Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جهادگران کردستانی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان کلید شروع اردو‌های جهادی ۹۸ خود را کلید زدند.

نمایندگان جهادگر بسیجی استان کردستان صبح امروز به دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان رفتند و با ایراد مشکلات و برنامه‌های خود در طول اردو‌های جهادی از بیانات ایشان نیز بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده، ولی فقیه در این دیدار گفت: روحیه جهادی دانشجویان لازم است که تبدیل به گفتمان شود و در راستای رفع محرومیت و کمبود‌ها از نیروی مضاعف جهادگران بسیجی دانشجو که بی منت هستند، بهره برد.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی افزود: جهادگران با کار خود در حقیقت راه رسیدن به رستگاری را هموار می‌کنند و ارزش والای اقدام آن‌ها تنها در نزد خدای خود معین شده است.

وی بیان کرد: در بحث جهاد و جهادگری باید در جهت تبیین فرمایش مقام معظم رهبری گام برداریم چرا که کسانیکه در راه خدا جهاد کنند دارای اجر عظیمی نزد خداوند خواهند بود، و کار ارزشمند خدمت به مردم آن‌ها کم از نماز، عبادت و بندگی باری تعالی نیست.

حجت الاسلام شاهرودی بیان کرد: جهاد در حقیقت راه مقابله و مبارزه است و جهاد سازندگی مبارزه با محرومیت در راستای رفع فقر است و گاهی نیز این مهم در مقابله با دشمنان در برابر تحریم و گاهی به شکل مقابله با جنگ تمدن‌ها که غربی‌ها آن را به راه انداخته اند، نمایان می‌شود.

وی اذعان کرد: ترویج روحیه جهادی در راستای ایجاد وحدت امری مهم و اساسی است و باید مورد توجه جهادگران دانشجو که سفیران وحدت آفرین در نقاط محروم هستند، قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرودی با بیان اینکه محرومین برای مسئولان ضعف است، عنوان کرد: در طول چهل سال از گذر انقلاب اسلامی مسئولان به فکر رفع محرومیت و ریشه‌کنی فقر بوده اند که باید پشت به پشت جهادگران این رفع محرومیت بیشتر شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه نقاط ضعف در استان باید با همت جمعی مرتفع شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد یک اصل مهم است که لازم است عزم همگانی برای مبارزه با آن به راه بیفتد.

علی اصغر عزیزی فر مسئول بسیج سازندگی استان کردستان هم در ادامه این دیدار گفت: بسیج سازندگی با محوریت اردو‌های جهادی و در زمان اوقات فراغت دانشجویان یک پتانسیل است که به رفع محرومیت هم کمک می‌کند و پوششی برای آن است.

وی افزود: از مزایای اردو‌های جهادی پیشرفت بدون حد است که لزوم تبدیل شدن به گفتمان در آن با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری وجود دارد و در حقیقت کار گروه‌های جهادی برخاسته از ایمان است که نقطه پایان ندارد.

مسئول بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در حقیقت لبیک به فرمان رهبری و هم راستایی با گام دوم انقلاب توسط جهادگران می‌تواند در توسعه و رفع محرومیت از چهره نقاط محروم موثر باشد.

میلاد فخرایی رئیس مجمع جهادگران استان کردستان هم در ادامه این دیدار افزود: جهادگران نقش موثری در انقلاب و سازندگی داشتند و اهداف اصلی توجه به ضعف و محرومیت‌های موجود در روستاها، رفع فقر و محرومیت، محقق کردن عدالت اجتماعی در دهه پنجم انقلاب است.

وی گفت: گروه‌های جهادی در حقیقت مدیران وسیع بدون پایان و سفیران نظام هستند که در روز‌های که جوانان با فضای مجازی مشغولند این سفیران بی منت بدون دستمزد افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

فخرایی عنوان کرد: ساخت مدرسه در روستا‌های محروم و دور از دست رس، خانه سازی با هدف سازندگی که با خود سازی شروع می‌شود همگی از رسائل و ویژگی جهادگران است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار جهادگر در ایلام و کرمانشاه حضور داشتند و در چهار حوزه عمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، فرهنگ و بهداشت فعالیت کردند.

فخرایی گفت: ۳۰۰ گروه جهادی در استان فعال است و مجمع جهادی هم در استان تشکیل شده و با نظارت بر گروه‌های جهادی و شناسایی نیاز واقعی افراد در منطقه علاوه بر روستا در مناطق منفصل شهری هم اقدامات فرهنگی اجتماعی در مقابله با آسیب‌ها ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: در دیدار سالیانه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از فعالیت ما جهادگران ابراز خوشحالی کردند و ۴۰ بار از کلمه جوان استفاده کردند و بر تقویت ویژه گروه‌های جهادی تاکید کردند.

فخرایی افزود: جوانان ما خود فهم عمیقی از مسائل مدیریتی دارند و در ایجاد عدالت در جامعه تاکیدات ویژه‌ای دارند و لازم است نقش جهادگران پر رنگ‌تر و فعالیت آن‌ها تخصصی‌تر شود تا هم مطالبه گری آن‌ها و هم همسویی با دستگاه‌های اجرایی آن‌ها بیشتر شود.

رئیس مجمع جهادگران استان کردستان اذعان کرد: کار جهادی بن بست ندارد و می‌توان با همین اهرمی که ظرفیت بالا برای جهادگران است، در نقاط مختلف سطح شهر در راستای رفع معضلات اقدام کرد.

در ادامه این دیدار مسئول بسیج دانشجویی کردستان هم عنوان کرد: ۴۵ گروه جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم استان در تابستان ۹۸ اعزام خواهند شد.
توحید رستمی عنوان کرد: اهداف ما در این طرح محرومیت زدایی، ایجاد دلگرمی و مطالبه‌گری از مسئولان، و نیز مهمتر از همه آشنایی دانشجویان با مناطق محروم و دلگرمی مردم روستا از حضور دانشجویان در کنارشان است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان با اشاره به تأثیرگذاری این طرح بر روی دانشجویان و مردم مناطق محروم عنوان کرد: افزایش توان دانشجویان، نقش آفرینی در خدمات اجتماعی، شرکت دادن مردم در کار‌های عمرانی و نقش آفرینی برای کارآمدی انقلاب از جمله تاثیرگذاری‌های این طرح است.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای طرح اعزام دانشجویان جهادی به مناطق محروم بیان کرد: اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی از ۷ شهریور ماه شروع می‌شود و به مدت ۱۰ روز در منطقه چاردولی قروه ادامه می‌یابد.

رستمی ادامه داد: هدف اصلی ما در اردو‌های جهادی حضور در کنار مردم، شناسایی مشکلات مردم مناطق محروم و کشف استعداد‌های دانشجویان است که در زمینه‌های که نیازمند خدمت است از عمرانی گرفته تا فرهنگی، پزشکی، دندانپزشکی ... ادامه دارد.

وی بیان کرد: در اردوی جهادی که دانشجویان پزشکی انجام دادند تعداد ۱۰ هزار و ۶۲ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

رستمی گفت: در بحث سیل در مناطق غربی کشور هم جهادگران کردستانی به تعداد ۱۰۳ نفر در سریع‌ترین زمان ممکن در منطقه حاضرشدند و در کنار مردم دردمند قرار گرفتند.

امیری نماینده جهادگران دانشگاه آزاد هم گفت: گروه‌های جهادی در بحث‌های تخصصی در روستا‌ها ورود پیدا کرده و مشکلات را بررسی و در نهایت مشاوره رایگان می‌دهند.

وی افزود: همچنین خدمات دامپزشکی، پرستاری و مامایی ارائه شده و اندیشکده دامپزشکی را ثبت کردیم که می‌توان در آن طرح‌های کاربردی ارائه و با همکاری وسیع با ارگان‌ها اقدامات ثمر بخشی به منطقه بدهیم.

معصومه ذوالفقاری مسئول ناحیه دانشجویی خواهران هم در ادامه این دیدار گفت: با توجه به رسالت خطیر و سنگین بسیج دانشجویی که حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب و ضرورت حضور در عرصه‌های مختلف است، جهادگران حماسه سازان خطه رفع محرومیت هستند.

وی بیان کرد: همچنین حوزه جهاد ایجاب می‌کند که کسانی که افتخار عضویت در این نهاد مقدس را پیدا می‌کنند شناخت و آگاهی‌های لازم از مبانی فکری و اعتقادی و مواضع انقلاب و جریان‌هایی که این حرکت خدایی را تهدید می‌کند، داشته باشند تا بتوانند با برخورداری از معرفت و بصیرت در سنگر‌های دفاع از این طلیعه الهی محکم و استوار بایستند.

وی اذعان کرد: جهادگران با عشق و شوق خود و ادغام آن با ابتکار و خلاقیت در روستا‌ها تا حد امکان خدمات ارزنده‌ای را به مردم محروم ارائه می‌دهند.

ذوالفقاری افزود: همچنین در عرصه فرهنگی و اعتقادی مبلغان خواهر را داشته ایم که ابتدا با هدف خودسازی و سپس تبلیغ دینی در راستای ترویج مسائل انقلابی در روستا‌های هدف گام برمی دارند.

وی در خاتمه اذعان کرد: امیدواریم با قدم‌هایی هر چند کوچک، اما با روحیه بزرگ جهادی بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم روستا‌های دورافتاده و محروم برداریم.

گفتنی است این دیدار توسط جهادگران برگزار و در نهایت با کسب اجازه از دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان کلید اقدامات جهادی خود در تابستان ۹۸ را آغاز کردند و قرار است گروه‌های جهادی استان کردستان هر شهر در شهر خود سازندگی کند و جهادگران سنندجی و قروه‌ای در منطقه چاردولی شهرستان قروه به مدت ۱۰ روز فعالیت کنند.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم