Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اختلاف نظر جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی بیش از پیش در نشست امروز گروه هفت در فرانسه آشکار شد.

بنا به گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا که اصرار دارد روابط خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را خوب و صمیمی جلوه دهد، گفت آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ هیچ توافقی را نقض نکرده است و در تطابق با آزمایش‌هایی است که دیگر کشور‌ها نیز انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نخست وزیر ژاپن نظر متفاوتی درباره آزمایش‌های موشکی پیاپی کره شمالی دارد و آن‌ها را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌داند. نکته جالب توجه اینکه از زمان آخرین دیدار ترامپ و کیم (رهبر کره شمالی)  در اواخر ماه ژوئن در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره، پیونگ یانگ هفت آزمایش موشکی را، که تازه‌ترین مورد آن روز شنبه بود، انجام داد.

هرچند رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن بر موضع همسو دو طرف در قبال کره شمالی اصرار دارند، اختلاف نظر آن‌ها در این خصوص امروز بیشتر علنی شد.

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات دو جانبه میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر موضوع برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ را تحت شعاع قرار داده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم جونگ اون روز شنبه بر آزمایش پرتاب یک راکت‌انداز بسیار بزرگ چندگانه نظارت داشته است. طبق آنچه ارتش کره جنوبی اعلام کرده است، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد را نیز در دریای ساحل شرقی خود آزمایش کرده است که جزو آخرین سری از آزمایش‌ها در هفته‌های اخیر پس از توقف مذاکرات هسته‌ای پیونگ‌یانگ و واشنگتن بوده است.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد این کشور هرگز امنیت استراتژیک خود را برای رفع تحریم‌ها معامله نخواهد کرد. مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا مذاکرات متوقف شده با کره شمالی در خصوص غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره و توقف برنامه‌های موشکی بالستیک پیونگ یانگ را که به تحریم این کشور منجر شده، مجدداً از سر بگیرند.

وزیر دفاع ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت ممکن است پیونگ یانگ قصد غافلگیری این کشور را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند