Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:26:36 GMT

۹۸ درصد جمعیت لرستان پرونده الکترونیک سلامت دارند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۹۳۸

۹۸ درصد جمعیت لرستان پرونده الکترونیک سلامت دارند

به گزارش ایرنا ، محمدعلی دریک روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در تالار ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی بیان کرد: مجموعه های بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی  علاوه بر نظارت وزارتخانه از طریق سازمان جهانی نیز نظارت می شوند.

وی با بیان اینکه ۶۴۷ خانه بهداشت در استان فعال است ،عنوان کرد: در این راستا  ۱۲۰ پایگاه سلامت شهری، ۴۳ مرکز شهری و ۱۱۳ مرکز روستایی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: اجرای  پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی استان در حال انجام است و ۹۸ درصد جمعیت استان در واحدهای بهداشتی پرونده الکترونیک دارند و دو درصد مابقی نیز مربوط به جمعیت نظامی و یا عشایر کوچ رو است.

دریک با بیان اینکه یک میلیون و ۶۵۳ هزار نفر در استان یک بار خدمت از مراکز بهداشتی دریافت کرده اند، عنوان کرد:بر اساس رصد وزارت بهداشت میزان رضایت ۹۵ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شناسایی و اقدامات برای بیماران اچ آی وی در استان در سال گذشته رتبه برتر کسب شد که سفر مطالعاتی خارج از کشور برای نیروهای مربوطه در نظر گرفته شد.

دریک گفت: در۲ هزارو ۳۰۱ ایستگاه ثابت و سیار و موقت فشار خون ۹۸ درصد جمعیت هدف گرفته شده است و رتبه سوم کسب شد.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده روستا در برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه لحاظ شده است و برای تمام شهروندان و جمعیت کشور در نظر گرفته شد و با محدودیت های پیش رو با شروع طرح تحول سلامت برنامه پزشک خانواده شهر برای مناطق حاشیه انجام شد.

وی اظهار داشت: در این راستا ۴۳۰ نیروی بهداشتی متخصص جذب شده اند که در مجموع در برنامه پزشک خانواده شهری ۷۳۵ نفر مشغول ارائه خدمات هستند.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد

سازمان بهداشت جهانی از مستند کردن ۴۴۳ حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد که ۴۴۳ حمله رژیم اشغالگر به تاسیسات بهداشتی و کارکنان حوزه بهداشت را از زمان شروع جنگ غزه، مستند و ثبت کرده است.

این نهاد بین المللی، همچنین از کشته شدن ۷۲۳ نفر و زخمی شدن ۹۲۴ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی خبر داد.

براساس این گزارش، در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به غزه، ۱۰۱ مرکز درمانی و ۱۰۶ آمبولانس از بین رفته اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ابعاد خسارت های وارده به برخی از تاسیسات بهداشتی و درمانی غزه مثل بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس، هنوز کاملا برای این سازمان روشن نیست.

ارتش رژیم اشغالگر در ماه فوریه، بیمارستان ناصر را محاصره و به آن حمله کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از بیماران و کادر درمان این بیمارستان و ویرانی بخش هایی از این مرکز درمانی شد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حداقل ۳۰۰ کودک و بیمار کشته شده در حمله صهیونیست ها، در گورهای دسته جمعی کنده شده توسط امدادگران، در بیمارستان ناصر دفن شده اند.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است