Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:45:31 GMT

زنجان به نرخ اشتغال ۴۴ درصدی رسیده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۶۷۶

زنجان به نرخ اشتغال ۴۴ درصدی رسیده است

استاندار زنجان گفت: نرخ اشتغال در بهار سال ۹۸ به ۴۴.۶ درصد رسیده و زنجان در نرخ رشد اقتصادی، رتبه دوم کشور را دارا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ «فتح‌الله حقیقی» با حضور در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اشراق زنجان به مناسبت هفته دولت، به ارائه آمارها و اطلاعاتی از دستاوردها و اقدامات دولت در استان پرداخت و اظهار کرد: اکنون تعداد یک هزار و 403 کارگاه تولیدی در استان زنجان فعال شده و تسهیلات پرداختی 13 بانک استان زنجان به مشاغل استان از 56 هزار و 324 میلیارد ریال طی سال گذشته در امسال به بیش از 65 هزار و 776 میلیارد ریال رسیده و رقمی بالغ بر 9522 میلیارد ریال در شرایط کنونی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام عالی استان همچنین به نرخ اشتغال در استان زنجان طی سال گذشته  اشاره کرد و یاد آور شد: در سال ۹۷ نرخ اشتغال استان ۴۲.۶ درصد بود و در بهار سال ۹۸به ۴۴.۶ درصد رسیده است.

 

حقیقی گفت: نرخ  متوسط رشد اقتصادی کشور ۴۰.۶ است و استان زنجان در نرخ اشتغال رتبه دوم کشوری را دارد.

 

وی به وضعیت نرخ بیکاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در سال گذشته ۸.۵ درصد بود که در سال جاری به ۸.۳ درصد رسیده است که شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم و استان زنجان در بحث کاهش نرخ بیکاری رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

نماینده عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استان زنجان سهم ایجاد مسکن تا پایان دولت تدبیر و امید 5 هزار واحد مسکن است و امسال ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایجاد آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۴۵۰ واحد تاکنون ثبت‌نام‌شده و در منطقه گلشهر زنجان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و مابقی هم به‌مرور ثبت‌نام می‌شود، ادامه داد: با آماده سازی 5.5 هکتار از اراضی استان، واگذاری مسکن به جوانانی که تازه ازدواج‌کرده‌اند و اقشار آسیب‌پذیر در اولویت قرار می گیرد.

 

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن نیمه تمام در استان ابراز کرد: حدود 4 هزار واحد مسکونی در استان زنجان بَنا به دلایلی دست نخورده و نیمه تمام باقی مانده است که در شورای مسکن تعاونی‌های مسکن دعوت می‌شوند تا مشکلات این واحدها مشخص‌شود و بتوانیم تعداد زیادی از مردم استان را خانه‌دار کنیم.

 

حقیقی در ادامه گفتگو به انجام سفرهای شهرستانی خود اشاره کرد و از مدیران و مسؤولین استان خواست بیشتر در بین مردم شهرها و روستاها حضور داشته باشند تا از نزدیک در جریان مسائل مردم قرار گیرند.

 

وی از آماده سازی منظومه روستایی و توزیع اعتبارات روستایی بر اساس توانمندی‌ها و نیازهای واقعی هر منطقه خبر داد و افزود: اولویت گذاری آسفالت و بهسازی راه های روستایی، مشارکت در تامین قیر مورد نیاز برخی روستاها، تسهیل در تامین وثائق و ارائه تسهیلات روستایی در سفر به این مناطق محقق شده است.

 

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداستر و مرزبندی اراضی کشاورزی استان، خاطر نشان کرد: طرح‌های بزرگ روستایی، کشاورزی و دامداری در سفر به روستاهای استان مورد بهره‌برداری و حمایت مستمر قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر اردبیل شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اشتغال و کارآفرینی استاندار زنجان اشتغالزایی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن در دومین سال متوالی در تحقق اشتغال رتبه نخست استان همدان را کسب کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد، شهرستان رزن شاهد تحقق ۱۴۲ درصدی در حوزه اشتغال است.

وی تعهد اشتغال  امسال شهرستان رزن را ۱۳۰۸ نفر برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه به دنبال تحقق اشتغال بیش از تعهد خود هستیم و برای تحقق اشتغال ۱۸۵۶ نفر برنامه‌ریزی شده است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن توانسته است رتبه نخست در دومین سال متوالی را در حوزه اشتغال کسب کند و با اختلاف ۲۰ درصدی نسبت به شهرستان دوم در سطح استان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست رزن در مقاوم‌سازی مسکن تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است.

غفاری‌آثار افزود: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این در حالیست که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی سال گذشته این شهرستان در رابطه با تسهیلات ازدواج خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۹۹۳ فقره تسهیلات ازدواج  با اعتباری افزون بر ۳۰۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

غفاری‌آثار همچنین افزود: در شهرستان رزن ۱۱۷۶ فقره  تسهیلات فرزندآوری با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان به زوج‌هایی که طبق قانون شامل دریافت تسهیلات بودند، پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث و ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در روستاها و دو چمن مصنوعی در دو شهر رزن و دمق گفت: در سال گذشته تعداد چهار سازمان مردم نهاد در شهرستان رزن در حوزه‌های امور اجتماعی، جوانان و ازدواج تأسیس شد و تعداد سازمان‌های مردم نهاد شهرستان به  هفت سمن افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان