Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:01:31 GMT

هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۶۸۰

هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تاکنون هفت کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است.

به گزارش ایسنا محمود عباسی  سوم شهریورماه در ششمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: تا پایان امسال کلینیک‌های تخصصی حقوق کودک در استان‌های کشور  فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنیک‌های تخصصی حقوق کودک در حوزه آموزش، ترویج حقوق کودک و حمایت از حقوق کودک در سطح کشور و معاضدت حقوقی، آموزش مربی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی درحوزه کودک فعالیت می‌کنند.

وی گفت: یک هزار کودک بازمانده از تحصیل و ۹۱ کودک کار و خیابانی در چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است تا پایان امسال مسائل و مشکلات حوزه کودک در این استان رفع شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان این‌که «در سطح کشور آمار دقیقی از حوزه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی وجود ندارد ، تصریح کرد: براساس مشاهدات و مستندات، آمار کودکان بازمانده از تحصیل وحشتناک است و باید این آمار با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی امر احصا شود.  نگاه و رویکرد خانواده، مدرسه و اجتماع به کودک باید نگاه حمایتی باشد.

معاون حقوق بشر امورامور بین‌الملل وزیر دادگستری بیان کرد: ماده ۹ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس نهایی شده می‌تواند یک حرکت مناسب برای حمایت دقیق از حقوق کودک باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنوانسیون حقوق کودکان حقوق كودك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد