Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی تصویری از پرواز هواپیمای اردنی با نام کیش‌ایر بر فراز تل‌آویو منتشر شده است اما مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر می‌گوید: این هواپیما پارسال در اجاره ما بود و امروز مربوط به کیش‌ایر نیست.

به گزارش جنوب نیوز، به تازگی در سایت فلایت رادار ۲۴، اطلاعاتی از یک هواپیما در مسیر عمان-استانبول منتشر شد که با نام کیش‌ایر اما به مدیریت هواپیمایی عمان بر فراز تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی در حال پرواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش فلایت‌رادار ۲۴ موقعیت پروازهای مسافربری را به صورت زنده و به روی نقشه نمایش می‌دهد؛ این وب‌سایت ‌ شتاب، بلندی و جایگاه پروازها را برای بینندگان نمایان می‌سازد و از راه این سامانه راداری، کاربران می‌توانند از اطلاعات پروازهای تجاری خدماتی آگاهی یابند.

به هر حال اینکه هواپیمای اردنی با نام کیش‌ایر ‌پرواز می‌کند مسأله‌ای قابل تأمل بود و موضوع دیگر نیز پرواز این هواپیما بر فراز تل‌آویو بود؛ در راستای پیگیری بیشتر، موضوع را ‌از مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر سؤال کردیم.

فرزانه شرفبافی در این‌باره گفت: این هواپیمای اردنی درسال گذشته در اجاره کیش‌ایر بوده است اما در حال حاضر دوباره به خط پرواز شرکت هواپیمایی اردنی برگشته است و در مسیر استانبول-عمان پرواز می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این هواپیما در حال حاضر هیچ ارتباطی به شرکت هواپیمایی کیش‌ ندارد، اظهار داشت:‌ در سایت فلایت رادار اطلاعات به‌روزرسانی نشده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در پاسخ به این سؤال که‌ پیگیری در این‌باره داشته‌اید؟ بیان کرد: از شرکت هواپیمایی اردنی و سایت فلایت رادار درخواست شده است نام شرکت دارنده هواپیما را به‌روز رسانی کنند.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد