Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بیست و هفتمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مشهد افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در جهش و توسعه نظام، کشور و جامعه به ویژه در شرایط موجود اقتصادی می تواند نقش بی بدیل ایفا کند.
وی اظهار داشت: این نهاد مقدس می تواند نیروی توانمند انسانی داخلی را در بهره وری مطلوب قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه مشهد گفت: توسعه اقتصادی و غلبه بر دشمن در جنگ اقتصادی به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و فناوری نیاز دارد که در هر سه بخش قوی و توانمند هستیم.
وی افزود: تراکم نقدینگی یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور بزرگترین سرمایه ای است که ما را از هر سرمایه خارجی بی نیاز می کند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشت: همچنین وجود استعداد های فراوان و توانمند در کشور نیاز به نهاد و جریان پرورشی و آموزشی قوی دارد که این استعدادهای بالفعل را به بالقوه بدل کرده و این نهاد و جریان چیزی جز دانشگاه فنی و حرفه ای نیست.
وی با بیان اینکه امروز در عرصه امکانات آموزشی فنی و مهندسی اغلب توجه به یک سری دانشگاه های خاص می شود گفت: این در حالی است که ارائه امکانات به دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند امکان و حرکت ارزشی را توسعه دهد و باید توجه داشت که حرف اول را در توسعه این دانشگاه مدیریت و اعضای هیات علمی آن می زنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه با هنر دشمنی و مشکلی نداریم افزود: هنر باید در استخدام انسان سازی قرار گیرد تا فرهنگ جامعه مترقی شود، ما با هنری مشکل داریم که در استخدام ابتذال قرار می گیرد و موجب هدایت جامعه به زوال می شود در حالی که هنر باید در استخدام فرهنگ دینی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دشمنی با هنر به مثابه دشمنی با علم است و به شدت مخالف این هستیم که هنر ابزاری برای توسعه ابتذال و مورد استفاده برخی در راه های نامشروع و کسب درآمد شود بلکه باید از هنر در انسان سازی و توسعه فرهنگ دینی بهره برد.

آیت الله علم الهدی گفت: بنیان فرهنگ در جامعه بر مبنای هنر است و جایگاه هنر به قدری والاست که در قرآن در ابتدا برای جذب افراد از هنر بهره گرفته شده و سپس ضرورت ها و حقایق به افراد ارائه گردیده است.

وی با بیان اینکه قرن ۲۱ قرن فرهنگ و ایدئولوژی هاست افزود: فرهنگ اسلامی قوی ترین فرهنگ رایج در جهان محسوب می شود و اگر دنیای غرب مایل به ادامه سیادت و آقایی در قرن ۲۱ است باید اقدام به براندازی فرهنگ اسلامی کند که هرچند در همین راستا حرکت می کند اما موفق نخواهد شد.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در قرن حاضر فرهنگ ها با یکدیگر دچار رقابت می شوند و فرهنگ برنده به عنوان فرهنگ حاکم بر دنیا شناخته می شود و دنیای غرب با علم به اینکه فرهنگ اسلامی برنده نهایی است تلاش در مبارزه با آن دارد.

وی گفت: باید برای توسعه فرهنگ دینی خود از ابزار هنر بهره ببریم و در این راستا همه مسئولیت دارند.

بیست و هفتمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور که از سوم شهریور در مشهد آغاز شده است مدت سه روز ادامه دارد.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اقتصاد مقاومتی درآمد سید احمد علم الهدی فناوری فنی و حرفه ای قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان