Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:37:47 GMT

عقب نشینی ترامپ از جنگ تجاری با چین

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۴۹۴

عقب نشینی ترامپ از جنگ تجاری با چین

به گزارش روزنامه روزیکشنبه روزنامه انگلیسی گاردین، ترامپ در میانه انتقادها از سوی متحدان آمریکا در اجلاس گروه هفت در شهر «بیاریتز» فرانسه، تصدیق کرد که بار دیگر درباره وخامت جنگ تجاری با چین تجدیدنظر می  کند.

او در یک صبحانه کاری با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این پرسش که آیا در تصمیم خود درباره تشدید تعرفه های علیه چین فکر می کند، جواب مثبت دارد و گفت: مطمئنا این کار را می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اذعان رئیس جمهور آمریکا به بازنگری درباره تصمیم اخیرش در قبال پکن و دیگر تصمیم گیری هایش، وی رویکرد چین را «ظالمانه» توصیف کرد.

ترامپ گفت: روسای جمهور و دولت ها به چینی ها اجازه داده اند تا هر ساله صدها میلیارد دلار را به جیب بزنند.

آمریکا، چین را به قیمت شکنی، انتقال اجباری فناوری و سرقت اموال معنوی متهم کرده  است.

ترامپ با این حال این موضوع را رد کرده که تحت فشار دیگر رهبران گروه هفت که شامل کشورهای بزرگ صنعتی جهان هستند مجبور به کاستن از سختگیری در قبال تعرفه ها شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: هیچ کس چیزی در این زمینه به من نگفته است و نمی تواند بگوید.

با این حال جانسون که در صبحانه کاری شرکت داشت، بعد از تبریک گفتن به ترامپ به دلیل همه به اصطلاح دستاوردهای اقتصادی آمریکا در دولت ترامپ گفت: ما خواستار صلح تجاری هستیم و تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم مانع جنگ تجاری شویم. ما در کل فکر می کنیم که انگلیس در ۲۰۰ سال گذشته از فواید تجارت آزاد منفعت برده است و این چیزی است که ما می خواهیم شاهدباشیم... ما در مجموعه تعرفه ها را دوست نداریم.

ترامپ تا پیش از این تهدید کرده بود که از اختیارات امنیت ملی برای اعلام وضعیت فوق العاده به منظور وادار کردن شرکت های آمریکایی برای خروج از چین استفاده خواهد کرد. 

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به اظهارات ترامپ درباره احتمال بازنگری در تصمیم خود نوشت: ترامپ برای اولین بار نشان داد که از تشدید جنگ تجاری با چین پشیمان شده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: ترامپ برای اولین بار در روز یکشنبه از این که جنگ تجاری او با چین به یک معضل بین المللی منجر شده است، ابراز ندامت کرد و وقتی یک خبرنگار از او پرسید که آیا از این اتفاقات پشیمان است، پاسخ «مثبت» داد.

واشنگتن پست افزود: اظهارات ترامپ تغییر رویکرد او در قبال چین را نشان می دهد که تاثیر بسزایی در اقتصاد آمریکا داشته و می تواند بر شانس او برای انتخاب دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی تاثیر بگذارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند