Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی مدارس صدرا گفت: اگر کنکور حذف شود، سازمان سنجش از حذف مافیای کنکور متضرر خواهد شد از این رو این سازمان با حذف کامل کنکور مخالف است.

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدرضا خسروی، معاون آموزشی مدارس صدرا صبح امروز در نشست کمیسیون آموزشی این مدارس در هتل آفتاب ولایت مشهد ، گفت: اگر کنکور حذف شود، تنها سازمانی که از حذف این مافیا متضرر می‌شود، سازمان سنجش است به همین علت هرگز اجازه نخواهد داد که کنکور به‌طور کامل حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان سنجش در پی زمین زدن رشته معارف است و برای این رشته هویت مستقل قائل نیست، اظهار کرد: خوشبختانه در نظام جدید آموزش و پرورش ، برای دانش‌آموزان این رشته دفترچه اختصاصی رشته  که شامل دروس تاریخ اسلام و زبان عربی رشته معارف می باشد در نظر گرفته شده است، از طرفی کلاس‌ درس‌های جغرافیا و جامعه‌شناسی در مدارس صدرا برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه  نباید به خاطر کنکور ، رشته تخصصی معارف را زیر سؤال برد، در خصوص آزمون‌های هماهنگ پایه دوازدهم، اظهار کرد: به علت محدودیت نفرات ستاد، با مشکلات زیادی برای آزمون‌ها روبه‌رو شدیم که برای رفع مشکل با موسسه‌های بیرونی قرارداد بستیم. قرار است هشت مرحله آزمون برگزار کنیم، هرچند با کنکور موافق نیستیم اما قرار نیست اگر دانش‌آموزی خواست به موفقیتی دست یابد، مانع شویم. برای آزمون‌ها در شهرهای عادی ۵۷ درصد تخفیف و در شهرهای کم‌برخوردار ۷۰ درصد تخفیف برای دانش‌آموزان وجود دارد. برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تدبیری در حال اندیشیدن است که بتوانیم از نظر مالی برای ثبت‌نام در آزمون‌ها حمایت کنیم.

 معاون آموزشی مدارس صدرا ادامه داد: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، مربوط به نسخه جدیدی از آموزیار است که با نام مدبر به‌زودی قرار است رونمایی شود که بابت آن مدارس نباید هزینه‌ای پرداخت کنند. در این نرم‌افزار، خانواده‌ها می‌توانند از نظر تحصیلی و انضباطی شرایط فرزندان خود را مشاهده کنند و همچنین حضور و غیاب به‌صورت آنلاین در آن امکان‌پذیراست اما برای ورود والدین و دانش‌آموزان به نرم‌افزار، نیاز به پرداخت هزینه اندکی می باشد.

 خسروی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت فرهنگیان با اداره آموزش و پرورش نیست و به سازمان استخدام اداری منتقل شده است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد آموزشی مدارس معارف، افزود: در حال حاضر سازمان سنجش در پی حذف رشته معارف است، اما به علت تأکید رهبری بر این مدارس ما باید به این رشته هویت ببخشیم؛ به همین منظور در پی برگزاری المپیاد تخصصی رشته معارف هستیم. شرکت در مرحله اول المپیاد معارف برای همه دانش‌آموزان الزامی است که برای تشویق دانش‌آموزان در سطحی که برگزیده شوند، از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: مهر 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش مافیا مدارس صدرا رشته معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳