Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت خارجه گفت: طبق توافقی که فی مابین آمریکا و اروپایی‌ها بود، اروپا نیز با این کشور همکاری کرد و بنا به درخواست دولت آمریکا چند تن از شهروندانی ایرانی را در کشور‌های اروپایی به ظن دور زدن تحریم‌ها بازداشت و به ایالات متحده مسترد کردند که انتظار نمی‌رفت اروپا این مطالبه غیرقانونی آمریکا را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 15:18 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۳۱۴ سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اقدامات وزارت خارجه در خصوص وضعیت دانشمندان و شهروندانی ایرانی بازداشت شده در آمریکا، گفت: وزارت خارجه برای اثبات بی‌گناهی این افراد اقداماتی حقوقی و سیاسی مختلفی را در دستور کار کرد. همچنین از طریق «ان.جی.او‌»ها(سازمان‌های مردم نهاد) نیز کار‌های را صورت داده است.
وی افزود: آمریکا مدعی است این افراد تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران را دور زده‌اند، تحریم‌هایی که خودش مبنای غیرقانونی دارد. در همین راستا طبق توافقی که فی مابین آمریکا و اروپایی‌ها بود، اروپا نیز با این کشور همکاری کرد و بنا به درخواست دولت آمریکا چند تن از شهروندانی ایرانی را در کشور‌های اروپایی به ظن دور زدن تحریم‌ها بازداشت و به ایالات متحده مسترد کردند که انتظار نمی‌رفت اروپا این مطالبه غیرقانونی آمریکا را اجرایی کند.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: آمریکا در حالی مدعی است که این افراد تحریم‌ها را نقض کرده‌اند که در زمان بازداشت این افراد تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی اصلا وجود نداشته است اما با وجود اقدامات دیپلماتیک و حقوقی وزارت خارجه، سایر نهاد‌ها و خانواده افراد بازداشت شده هنوز نتیجه‌ای نداشته است.
وی در مورد پیشنهاد تبادل زندانیان آمریکایی با این افراد خاطر نشان کرد: این پیشنهاد چندی قبل از سوی ظریف مطرح شد تا در نتیجه مذاکره و انجام توافق، زندانیان ایرانی با زندانیان آمریکایی که در کشورمان مرتکب جرم واقعی شده بودند، تبادل شوند اما معلوم بود که طرف آمریکایی اصلا سرنوشت شهروندانش برایش مهم نیست و لذا حاضر به انجام کار قانونی در این راستا نشد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره گفت‌وگوی ظریف با نماینده چین در امور سوریه اظهار داشت: اقدامات جمهوری اسلامی در این مساله در جهت کاهش تنش و برقراری ثبات و امنیت در سوریه صورت می‌گیرد. هدف ایران مبارزه با تروریسم است اما در نیت کشور‌های فرامنطقه‌ای نه تنها شک نداریم بلکه یقین داریم که خیر نیست.
وی تاکید کرد: با این حال چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل کشوری که همواره سعی دارد در میان کشور‌های منطقه تعادل ایجاد کند، در حال رایزنی با همه طرف‌هاست و در این راستا از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید عباس موسوی وزارت امور خارجه اقدامات دیپلماتیک وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد