Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:51:26 GMT

واکنش کاخ سفید به حضور ظریف در نشست جی ۷

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۴۷۵

تنها ساعاتی پس از تائید سفر وزیر خارجه ایران به فرانسه در حاشیه اجلاس گروه هفت، کاخ سفید به این سفر واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، در نخستین واکنش‌ها در آمریکا به سفر وزیرخارجه ایران به فرانسه در حاشیه اجلاس هفت کشور صنعتی، کاخ سفید به این سفر واکنش نشان داد.

در این ارتباط یک مقام رسمی در کاخ سفید اعلام کرده که دعوت فرانسه از وزیرخارجه ایران برای حضور در حاشیه اجلاس گروه هفت، بسیار غیرمنتظره و ناگهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام رسمی که رویترز نامش را فاش نکرده، همچنین افزوده است که در حال حاضر هیچ طرح و برنامه‌ای از سوی مقامات آمریکایی برای دیدار با وزیرخارجه ایران در فرانسه وجود ندارد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که محمدجواد ظریف به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه، برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شده است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در این خبر تاکید کرده است که محمدجواد ظریف در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای نخواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران سفر ظریف به فرانسه اجلاس گروه هفت کاخ سفید داریوش اسدزاده شهید رجایی پگاه آهنگرانی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی عصر جدید حوزه های انتخابیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی آمریکا مورد خشونت قرار می‌گیرند، بیشتر از خادمین مساجد و اماکن مقدس ادعای حمایت از فلسطینیان دارند. همه دولت‌ها طبق کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ وظیفه دارند اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی را انجام دهند نه اینکه به نسل کشی از طریق عادی سازی روابط با عاملان جنایت پاداش دهند.»

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران