Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب‌ الله لبنان یکشنبه (سوم شهریور) در شهرک «العین» از طریق ویدیو کنفرانس در حال سخنرانی است.

این سخنرانی در دومین سالگرد آزادی جرود عرسال انجام می‌شود. حزب‌الله و ارتش لبنان با کمک ارتش سوریه و متحدان آن‌ها ژوئیه (مرداد) سال ۲۰۱۷ عملیاتی را برای آزاد‌سازی مناطق «جرود عرسال» و «قلمون غربی» در لبنان از دست گروه‌های تروریستی آغاز کردند و توانستند مناطق آلوده به تروریسم را بین سوریه و لبنان پاکسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان در شهرک العین گفت که سخنرانی خود اولین واکنش به تجاوزهای بامداد رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه است.

سید حسن نصرالله همچنین موفقیت و پیروزی ارتش لبنان و حزب‌الله و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها را به مردم این دو کشور و خانواده‌های شهدا تبریک و تهنیت گفت.

او به سالروز ربوده شدن «امام موسی الصدر» و همراهان او «محمد یعقوب و عباس بدر الدین» اشاره کرد و گفت که آنچه حزب‌الله طی سال‌های گذشته داشته از پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، حتی سالگرد پیروزی در جرود عرسال همه به برکت و خدمات امام موسی الصدر بود.

او گفت که آنچه که دو سال پیش در شرق لبنان و منطقه رخ داد تهدیدی بود که در پی تقسیم کشورها بود و همه اهالی روستاها و شهرهای در معرض کشتار و طرد و اسارت بودند.

او با بیان اینکه باید پرسید چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کرد، اعلام کرد که نبرد مقاومت در سال‌های گذشته با هدف ممانعت از تقسیم و تجزیه کشورها صورت گرفت.

سید حس‌نصر الله گفت که تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون لبنان «تحول بسیار، بسیار بسیار خطرناک است».

او گفت که آمریکایی در زمان آغاز عملیات برای آزادسازی جرود عرسال و القلمون، نه‌تنها از دولت لبنان خواستند که جلوی مشارکت ارتش این کشور در عملیات مذکور را بگیرد، بلکه از دولت خواسته بود مانع از عملیات حزب‌الله علیه تروریست‌ها شود. او تصمیم دولت لبنان مبنی بر ورود به این عملیات را «شجاعانه» خواند.

او گفت که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در پیروزی عملیات آزادسازی و پاکسازی شرق لبنان و جرود عرسال نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند و این در حالی بود که ارتش لبنان از تحرکت ممنوع شده بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که امروز باید به این پیروزی افتخار کرد اگرچه که زخم حضور ترویسم در لبنان و منطقه همچنان باز بوده و التیام نیافته است.

او به سوریه اشاره کرد و گفت همانگونه که ارتش این کشور طی سال‌های گذشته در نبردهای خود با تروریست‌ها و دشمنان موفق و پیروز بوده، «با گام‌های استوار و ثابت خود به سوی پیروزی نهایی حرکت می‌کند و استان ادلب که در اشغال تروریست‌ها است، به‌زودی به آغوش سوریه باز خواهد گشت و آزاد خواهد شد و شرق فرات نیز این گونه خواهد بود».

سید حسن نصرالله گفت که آمریکایی‌ها بنا به اطراف شخص «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیاء گروه تروریستی داعش هستند؛ چرا که کمیسیون‌های پارلمانی عراق به دنبال اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند.

او گفت که در سالروز آزادسازی مناطق لبنان از تروریسم، باید از جمهوری اسلامی ایران و ارتش و ملت سوریه به دلیل فداکاری‌های آن‌ها و ایستادن در کنار لبنان تقدیر و تشکر کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که مسئله امنیت در مناطق بقاع لبنان همچنان هم و غم اول بود و تأمین امنیت این مناطق مسئولیت دولت، ارتش و دستگاه های امنیتی لبنان است. سید حسن نصرالله گفت: «بارها گفته‌ام که کسی نمی‌تواند حزب‌الله را به تقبل این مسئولیت مجبور کند».

او همچنین از دولت لبنان خواست طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای در منطقه بعلبک و هرمل و مناطق آزاد شده را پیش ببرد همانگونه که برخی از طرح‌ها و دستاوردها محقق شده و برخی دیگر نیاز به توجه دارد.

سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله با هرگونه اقدامی در راستای تخریب چهره مناطق البقاع و برخی شخصیت‌ها و خانواده‌ها است.

آنچه دیشب اتفاق افتاد، خیلی خطرناک بود و کسی نمی‌تواند آن را دست کم بگیرد و مسخره کند. این حمله با پهپادهایی صورت گرفت که نمی‌توان آن‌ها را خرید و استفاده کرد. پهپاد اولی هواپیمای شناسایی و غیر مسلح بود و حزب‌الله این پهپادهای متجاوز را ساقط نکرده‌اند.

 

 

 

در حال تکمیل ...

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

به گزارش جام جم آنلاین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان 12 تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منابع مذکور تاکید کردند که کامیون‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت این پایگاه به طور کامل منهدم شدند. همچنین گلوله‌های شلیک شده توسط رزمندگان مقاومت به محل تجمع نظامیان اشغالگر در داخل پایگاه اصابت و تلفات و صدمات قطعی به آنها واردکرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این عملیات، پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف آتش مستقیم رزمندگان حزب الله قرار گرفت و بخش‌هایی از پایگاه برای مدتی در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی انتشار اخبار مربوط به این حمله ترکیبی و کمین مرگبار حزب الله را ممنوع کرد و اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اندکی پیش از این عملیات در بیانیه‌ دیگری اعلام کرده بود که مجاهدانش یک یگان متعلق به ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی المالکیه اشغالی هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست که تحت نظارت رزمندگان حزب الله قرار داشتند، هنگام ورود به پایگاه المالکیه هدف آتش مستقیم توپخانه حزب الله قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت