Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:54:05 GMT

منبع تحت‌فشار را از پایا گسترش تهیه کنید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۴۱۵

منبع تحت‌فشار را از پایا گسترش تهیه کنید

فروشگاه پایا گسترش ارائه‌دهنده انواع پمپ‌های آب صنعتی و خانگی است و بهترین نوع پمپ را به مشتریان عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پمپ خوب، پمپ آب خانگی وسیله‌ای است که برای افزایش فشار آب خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از آپارتمان‌های چند طبقه فشار آب خیلی پایین است و افرادی که در طبقات بالا زندگی می‌کنند با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپ آب با پمپاژ کردن آب، حرکت آب را سریع‌تر کرده و آب را به طبقات بالا می‌رساند. در این متن به معرفی چند نوع پمپ، می‌پردازیم.

پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور پمپی است که برای گردش آب گرم در سیستم‌های گرمایشی صنعتی و خانگی و سیستم تهیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدنه پمپ سیرکولاتور، در دو نوع چدن و استیل تولید می‌شود و می‌تواند مایعات را تا دمای ۱۰۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد پمپاژ کند. پمپ سیرکولاتور به‌عنوان پمپ‌های گریز از مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ سیرکولاتور از طریق پمپاژ کردن مایعات در یک مدار بسته می‌چرخند. در هنگام خرید پمپ سیرکولاتور باید به فشار پمپ، ظرفیت، میزان مصرف انرژی و کارایی پمپ و سرعت چرخش پروانه پمپ توجه داشته باشید. پمپ‌های سیرکولاتور یک لوله اتصال و یک شیر یک‌طرفه دارند. بیشترین کاربرد پمپ آب سیرکولاتور به چرخش درآوردن آب در سیستم‌های گرمایشی هیدرولیک و سیستم‌های سرمایشی است. زمانی که آب به طرف بالا پمپاژ می‌شود، در اطراف سیرکولاتور می‌چرخد و دوباره سر جای خود برمی‌گردد. به همین دلیل پمپ سیرکولاتور برای انتقال و جابه‌جایی آب در لوله‌ها به قدرت کافی نیاز دارد.

پمپ سیرکولاتور از دو بخش الکتروکوتور و پمپ آب تشکیل‌ شده است. موتور الکتریکی موجب حرکت کردن پروانه‌ها شده و در نتیجه آب به سمت بالا حرکت می‌کند. پمپ سیرکولاتور، پروانه‌ای شبیه به توربین دارد و این پروانه دارای چرخی همراه با تیغه است و به خاطر حرکت سریعی که دارد آب را به سمت جلو می‌برد. پمپ سیرکولاتر کوچک است و به‌راحتی در کنار سیستم لوله‌کشی نصب می‌شود. پمپ سیرکولاتور آب سرد و گرم را در رادیاتورها می‌چرخاند و همچنین برای سیستم گرمایش در کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع تحت‌فشار

منبع تحت‌فشار وسیله‌ای است که در حفظ فشار آب در سیستم آبرسانی، کاهش مصرف برق و کاهش استهلاک پمپ آب نقش مهمی‌دارد و کمک بزرگی محسوب می‌شود. خانه‌هایی که فشار آب آن‌ها خیلی کم است، با استفاده از یک منبع تحت‌فشار می‌توانند این مشکل را حل کنند. منبع تحت‌ فشار با ذخیره کردن آب با فشار مناسب، باعث می‌شود که نیازی به روشن و خاموش کردن زیاد پمپ نداشته باشیم. حجم بزرگ منبع موجب کم شدن تعداد روشن و خاموش کردن آن شود. منبع تحت‌فشار نقش مهمی در تاسیسات خانه‌ها دارد. منبع تحت‌فشار با توجه به حجمی که دارد مقداری از آب را در داخل مخزن خود نگه می‌دارد و به همین دلیل هر بار که شیر آب باز و بسته می‌شود، پمپ روشن نمی‌شود. اگر حجم منبع تحت‌فشار بیشتر باشد، فشار کمتری به پمپ وارد می‌شود. منبع تحت‌فشار از یک تیوپ و یک فلنج (وسیله ایی برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر) درست می‌شود و طرز کار آن بدین‌صورت است که به خاطر داشتن هوای تحت‌فشار و تیوپ، آب را به سمت لوله‌ها می‌برد. هنگام باز کردن شیر آب، فشار هوای موجود در منبع تحت‌فشار در لوله‌کشی زیاد می‌شود. میزان این فشار بین ۲۰ تا ۴۰ PSL است و در هنگام بسته‌شدن شیر آب، پمپ آب با کم کردن فشار آب در منبع، منبع را شارژ می‌کند. هنگامی‌ که منبع تحت‌فشار نصب می‌شود، فشار باد آن باید دوباره تنظیم شود. فشار آب مخزن این منبع باید از میزان فشار اتارت پمپ، کمتر باشد، اگر فشار باد منبع تحت‌فشار خیلی کم باشد، تیوپ به دیواره مخزن ساییده می‌شود و ساییده شدن تیوپ موجب از بین رفتن آن می‌شود. اگر منبع تحت‌فشار به‌درستی نصب نشود، موجب ساییده شدن تیوپ و درنتیجه پاره شدن آن می‌شود. کم بودن فشار آب در منبع تحت‌فشار، همچنین موجب می‌شود که تیوپ منبع بیش‌ازاندازه پر شود.

منبع کویل دار

با استفاده از منبع کویل دار، می‌توان با بهترین راه ممکن، آب گرم بهداشتی تولید و ذخیره کرد. در منبع کویل دار، آب توسط دیگ بخار داغ می‌شود و آب داغ داخل یک کویل حرارتی که از جنس مس است به گردش درمی‌آید و بعد از دادن حرارت به دیوار لوله مسی، از کویل خارج می‌شود. این کار موجب گرم شدن لوله مسی و درنهایت گرم شدن آب سرد می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه اتصال مستقیم شلنگ به لوله آب (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم) ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • نحوه اتصال مستقیم شلنگ به لوله آب (فیلم)
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟