Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین حمیدپور شهردار آبادان روز دوشنبه گفت: مناطق ذوالفقاری، سده، جمشید آباد، شطیط، کفیشه، قسمتی از کوی قدس و قسمتی از کفیشه که از مناطق پر جمعیت آبادان به شمار می روند جز بافت های فرسوده شهری هستند.

او  ساخت و ساز نامناسب در زمان بازسازی را علت فرسوده شدن بناهای این مناطق آبادان عنوان کرد و افزود: پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی ساخت و سازها به روش قدیم انجام شد در صورتیکه اگر در دوران بازسازی ، ساخت و ساز به صورت استاندارد انجام می شد اکنون شاهد بافت فرسوده در آبادان نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار آبادان گفت: قدمت بنا در آبادان نیز یکی از علل ناکارآمدی و بافت فرسوده شهری است که برای رفع آن نیاز به برنامه ریزی و اجرای عملیات عمرانی بلند مدت است.

حمیدپور ادامه داد:در این راستا نشستی با مدیران بانک مسکن برگزار شد و مشکلات ساکنان بافت های فرسوده آبادان مورد بررسی قرار گرفت و راهکار لازم  ارائه شد و مشکل بافت های فرسوده در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مناطق هدف و مورد تایید شهرداری آبادان معرفی شد. همچنین راهکار لازم  در خصوص اعطای تسهیلات و میزان آن به مالکان خانه های واقع در مناطق فرسوده اتخاذ شد.

او گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، شهروندان و صاحبان منازل واقع در بافت فرسوده می توانند ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب وام نوسازی و ودیعه مسکن از بانک مسکن آبادان دریافت کنند.

شهردار آبادان افزود: طبق توافق صورت گرفته باجه ویژه ای در بانک های مسکن آبادان دایر می شود تا بدون نوبت به درخواست متقاضیان این طرح رسیدگی شود، همچنین قرار است بانک مسکن با آن دسته از افرادی که برای دریافت وام و نوسازی منزل خود با مشکل تامین ضامن مواجه اند ، نهایت همکاری را داشته باشد.

حمیدپور  ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح و استقبال شهروندان، بخش هایی از شهر آبادان که دچار فرسودگی شده و منظر شهری را زشت کرده نوسازی شوند.

شهردار آبادان همچنین به آغاز عملیات آسفالت مسکن مهر این شهر اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ای با اداره راه و شهرسازی درباره مسکن مهر منعقد شد و مقرر گردید عملیات آسفالت مسکن مهر آبادان در سال ۹۷ آغاز شود اما از آنجا که این تفاهمنامه تعدیل نداشت با مشکل مواجه شدیم.

حمیدپور ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ تن قیر برای مسکن مهر آبادان تامین شده و طبق برنامه ریزی ۱۲ هزار مترمربع زیر ساخت آماده شده در سایت مسکن مهر آبادان آسفالت می‌شود.

 

او گفت: مبلغ تفاهمنامه منعقد شده ۷۰ میلیارد ریال بود که با هزینه واقعی آسفالت مسکن مهر تفاوت دارد لذا ادامه کار در مسکن مهر آبادان از سوی این شهرداری مشکل است.

شهردار آبادان افزود: در مدت ۱۰ روز خیابان های سایت مسکن مهر آبادان که زیرسازی شده اند ،آسفالت می‌شوند.

حمیدپور با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۰ درصد از عملیات اجرایی آسفالت خیابان های مسکن مهر آبادان انجام شده و مابقی هم در دست انجام است افزود:پس از اتمام آسفالت ۱۲ هزار مترمربع خیابان در سایت مسکن مهر آبادان ، پروژه را تحویل داده اما شهرداری از ادامه عملیات آسفالت سایر معابر مسکن مهر معذور است زیرا به دلیل نرخ تورم و نبود تعدیل در تفاهمنامه ادامه کار برای این شهرداری مقرون به صرفه نیست.

مساحت شهری آبادان با جمعیت ۲۸۰ هزار نفر، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد.

انتهای پیام/ د

بازسازی بناهای فرسوده آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور