Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:45:19 GMT

ادامه تنش ها در شهر مرزی اردن

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۵۱۶

ادامه تنش ها در شهر مرزی اردن

 به گزارش خبر گزاری "عمون" اردن، ده ها اردنی با تجمع در میدان اصلی شهر خواستار آزادی دستگیرشدگان شب گذشته شدند.

نیروهای امنیتی ۱۶ نفر را  در اعتراضات جمعه و شنبه اهالی الرمثا دستگیر کرده اند.

در همین راستا  یک منبع امنیتی اعلام کرد که هیچ گونه اقدام خشونت آمیزی از سوی مردم ثبت نشده است.

دولت اردن تلاش می کند با نمایندگانی از البحاره به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البحاره به افرادی در این شهر گفته می شود که از راه جا به جایی مسافران میان اردن و سوریه و حمل محموله هایی که اجازه ورود به کشور دارند، ارتزاق می کنند.

حوادث شهر مرزی الرمثا واقع در شمال اردن با وجود نشست های پی در پی وزرا با نمایندگان این شهر همچنان ادامه دارد با وجود آن که خبرگزاری عمون اردن بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات شب گذشته تاکید کرده اما برخی رسانه ها اعلام  کردند که اعتراضات دیشب خشونت آمیز تر از شب های قبل بود و ۴ خودروی پلیس هم تخریب شد اما این اعتراضات خسارات جانی به دنبال نداشته است.

اعتراضات اهالی اردن در پی محدودیت های جدید گمرکی دولت در گذرگاه  جابر- نصیب میان سوریه و اردن صورت گرفته است. شهروندان  الرمثا این اقدام دولت را ضرری بزرگ به منبع درآمد البحاره می دانند.

 در همین راستا منابع دولتی به روزنامه فرامنطقهای "رأی الیوم" گفتند که هدف دولت تنها گذرگاه  جابر – النصیب نبوده و تمام گذرگاه های مرزی مشمول این قانون می شوند.

 دولت اردن تلاش می کند با اتخاذ چنین تدابیری با قاچاق دخانیات، مواد مخدر و اسلحه مقابله و ۱۳۰ میلیون دینار کاهش مالیات را در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ جبران کند اما به نظر می رسد برنامه ای برای جبران ضرر اهالی این منطقه ندارد. در  مورد تجارت دخانیات به  نظر می رسد که دولت میان تجار و  کارخانه های بزرگ تولید سیگار و قاچاقچیان بزرگ گیر کرده است. کارخانه ها از قاچاق سیگار ناراضی هستند و مردم بر این بارو هستند که قاچاقچیان بزرگ تنها گروهی هستند که مورد حمایت قرار می گیرند.

 دولت اردن همچنان با بحران قاچاق سیگار دست و پنجه نرم می  کند و به تازگی اعلام کرده است که حمل بیش از یک جعبه سیگار از گذرگاه های مرزی قاچاق محسوب می شود. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین