Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به موضوعی در فضای مجازی مبنی‌بر اینکه چرا نمایندگانی که تخلفات آن‌ها از نظر قوه قضاییه تأیید شده، از مجلس و کار نمایندگی اخراج نمی‌شوند، گفت: به نظر من این موضوع می‌توانست در قانون اساسی ذکر شود، اما چنین مسئله‌ای در آئین‌نامه داخلی مجلس و حتی قانون اساسی ذکر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سه نماینده مجلس در پرونده سایپا نقش داشتند که فقط دو نفر دستگیر شدند 

او ادامه داد: در زمان بررسی و اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس هم این موضوع به صورت پیشنهاد از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شد اما به تصویب نرسید.

نماینده مردم فسا در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا در صورت تأیید و محرز شدن تخلفات یک نماینده مجلس، قوه قضاییه برای برخورد با وی باید تا پایان دوره نمایندگی صبر کند، اظهار کرد: قوه قضاییه می‌تواند با این نماینده برخورد انجام دهد، عرف این است که اگر نماینده‌ای به حبس هم محکوم شود، برای اجرای این حکم تا پایان دوره نمایندگی صبر شود، اما در این مورد هیچ تصریحی در قانون وجود ندارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید کرد: اینکه بشود فردی را در زمان دوره نمایندگی مجلس زندانی کرد یا نه، تنها بستگی به تفسیر کسانی دارد که می‌خواهند حکم را اجرا کنند.

انتهای پیام/

برخورد قانون با نمایندگان متخلف مجلس چگونه است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم