Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:34:14 GMT

۹۳ درصد جمعیت شهری استان کرمان از نعمت گاز برخوردارند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۰۵۴

۹۳ درصد جمعیت شهری استان کرمان از نعمت گاز برخوردارند

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فلاح ظهر یکشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان داشت: هفته دولت هفته میثاق با شهدا است هفته نماد دولت مکتبی و مردمی است این هفته فرصت خوبی است که دولت می‌تواند دستاوردهای خود را به سمع و نظر مردم برساند.

وی افزود: کرمان پهناورترین استان کشور و دارای مقام اول معادن با ۱۱ درصد وسعت معدنی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان گفت: از سال ۷۲ هنگامیکه خط لوله از بندر به کرمان آمد سیرجان و رفسنجان اولین شهرستان هایی بودند که از نعمت گاز برخوردار شدند و در سال ۷۵ مشعل شهر کرمان روشن شد.

فلاح یادآور شد: طی ۲۶ سال گذشته از ۷۱ شهر استان کرمان ۵۳ شهر از نعمت گاز برخوردار شدند و در حال حاضر در ۱۷ شهر کار اجرایی شروع شده و تنها جبالبارز است که اخیرا مجوزش را گرفتیم و تا پایان ۹۹ برنامه داریم که همه استان از نعمت گاز استفاده بهره‌مند شوند.

بهره مندی ۹۳ درصدی جمعیت استان کرمان از نعمت گاز

وی گفت: در حال حاضر ۹۳ در صد جمعیت شهری استان کرمان تحت پوشش گاز قرار دارند لذا پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به صد در صد برسیم. در بحث روستا از چهار هزار و ۸۰۰  روستا سه هزار و ۳۰۰ روستا واجد شرایط گاز رسانی هستند که از این آمار یک هزار و ۱۷۴ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و ۴۲۰ روستای دیگر پیمانکار آن‌ها تعیین شده و ۱۰۹ روستای دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار کیلومتر خط فشار قوی گاز، ۱۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه، ۴۰۳ علمک گاز، برخورداری ۶۷۰ هزار خانواده از نعمت گاز از اقدامات انجام شده در استان کرمان است.

راه اندازی ۷۷ جایگاه سی. ان. جی در کرمان

وی افزود: تاکنون در حوزه صنعت ۷۸۰ واحد کوچک و بزرگ از نعمت گاز برخوردار شدند همچنین ۷۷ جایگاه سی. ان. جی برای سوخت رسانی راه‌اندازی شده است.

فلاح گفت: از هشت میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته ۱۸ درصد در بخش مصارف خانگی، ۳۵ درصد صنعت و ۴۷ در صد در بخش نیروگاه مصرف شده است.

وی در خصوص رویکردها و اولویت‌های شرکت گاز بیان داشت: تمام تلاش ما این است که گازرسانی به مناطق جنوب و شرق را تسریع کنیم لذا خط انتقال گاز کهنوج به جیرفت مهمترین اقدام سال گذشته بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه گاز محور توسعه و پیشران در توسعه است، گفت: در کرمان گازرسانی به حوزه صنعت را در برنامه داریم لذا در ابتدای سال ۹۸ کار با هشت محور شروع شده و پنج محور در حال آماده‌سازی است.

فلاح گفت: امروز از گاز برای چرخاندن چرخ‌های عظیم صنعت، تامین گاز خودروها، تامین برق و مولدهای مقیاس کوچک، تامین گرمایش کشت‌های گلخانه‌ای، تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و همچنین تامین خوراک فولاد استفاده می‌شود و حدود ۷۵ درصد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ یک رویکرد و اقدام جهادی در بخش گاز استان رقم خورد، افزود: در سال گذشته به رغم اینکه در اقتصاد دچار تلاطم شدیم و برخی اجناس ما قیمتش چهار برابر افزایش یافت در این سال توانستیم بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر گاز رسانی کنیم که طی این  سال‌ها بی نظیر بود همچنین ۴۰ درصد بیشتر از تعرفه‌ای که تعیین شده بود، عمل کردیم در حالیکه اکثر استان‌ها نتوانستند تعهد خود را اجرا کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۰ مشترک گاز در کرمان وجود داشت همچنین ۲۵ هزار و ۳۰۰ انشعاب جدید در سطح استان نصب کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: در تمام شاخص‌های ملی گاز ما بیش از تعهد خود در سال ۹۷ انجام دادیم در حالیکه تا قبل از این رتبه هجدهم در کشور را داشتیم و سال گذشته رتبه دوم را کسب کردیم.

وی به برنامه‌های سالجاری شرکت گاز اشاره کرد و یادآور شد:  امسال مزین شده به نام سال رونق تولید لذا بیشتر صنعت را مد نظر داریم ‌و در أین راستا ۱۳ محور را در نظر داریم که طی آن ۱۱ شهرک صنعتی، چند کوره، ۵۷۶ واحد کوچک و بزرگ و... و. از نعمت گاز برخوردار شدند.

فلاح ادامه داد: پیش‌بینی می شود بیش از ۶۰ میلیون لیتر سوخت در استان کرمان صرفه جویی شود و بهترین راه مبارزه با سوخت قاچاق گاز رسانی به مناطق خصوصا جنوب خواهد بود.
 

کد خبر 4701860

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت گاز کرمان گاز رسانی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 

محمدمهدی فداکار در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۳ گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم و عضو ستاد جوانی جمعیت است و سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در این حوزه به اندازه همه دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سهم بسزایی می‌تواند در تبیین اهمیت موضوع فرزندآوری داشته باشد، تغییر باور‌های غلط "فرزند کمتر، زندگی بهتر" تا حد زیادی بر عهده آموزش و پرورش است.

استاندار کرمان اظهار داشت: با هم‌افزایی و همکاری، اقدامات موثری برای جوانی جمعیت و فرزندآوری می‌توان انجام داد، از جمله اعطای کمک هزینه درمان ناباروری برای جوانان که کمک خوبی برای فرزندآوری است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به هزینه‌های درمان ناباروری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت قرار گرفته و به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد تا در اختیار خانواده‌ها برای درمان قرار گیرد. 

فداکار، راه‌اندازی اتاق کودک در دستگاه‌های اجرایی و ادارات را موجب امنیت خاطر مادران شاغل و کم شدن دغدغه فکری آنان دانست.

بنا به اعلام مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه پارسال فراخوان داده شده و یک هزار و ۱۵۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری