Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:04:26 GMT

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۴۹۹

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی از متهمان بانک سرمایه در شعبه ۳ دادگاه ویژه جرائم اقتصادی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی از متهمان بانک سرمایه در شعبه ۳ دادگاه ویژه جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

محمدرضا جهانبانی فرزند علی، متهم ردیف اول به جرم مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال مال به صورت نامشروع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد کوپائی فرزند علی، مالک خداشاهی فرزند اسماعیل، حمید فرحانی خواه فرزند شاهرخ، مهدی الله یاری فرزند فریدون، ابوالحسن خداشاهی فرزند ابراهیم، سید مصطفی خداشاهی، امین خداشاهی، بهزاد خداشاهی، عمار صالحی، محمدرضا کریمی هم به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در دادگاه حاضر شدند.

در جلسه اول رسیدگی به این پرونده کیفر خواست متهمان قرائت شد و ادامه رسیدگی به پرونده و اظهارات متهمان در جلسه امروز دادگاه پیگیری می‌شود.

در ابتدای جلسه امروز دادگاه قاضی مسعودی مقام از محمدرضا جهانبانی خواست تا بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای موضوعات مطرح و دفاعیات خود را بیان کند

متهم جهانبانی گفت: ابتدا به پاسخ سوالات نماینده دادستان در جلسه گذشته می‌پردازم؛ از روز اولی که در آگاهی و دادستانی بودند با صداقت و راستگویی تمام اظهارات و مطالبات خود را عنوان کردند.

جهانبانی درباره موضوع پرداخت‌ها به محمدرضا الهیاری گفت آقای الهیاری برادر خانم من است و مبالغی در دو مرحله و در شرکت آرمان اندیش میثاق بابت خرید برنج پرداخت شده است؛ قرار داد اول در تاریخ ۷ تیرماه سال ۹۱ و دومی در تاریخ ۱۰ تیر سال ۹۱ بود.

او ادامه داد: شرایط تحریمی که در آن زمان وجود داشت باعث می‌شد تا هزینه واردات زیاد شود و به همین دلیل دفتری در شهر دبی و دفتری در کشور آلمان برای توسعه بازار و اجتناب از تحریم‌ها اجاره کردیم.

متهم جهانبانی با اشاره به سهام ملل گفت: با توجه به اینکه در دنیای امروز سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف انجام می‌شود برای اجتناب از ریسک اقتصادی بخشی از سهام به نام یونس و سینا جهانبانی که برادرزاده‌های من هستند گرفته شد.

او درباره‌ی ملک مشکین شهر اظهار کرد: این ملک در سال ۹۶ و با قیمت ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده و در تیرماه سال گذشته جلسه‌ای برای بررسی آن‌ها برگزار شد.

جهانبانی تصریح کرد: متاسفانه کارشناسان ارزیاب سال گذشته اعلام کردند که سند شش دانگ این زمین‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و املاکی که به صورت قولنامه‌ای بودند مورد ارزیابی قرار نگرفتند و اگر آن املاک مهم ارزیابی می‌شدند به طور حتم ارزش آن‌ها بالاتر می‌رفت.

او درباره گوشت‌های وارداتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت ما وارد کردن گوشت بوده است. با توجه به شرایط خشکسالی که در کشور وجود داشت گوشت باید وارد می‌شد. بر اساس آمار سازمان‌های مربوطه نیاز سالانه گوشت کشور ۷۵۰ هزار تن است که ۷۰ درصد آن‌ها در داخل تامین و ۲۵ درصد آن‌ها که حدود ۱۵۰ هزار تن است، از سایر کشور‌ها وارد می‌شود.

متهم جهانبانی تصریح کرد: شرکت من تنها در حوزه بازرگانی فعالیت داشت و ادعا‌هایی که در زمینه تولید وجود دارد به ما مربوط نمی‌شود.

او ادامه داد: در تاریخ ۲۸ آبان سال ۹۱ تفاهم‌نامه‌ای برای وارد کردن ۷ هزار و ۵۰۰ هزار تن گوشت به امضا رسید که مستندات آن وجود دارد؛ اولین قرار داد با بانک ملت به میزان ۶۰۰ تن و دومین قرارداد هزار تن و دیگری در سال ۹۲ و ۲ هزار و ۵۰۰ تن بود.

قاضی مسعودی مقام در واکنش به اظهارات متهم جهانبانی اظهار کرد: دفاعیات خود درباره اخذ تسهیلات از بانک سرمایه را بیان کنید.

او ادامه داد: در تاریخ ۳ شهریور سال ۹۸ بانک مرکزی ارزیابی‌هایی انجام داده است که بر اساس آن ارزیابی‌ها ۴۸۹ فقره تسهیلات برای شش شرکت دریافت کرده‌اید؛ ۱۹۸ مورد آن‌ها از طریق اعطای تسهیلات بود.

مسعودی مقام گفت: تسهیلاتی که به شرکت شما داده شده در حال جابجایی از محلی به محل دیگر بودند و بخش ناچیزی از آن‌ها تنها صرف واردات شده است

متهم جهانبانی در واکنش به صحبت‌های قاضی گفت: ١۴٩٠ میلیارد کالای اساسی با برگ گمرک وارد شده است.

مسعودی مقام گفت: اگر این حجم واردات بوده پس تسهیلات کجا رفتند؟ شما با شگرد و رابطه با مسئولان وارد بانک‌سرمایه شده اید و از آن‌ها تقاضای تسهیلات کرده اید و این صحبت‌های تمام متهمان بانک سرمایه است و آقای بخشایش هم به آن اذعان کرده اند.

او ادامه داد: اگر واردکننده بودید باید مسیر قانونی را طی می‌کردید؛ خرید سهام و ساختمان‌های متعدد چه ربطی به واردات دارد؟ چرا شما از مردم استفاده نکردید و به سراغ فرزندان مسئولان رفتید؟ در پرونده شما ۴۸۹ فقره تسهیلات فقط از یک بانک وجود دارد.

متهم جهانبانی پاسخ داد؟ آن‌ها تسهیلات ۵ میلیارد تومانی بوده اند.

قاضی مسعودی مقام در واکنش به اظهارات جهانبانی گفت: ۶۰۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اید که کالا‌های اساسی را وارد کشور کنیم، اما نمی‌دانیم چرا این تسهیلات از جیب فرد دیگری در آمدند.

وی ادامه داد: خانم شما در ۵ دقیقه برای تمام متهمان وثیقه آورده است، اگر پول و ملک دارید آن‌ها را بفروشید و بدهی خود را پرداخت کنید.

متهم جهانبانی گفت: ۳۲ ماه در زندان بودم؛ چگونه می‌توانستم در این مدت کاری انجام دهم؟

قاضی مسعودی مقام گفت: سی و دو ماه زندان بودید اموال خود را بفروشید، چرا وثیقه برای خود تامین نمی‌کنید؟

در حال تکمیل...

منبع: تابناک

کلیدواژه: دومین دادگاه گروه جهانبانی داریوش اسدزاده شهید رجایی پگاه آهنگرانی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی عصر جدید حوزه های انتخابیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت