Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک،سید علی آقازاده  همزمان با دومین روز از هفته دولت  در آیین دیدار با مردم در مسجد جامع قورچی باشی  افزود: زیرساخت هایی نظیر آب، برق، جاده و فاضلاب باعث توسعه منطقه می شود و دولت تدبیر و امیدکوشیده تا در این راستا شاخص را بهبود دهد.

وی ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات منابع مالی نمی تواند تمام مشکلات را رفع کند و همراهی و مشارکت بخش خصوصی و مردم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی اظهار داشت: منابع معدنی در بخش کمره خمین فرصت خوبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه است.
آقازاده تصریح کرد: بخش خصوصی باید برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق شود و حوزه دولتی قاطعانه در کنار بخش خصوصی است.
 وی، کشاورزان را سربازان خط مقدم خودکفایی، اقتصاد و کشاورزی دانست و گفت:  دولت در خرید گندم از کشاورزان باید دست و دل بازتر عمل کند چراکه قیمت ۱۶ هزار ریال هزینه های کشاورز در کشت گندم را تامین نمی کند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئولان استانی با مکاتبه و برگزاری نشست هایی  اصلاح قیمت خرید گندم توسط دولت را پیگیری کرده اند.
آقازاده افزود: برخلاف قیمت دولتی پایین خرید گندم، کشاورزان در یک کار جهادی محصولات تولیدی خود را به دولت فروختند و همه تلاش بر این است که دایره حمایتی دولت از حوزه کشاورزی بزرگ تر شود.
وی ادامه داد: کشاورزان با وجود خطر کم آبی و ناپایداری آب و هوا گندم تولید می کنند و این اقدام ارزشمند است.

استاندار مرکزی گفت: ارسال نامه به وزارت جهاد کشاورزی برای بیان مشکلات و دغدغه کشاورزان توسط استانداری پیگیری می شود تا در ۲ ماه دیگر که قیمت دولتی خرید گندم برای سال آینده مشخص می شود قیمت عادلانه در نظر گرفته شود.
آقازاده درباره جاده خمین - قورچی باشی گفت: تامین اعتبار این جاده از طرح های ملی نیست و به همین دلیل از وزارتخانه مربوطه بودجه نمی گیرد و  منابع مالی استانی نیز پاسخگوی تکمیل این جاده نیست.
وی اضافه کرد: تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن جاده خمین - شازند به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال برای این محور در نظر گرفته شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از جاده خمین - قورچی باشی اصلاح می شود و انتظار است  تا سال ۱۴۰۰  ایم راه دو بانده شود.
آقازاده تصریح کرد: برای راه اندازی شهرک دامپروری در منطقه قورچی باشی تمایل دامداران شرط مهمی است چراکه این شهرک تجربه موفقی نیست و مرکز دامداری همواره در نزدیکی محل سکونت دامدار است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال ترافیک سرمایه گذاران کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است

علی بخش شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سطح استان ۹ مرکز خرید راه اندازی شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید گندم و کلزا متعلق به کهگیلویه است

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم در مراکز خرید فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کشاورزان در مورد تحویل محصول مازاد بر مصرف خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی استان تاکید کرد: سعی بر آن است در جهت رفاه حال کشاورزان مراکز خرید در کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال شود.

شجاعی با اشاره به ثبت اراضی کشاورزان در سامانه کشت خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که قرارداد خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند به ازای هر تن از مزرعه تا مرکز خرید مبلغ میزان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تشویقی در نظر گرفته شده به ازای هر تن به فردی تعلق می‌گیرد که محصول خود را بنام خود در سامانه کشت قراردادی ثبت کند.

کد خبر 6097712

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر