Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@17:16:26 GMT

تاثیر فیزیوتراپی بر کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۱۲۴

تاثیر فیزیوتراپی بر کاهش وزن

ساعت 24-فیزیوتراپی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درمانی در بهبود آسیب‌دیدگی یا مشکلاتی از قبیل گرفتگی گردن و درد پاهاست.

با این حال این شیوه درمان، کارکردهای دیگری نیز دارد. به طور کلی این روش درمانی وضعیت سلامت را بهبود داده و مانع از بروز مشکلات جسمی‌ای می‌شود که ممکن است فرد با آنها روبرو شود.  

همچین از آنجایی که موضوع کنترل وزن اهمیتی کمتر از یک چالش ندارد، انجام مرتب فیزیوتراپی در تنظیم وزن اضافی مفید است و مانع از بروز و پیشروی مشکلات ناشی از سبک زندگی کم تحرک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، این شیوه درمانی برای افرادی که پس از آسیب‌دیدگی دچار اضافه وزن شده‌اند راهکار موثری است.  

تمرکز اصلی فیزیوتراپی افزایش و بهبود قدرت حرکت در کنار حفظ عملکرد در تاندون و ماهیچه‌هایی است که دچار درد یا گرفتگی شده‌اند. زمانیکه فرد آگاه باشد چگونه با انجام ورزش می‌تواند عملکرد ماهیچه‌ها را تقویت کند در نهایت با تغییرات قابل توجهی در میزان حرکت مواجه می‌شود.

فیزیوتراپی در افرادی که رژیم غذایی سخت کاهش وزن را دنبال می‌کنند کمک می‌کند از طریق برنامه غذایی توصیه شده و حرکات ورزشی برنامه‌ریزی شده بتوانند به هدفی که برای کاهش وزن دارند دست پیدا کنند.

به گزارش ان‌دی‌ تی‌وی، همچنین این روش، گزینه درمانی خوبی برای بزرگسالان و کودکانی است که در تلاش برای لاغری هستند زیرا به حفظ انعطاف‌پذیری کمک کرده، استحکام بدن را افزایش داده، سلامت سیستم قلبی عروقی را حفظ می‌کند و مانع از آسیب‌ها و دردهایی می‌شود که ناشی از افزایش وزن شدید هستند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت

 امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در سفر شهرستانی به مازندران در گلزار شهدای بابل بیان داشت: دولت و مجلس برای حمایت از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران مصمم هستند.

وی اظهار داشت: در سال جدید تلاش شد که دغدغه درمان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان کاهش یابد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در سال جدید در بخش درمان و پرداخت معیشت والدین و خانواده‌های شهدا و جانبازان افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم؛ خاطرنشان کرد: دولت و مجلس مصمم هستند در سال جاری خدمات بهتری به خانواده‌های شهدا و جانبازان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: اردیبهشت ماه سالروز شهادت دلیرمردان مازندران در خان طومان است که این دلاور مردان برای حفظ حرم اهل بیت(ع) رشادتهای زیادی از خود نشان داده اند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای والای مقام این شهر ادای احترام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد