Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:41:58 GMT

پنج طرح‌ پارک علم و فناوری کردستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۰۱۹

پنج طرح‌ پارک علم و فناوری کردستان افتتاح شد

این طرح‌ها شامل بهره برداری از سیستم هوشمند مرغداری، آزمایشگاه آلایندگی هوا، کارواش سیار، راه اندازی برنامه‌های تری دی مکس و شرکت تولید سمعک ناشنوایان است که برای این طرح‌ها در مجموع ۴۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.
با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با هفته دولت ۲۲۷ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی به ارزش ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، بهره برداری و کلنگ زنی از این تعداد طرح از سوی ۱۵ دستگاه اجرایی برنامه ریزی شده است.

این دستگاه ها شامل راه و شهرسازی، استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، شهرداری ها، شرکت برق، منابع طبیعی و آبخیزداری، صندوق کارآفرینی و شرکت گاز، هواشناسی، بخشداری ها (دهیاری‌ها)، نوسازی مدارس و شرکت مخابرات هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه سهم طرح های قابل افتتاح در این هفته ۱۶۹ طرح به ارزش یک هزار و ۲۸۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال است، افزود: ۱۲۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال از اعتبار این طرح ها از منابع ملی، ۴۱۷ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استان و ۷۴۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال نیز از  سایر منابع تامین شده است.

بهمن مرادنیا گفت: سهم طرح های قابل کلنگ زنی نیز ۱۴ طرح و به ارزش ۲۱۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال بوده که ۴۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال آن از محل اعتبارات ملی، ۵۴ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۱۱۲ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال آن از سایر منابع تامین می شود.

استاندار کردستان یادآور شد: طرح های تولیدی و سرمایه گذاری نیز سهم ۴۴ پروژه ای به ارزش ۵۹۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریالی از طرح های هفته دولت دارند که ۳۵۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال آن به صورت آورده اشخاص و ۲۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی اضافه کرد: طرح های اجرا شده در این استان بیش از این میزان است که بقیه طرح ها به منظور جلوگیری از تکراری بودن افتتاح و کلنگ زنی آن برای سفر رئیس جمهوری به استان کردستان برنامه ریزی شده است.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان پارک علم و فناوری هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است