Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس این نظرسنجی که روز یکشنبه در روزنامه "ژورنال دو دیمانش" منتشر شده، میزان محبوبیت مکرون از ۳۲درصد در ماه ژوئیه به ۳۴درصد در ماه اوت رسیده است؛ ماهی که روزهای داغ پایانی اش در سواحل جنوب غربی فرانسه، عرصه کارزار ۷ غول صنعتی پیشرفته جهان برای تبادل نظرات و گفت و گوهای رهبران در رفع چالش های بین المللی و منطقه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه محبوبیت مکرون از ۲۳ درصد در ماه دسامبر ۹ درصد دیگر بیشتر شده اما مناطق مرزی فرانسه با اسپانیا از روز گذشته همزمان با ورود رهبران گروه ۷ شاهد حضور هزاران نفر از معترضان به جهانی سازی و ضد نظام سرمایه داری است؛ اعتراض هایی که بار دیگر با حضور حداکثری نیروهای پلیس و امنیتی با گاز اشک آور و خودروهای آب پاش از آنها پذیرایی شد.

روز گذشته افزون بر ۹ هزار نفر در مرز فرانسه با اسپانیا به جمع معترضان به نظام سرمایه داری پیوسته اند. همچنین "بایون" در روز گذشته شاهد درگیری معترضان با نیروهای پلیس فرانسه بود؛ ۶۸نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه در آستانه برگزاری چهل و هفتمین نشست سران گروه ۷ اعلام کرده بود که افزون بر ۱۳هزار نفر از نیروهای پلیس ، تامین امنیت این اجلاس را بر عهده خواهند داشت.



طبق نظرسنجی موسسه ایفوپ، تنها ۴۵درصد از مجموع افراد زیر ۵۰سال فرانسوی که صاحب مشاغلی چون تجارت، صنعت و یا کارآفرین هستند از سیاست های مکرون اعلام رضایت کرده اند که نسبت به ماه گذشته ۷درصد افزایش نشان می دهد.

در این میان طبق نظرسنجی ها، میزان محبوبیت «ادوارد فیلپ» نخست وزیر فرانسه همچنان با ۳۶درصد پایدار بوده است.

اگر چه نارضایتی ها از عملکرد مکرون از همان ماه های ابتدایی ریاست جمهوری او ایجاد شد اما آغاز اوج این نارضایتی ها به ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸/ ۲۶آبان ۹۷ برمی گردد؛ جایی که ۳۰۰هزار نفر از مردم فرانسه در اعتراض به سیاست های دولت مکرون به خیابان ها ریختند.

این تجمع ها و تظاهرات اکنون به افزون بر ۹ ماه رسیده که این شنبه چهل و یکمین هفته اعتراضی معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها اگر چه با برگزاری چهل و هفتمین اجلاس سران گروه ۷ همزمان شد اما همچنان برقرار بود.

این اعتراض ها تاکنون ۱۱ کشته و چندین هزار زخمی در بین معترضان و نیروهای پلیس فرانسه بر جای گذاشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم

پلیس آمریکا، مستاصل از کنترل خیزش دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین، دست به خشونت های بیشتری می زند. به تازگی نیز ویدیویی از پرتاب دانشجویان کالج همیلتون به پایین پله ها منتشر شده که واکنش های بسیاری را به همراه داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس