Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ" در مطلبی نوشت: خطرات برای اقتصاد آلمان بخصوص از مناقشات بین‌المللی سرچشمه می گیرد و دولت ائتلافی آلمان متشکل از احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی به ندرت برای مقابله با آن ابزاری در دست دارد.

اخبار بین الملل- در بخش دیگری از این مطلب آمده است که هیچ تردیدی وجود ندارد که نگرانی ها برای اقتصاد آلمان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلمه رکود تکنیکی جمهوری فدرال آلمان را غافلگیر کرده و بیکاری در این کشور هر چند کم، افزایش می یابد.

کارشناسان در این باره هشدار می دهند که آلمان در این شرایط وارد یک بحران شود. در هر صورت شرایط بعد از یک صعود چند ساله، حباب درآمد مالیاتی و صندوق های اجتماعی که پر شده هنوز خوب است. و مطمئنا رکود اقتصادی این سال ها مانند 10 سال پیش و در جریان بحران مالی آن زمان چشمگیر نخواهد بود. اما در واقع دولت برای مقابله با این مسئله کارهای کمی می تواند انجام دهد. بنابراین فشارهای اقتصادی که بر آلمان وارد می شود عمدتا ناشی از تنش های بین المللی است که از جمله آن ها مناقشات تجاری ایجاد شده از طرف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مناقشات بر سر مسئله ایران و ترس ها ونگرانی ها درباره یک برگزیت سخت است. برای مقابله با این مسائل ائتلاف دولتی در آلمان به ندرت ابزاری در دست دارد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: بهترین سیاست اقتصادی در حال حاضر یک سیاست خارجی میانه رو و معتدل است. مطمئنا امکان نفوذ برلین بر دونالد ترامپ در حال حاضر بسیار محدود است. مشابه این مسئله درباره مناقشات هسته ای با ایران وجود دارد. نفوذ آلمان البته درباره مسئله برگزیت بسیار بیشتر است.

با نگاهی سرسری می توان فهمید که اولویت مرکل باید تاکید بر این مسئله باشد که توافق برگزیت موجود باقی بماند و توسط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تضعیف نشود. اگر در ماه اکتبر اوضاع به گونه ای پیش رود که خطر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا رخ دهد دیگر شرایط به گونه ای می شود که باید بگوییم این اقتصادی احمقانه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلمان رکود اقتصادی مرکل آلمان اتحادیه اروپا انگلیس دولت مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اخیراً مصوبه‌ای را امضا و تبدیل به قانون کرد که فعالیت تیک‌تاک در این کشور را در صورت عدم واگذاری آن از سوی شرکت بایت‌دنس، ممنوع می‌کند.

قانون جدید به بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، ۲۷۰ روز مهلت می‌دهد تا مالکیت و دارایی‌های تیک‌تاک در ایالات متحده را واگذار کند. شو زی چو، مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی در واکنش به این قانون گفت: «مطمئن باشید که ما جایی نمی‌رویم. حقایق و قانون اساسی به نفع ما هستند و انتظار داریم که دوباره پیروز شویم.»

قانون امضا شده از سوی بایدن تا روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵، یک روز پیش از پایان دوره او، به این شرکت فرصت می‌دهد که برای فروش تیک‌تاک اقدام کند؛ اما اگر تشخیص داده شود که بایت‌دنس در حال طی فرایند اجرای این قانون است، مهلت مذکور می‌تواند تا سه ماه تمدید گردد.

این در حالی است که دادگاه ایالات متحده پیش‌تر و در سال ۲۰۲۰، تصمیم ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت را رد و ملغی کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد ممنوعیت این پلتفرم باشیم. مسئله مالکیت دولت چین است.»

چو با تأکید بر اینکه تیک‌تاک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و محدودیت‌ها را به چالش می‌کشد، گفت: «اشتباه نکنید این یک ممنوعیت برای تیک‌تاک است.»

اکنون بسیاری از کارشناسان این پرسش را مطرح می‌کنند که در صورت تلاش بایت‌دنس برای واگذاری تیک‌تاک، آیا خریدار بالقوه منابع مالی لازم برای خرید این پلتفرم را دارد و آیا چین و سازمان‌های دولتی ایالات متحده فروش آن را تأیید می‌کنند؟

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تیک‌تاک قصد دارد، این مصوبه را با استناد به متمم اول قانون اساسی آمریکا به چالش بکشد و انتظار می‌رود که کاربران این برنامه نیز مجدداً اقدامات قانونی را علیه تصمیم دولت به کار گیرند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد: «ممنوعیت یا الزام واگذاری تیک‌تاک یک سابقه جهانی نگران‌کننده برای کنترل بیش از حد دولت بر پلتفرم‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.»

دلیل این اقدام قانون‌گذاران ایالات متحده نگرانی گسترده از دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها و نظارت بر آن اعلام شده است. نبرد چهار ساله بر سر تیک‌تاک جبهه مهمی در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن محسوب می‌شود. از سوی دیگر، هفته گذشته نیز اپل اعلام کرد که چین به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی خواستار حذف واتس‌اپ و پلتفرم‌های متا از اپ استور این شرکت در چین شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد