Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:24:05 GMT

قربانی: مدیریت استقلال ضعف دارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۷۵۶

قربانی: مدیریت استقلال ضعف دارد

«پیروز قربانی» در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شرایط استقلال، «آندره آ استراماچونی»، ضعف مدیران این تیم حرف های زیادی را بر زبان آورد. آنچه که در زیر می خوانید متن گفت و گوی این بازیکن با ایرناست:

استقلال در هفته اول لیگ برتر به ماشین سازی تبریز باخت، نظرت چیست؟

استقلال در این مسابقه خوب نبود و شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا خوب نبود؟

این اتفاق قابل پیش بینی بود. یعنی من می توانستم این روزها را برای این تیم پیش بینی کنم.

چطور پیش بینی کردی، دلایلت چه بود؟
وقتی برخی شرایط را مشاهده می کنی و پازل‌ها را کنار هم قرار می دهی به این پیش بینی می‌رسی. واقعیت این بود که پیش بینی می کردم استقلال نتواند انتظارات را برآورده سازد.


بیشتر توضیح می دهی؟
نمی خواهم وارد جزییات شوم. فوتبال یکسری جزییات ریز و درشت و دارد که این اصول و جزییات باید رعایت شود. شاید حرف‌هایی را بر زبان بیاورم که به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما نمی توان از کنار آن‌ها به سادگی گذشت. یک مربی ایرانی باید در کنار استراماچونی حضور داشت. اگر این مربی ایرانی که با فضای فوتبال استقلال و ایران آشنا است در کنار تیم بود خیلی از اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم هرگز در این تیم شکل نمی گرفت. این حرفی که می‌زنم به خاطر خودم نیست و ذره‌ای به فکر منافع فردی نیستم چرا که خودم از حضور در کادر فنی باشگاه استقلال انصراف دادم.


نبود مربی ایرانی تا این حد در شکست استقلال تاثیرگذار بود؟
به طور حتم همین‌طور است. یک مربی ایرانی بازوی راست سرمربی خارجی که تازه به ایران آمده و اطلاعات زیادی از شرایط فوتبال کشورمان ندارد، می‌تواند باشد. او می‌تواند نکاتی را به استراماچونی گوشزد کند که تاثیرات فراوانی در روند دارد. بعد از دیدار با ماشین سازی تبریز در هفته نخست لیگ برتر، استراماچونی به شدت از نبود مترجم در کنار خودش ناراحت بود و خودتان دیدید که چه حاشیه‌های ایجاد شد. شاید نبودن مترجم در نگاه اول تاثیر گذار باشد اما می‌دانید یعنی چی؟

یعنی چی؟

یعنی این‌که استراماچونی در طول ۹۰ دقیقه جریان بازی نتوانسته است ارتباطی درستی با بازیکنانش برقرار کند و این بدان معناست که برخی توصیه‌های فنی را نتوانسته به بازیکنان منتقل کند.


مقصر چه کسی است؟

هم خود استراماچونی مقصر است و هم مدیران استقلال که نتوانستند  شرایط و ابزار لازم را برای سرمربی تیم فراهم کنند. حرف من تکراری است اما مجبور هستم باز آن را بر زبان آورم. همه این اتفاقات به نبود یک مربی ایرانی در کنار استراماچونی برمی‌گردد. با اعتماد به نفس می‌گویم اگر یک مربی داخلی بود هرگز این بی نظمی‌ها وجود نداشت. اگر حرفی می زنم نه از روی احساسات بلکه از روی منطق است. شغل من فوتبال است و با آن زندگی می‌کنم. صبح تا شب بر روی مسائل فوتبالی تحقیق می‌کنم و همواره دنبال نکاتی هستم که به آینده فوتبالی‌ام کمک کند.


اگر در استقلال حضور داشتی این مسائل را سروسامان می‌دادی؟

ببینید حرف من پیروز قربانی نیست و من از یک موضوع مهم حرف می‌زنم. من اصلا دنبال این نبودم که در استقلال دنبال شهرت یا پول باشم. خدا را شکر همه مرا می‌شناسند و از لحاظ مالی نیز تامین هستم. می‌خواستم در استقلال یاد بگیرم و کمک کنم، اما این طور نشد و الان کوچک ترین ناراحتی بابت آن ندارم. تصمیمی گرفتم که الان به درستی آن بیش از هر زمان دیگری پی برده ام. من می گویم یک ایرانی باید به استراماچونی کمک کند. همین.


شاید استراماچونی به دستیار ایرانی اعتقادی ندارد و مدیران استقلال نیز نتواسته اند او متقاعد کنند.

من از این مساله بی خبر هستم هر چه هست اثرات این اتفاق نامطلوب را در استقلال مشاهده می کنیم و به طور حتم این روند ادامه خواهد داشت.


این استقلال را مدعی قهرمانی در لیگ برتر دیدی؟

اگر چه هنوز یک هفته از لیگ برتر گذشته و راه درازی در پیش است اما با سبک بازی استقلال که مشاهده کردم کارشان بسیار سخت است. شاید در ادامه راه استراماچونی سبک و روش بازی استقلال را تغییر دهد و نظریات من و امثال من اشتباه باشد که امیدوارم این‌ طور شود و استقلالی که همیشه آن را دوست داشتم در مسیر موفقیت گام بردارد. اما با تیمی که برابر ماشین سازی تبریز دیدیم چالش‌های سختی پیش روی آبی‌پوشان تهرانی است.

بازیکنان جدید استقلال را چطور دیدی؟

اکثر بازیکنان استقلال که در این مسابقه به میدان رفتند بازیکنان گذشته این تیم بودند. «شیخ دیابته» مهاجم بلند قدی است که می‌تواند به این تیم در طول فصل کمک کند اما امیدوارم تاکتیک استقلال روی این مهاجم گذاشته نشود به این معنی که از هر کجای زمین بازیکنان صاحب توپ شدند برای دیابته سانتر کنند.


هواداران استقلال انتظار موفقیت از این تیم دارند و می توان گفت صبرشان از ناکامی‌های چند سال اخیر لبریز شده و شاید به استراماچونی زمان ندهند.

فوتبال اصول و قواعد خاص خودش را دارد.هواداران استقلال افراد فوتبال فهمی هستند که شرایط تیم را باید مورد سنجش قرارداده و بعد بر اساس آن سطح توقع‌ها را بالا ببرند. خیلی راحت می‌توان با شرایط موجود استقلال، آینده تیمشان را پیش‌بینی کنند. و این خیلی بهتر از آن است که بخواهیم از روی احساسات توقعاتی داشته باشیم که درست نباشد.


قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس حسابی آن‌ها را ناراحت کرده و طاقت ناکامی و موفقیت رقیب دیرینه خود را ندارند.

اگر تیمی در سه یا چهار سال گذشته به موفقیت رسیده، علاوه بر این که ساختار خود را حفظ کرده در جهت تقویت آن نیز گام برداشته است. اگر چالش مدیریتی برای پرسپولیس در طول فصل گذشته شکل گرفت کادر فنی آن‌قدر قوی بود که اجازه ندهد این مشکلات در روند بازیکنان تاثیر منفی بگذارد. آیا این شرایط در استقلال وجود داشت؟ هواداران فهیم استقلال خودشان می‌توانند به این سوال پاسخ دهند. جواب آن‌ها خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد.


حرف‌های تو بدان معناست که هواداران استقلال امسال هم انتظار قهرمانی از این تیم نداشته باشند؟

در این که من یک استقلالی متعصب هستم و دوست دارم تیم محبوبم موفق باشد شکی در آن نیست. همه می دانند من فوتبال را از پایه های استقلال شروع کردم و به ترکیب بزرگسالان راه پیدا کردم. به عبارت ساده تر مهر استقلال به پیشانی من خورده است. اما حرف‌هایی که می‌زنم کارشناسی است. با شرایط موجود کار استقلال برای قهرمانی و حضور در جمع مدعیان قهرمانی بسیار سخت است.


خیلی از استقلال انتقاد کردند که این تیم بزرگ‌تر ندارد، چقدر این انتقاد را قبول داری؟

این حرفی بود که من در جلساتی که با مدیران استقلال پیش از حضورم در کادر فنی داشتم به آن‌ها تاکید کردم که حداقل از بین «سید مهدی رحمتی» و «پژمان منتظری» یکی باید در استقلال حفظ شوند. آن‌ها به عنوان بزرگ‌تر می‌توانستند به استقلال کمک کنند.


جواب مدیران استقلال به تو چه بود؟

نظر مشخصی نبود. اما من بارها این موضوع را به آن‌ها تاکید می‌کردم چرا که سال‌های سال برای استقلال بازی کرده بودم و می‌دانستم یک بزرگتر چقدر می‌تواند در لحظات بحرانی به تیم کمک کند. من در روزنامه ها خواندم منتظری جواب تلفن مسولان استقلال را نداد و نخواست در این تیم بماند اما باید دید چه شرایطی باعث شد تا او چنین تصمیم سختی بگیرد. درباره رحمتی نیز باید بگویم وی برای این تیم زحمات زیادی کشید و شایسته این جدایی نبود. با جدایی رحمتی به جایگاه بازوبند کاپیتانی استقلال بی احترامی شد. این‌که به خاطر فضای مجازی بخواهیم با بزرگتر تیم برخورد مناسبی انجام ندهیم اصلا کار درستی نبود.


تو اگر جای مدیران استقلال بودی چه تصمیمی می‌گرفتی؟

من اگر جای مدیران استقلال بودم 2 تصمیم می‌گرفتم. اول این که یک مربی ایرانی به جمع کادر فنی استقلال اضافه می‌کردم و بعد این‌ که از بین رحمتی و منتظری یکی را هر طور شده در استقلال حفظ می‌کردم که البته کار از کار گذشته است.


مدیریت استقلال چقدر ضعف داشته است؟
مدیریت استقلال ضعف داشته است و این ضعف باعث شده است دود آن به چشم تیم برود. چه آن زمان که علی خطیر بود و چه الان که نیست مدیریت استقلال مشکل مدیریتی دارد. شاید آقایان از این حرف‌ها ناراحت شوند اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال روستوف در غیاب محمد محبی در فهرست نفراتش به دلیل آسیب دیدگی، از ساعت 20:15 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه روستوف آرنا به مصاف تیم اورنبورگ خواهد رفت که محمد قربانی را در لیست دارد.

محمد قربانی که در دیدار هفته گذشته لیگ برتر روسیه مقابل دینامو مسکو 80 دقیقه در زمین بود، امشب هم یکی از 11 نفر اصلی تیمش در مسابقه خارج از خانه برابر روستوف است و برای اولین بار در این فصل در دو بازی پیاپی لیگ در ترکیب دیده می‌شود.

هافبک ایرانی اورنبورگ در 6 مسابقه این فصل لیگ برتر روسیه فقط یکبار در ترکیب قرار گرفته بود که امشب هم برابر دینامو مسکو این شرایط برای او به وود آمده است.

تیم فوتبال اورنبورگ 26 امتیازی است و در رده چهاردهم جدول لیگ برتر روسیه قرار گرفته که سعی در کسب پیروزی برابر روستوفِ رده هشتمی و فرار از منطقه سقوط دارد.

دیگر خبرها

  • اختصاصی: سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران