Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:32:42 GMT

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین در سیستان و بلوچستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۳۹۲

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان، محمدتقی سرحدی اظهار داشت: ثبت‌نام زائرینی که قصد پیاده‌روی به‌سوی کربلای معلی در اربعین حسینی(ع) را دارند از روز جمعه یکم شهریور ماه در سیستان و بلوچستان شروع شده و تقریباً تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

جانشین مدیریت سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه تشرف به عتبات عالیات در اربعین برای زائرین پیاده ثبت‌نام در سامانه سماح است از این رو متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سامانه www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samah.haj.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سماح به‌صورت شبانه‌روزی برای ثبت‌نام زائرین اربعین درحال فعالیت است تصریح کرد: متقاضیان حضور در مراسم اربعین باید اطلاعات خود را که شامل کدملی، شماره گذرنامه و شماره تلفن همراه است در این سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ ثبت‌نام برای هر نفر ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده که برای پیاده‌روی اربعین حسینی امسال نیاز به ویزا نیست و تنها گذرنامه برای خروج از مرز کافی است.

سرحدی عنوان کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۶۴۷ نفر از سیستان و بلوچستان به عتبات عالیات در اربعین اعزام شدند و با توجه به اینکه امسال برای تشرف نیاز به ویزا نیست پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش پیدا کند.

جانشین مدیریت سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته شهرستان زاهدان بیشترین آمار ثبت‌نام‌شدگان استان برای این سفر معنوی را به خود اختصاص داده بود همچنین سراوان تنها شهرستان استان بود که از آن هیچ ثبت‌نامی برای پیاده‌روی اربعین گزارش نشده بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای زائرین پیاده‌روی اربعین سیستان و بلوچستان مرز خروجی شلمچه در نظر گرفته شده بود افزود: تاکنون مرز خروجی برای این استان اعلام نشده است اما احتمال اینکه امسال هم مانند سال‌های گذشته مرز خروجی زائران پیاده‌روی اربعین شلمچه در نظر گرفته شده باشد زیاد است.

کد خبر 4701638

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی سیستان و بلوچستان سامانه سماح زاهدان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش