Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در نخستین نشست پارلمان مشورتی بانوان استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در محل استانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: دولت دوازدهم از ابتدای شروع به کار خود به نقش بانوان در جامعه اهمیت ویژه‌ای قایل بوده است هرچند که مقاومت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش زنان در توسعه بی‌بدیل است و مشارکت آنان برای دست‌یابی به توسعه نباید فراموش شود اظهار داشت: نقش زنان در گذر از بحران‌ها بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: توجه جدی به بحران‌های خانواده، موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در اولویت فعالیت‌های استانداری و در راس آن دولت است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هفته دولت متعلق به همه مردم است چرا که دولت در نظام اسلامی برآمده از مردم است و سرنوشت کشور به دست همین مردم تعیین می‌شود.

وی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و شرایط ویژه کشور اشاره و اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، دولت با تمام توان و با تکیه بر حمایت‌های مردم به دنبال کاهش مشکلات مردم است؛ زنان و مادران نیز در این شرایط می‌توانند ضمن تحکیم بنیان خانواده، امید را از خانواده به بدنه جامعه منتقل و مسیر عبور از این شرایط دشوار را هموارتر کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در میان زنان استان از مردان بالاتر است، افزود: آموزش و توانمندسازی بانوان و همچنین جذب بازماندگان از تحصیل جزو برنامه‌های مدیریت ارشد استان است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده‌ است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شهریاری اظهار کرد: در زمینه توانمندسازی زنان روستایی نیز دفتر امور روستایی استانداری طرح‌های خوبی را در دست اجرا دارد که با اجرایی شدن آن‌ها، اشتغال خوبی برای بانوان روستایی به ویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری پارلمان مشورتی بانوان در تصمیم‌گیری‌ها افزود: پارلمان مشورتی بانوان می‌تواند به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتقای مشارکت زنان در توسعه استان تبدیل شود و لازم است از این ظرفیت مشورتی به بهترین نحو ممکن در جهت شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان توانمند استان استفاده شود.

وی در زمینه درخواست جمعی از بانوان حاضر در پارلمان مشورتی بانوان استان مبنی بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت نیز گفت: با بانک‌های مختلف در این خصوص رایزنی خواهیم کرد ضمن آنکه آمادگی داریم برای طرح‌های بانوان که ظرفیت کارآفرینی و اشتغال‌زایی دارند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تسهیلات مصوب و پرداخت کنیم.

مشاور وزیر کشوردر امور خانواده و بانوان نیز در این نشست گفت: تمام حرکت‌ها و انتصابات بانوان در کشور بر انتصابات بانوان در کشورهای اسلامی منطقه تاثیرگذار است.

فریبا نظری اظهار داشت: در دهه اخیر به بانوان آموزش‌های لازم درباره حقوقشان داده شده اما باید مردان نیز در این باره آموزش ببینند.

۷۱۲۵/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیر کل سابق قدردانی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در این مراسم با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راههای استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راهها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست مجموعه راه و شهرسازی استان و استفاده از ظرفیتها درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجراست.

معتمدیان اظهارکرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

وی، با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، گفت: بخش قابل توجهی از احداث ‌راهها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه قرارنگرفته است.

معتمدیان، با تأکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجانغربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، افزود: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که درحال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجانغربی هم در این مراسم با قدردانی ازحمایتهای استاندارآذربایجان‌غربی و مدیران ارشد استانی گفت: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

رسول عطایی، مدیرکل حدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی و با مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود