعلام کرده است که شرکت راکت‌لب به دنبال ارسال موشک‌ها به سمت سیاره زهره است. این اقدام جدید امکان پیگیری پتانسیل وجود حیات در این سیاره را فراهم می‌کند و می‌تواند اطلاعات جدید و مهمی برای دانشمندان و محققان به ارمغان بیاورد.

با توجه به اهمیتی که این پروژه برای صنعت فضایی دارد، مصاحبه‌ای با پیتر بک برگزار شده است. در این مصاحبه، او در مورد اهداف آینده شرکت راکت‌لب و چالش‌هایی که در حوزه فضایی با آن مواجه است و اهمیت کشف حیات در سیاره ونوس صحبت کرده است.

پیتر بک به عنوان یک انسان با دیدگاه و انگیزه‌های بی‌پایان برای کشف بیشتر  فضا به عنوان یک پیشرو و نوآور در حوزه فضانوردی شناخته شده و با توانایی‌ها و آرمان‌های او، شرکت راکت‌لب می‌تواند به دنبال اهداف بزرگتر و بیشتری برای اکتشافات فضایی بپردازد و با کشف حیات در سیاره‌های دیگر، انسانیت را به یک مرحله جدید از پیشرفت و تحقیقات هدایت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل