Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@16:41:28 GMT

شهرستان مرزی قصرشیرین در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۶۸۲

شهرستان مرزی قصرشیرین در مسیر توسعه

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون قصرشیرین با مرزهای فعال خسروی و پرویزخان نقشی مهم و کارکردی ملی و فراملی در رونق اقتصادی کشور دارد و مجموعه برنامه ریزی مسئولان برای پیشرفت این منطقه در بخش های مختلف آب و خاک، گردشگری، سدها می تواند آینده درخشانی را بیش از پیش برای این منطقه ترسیم کند.

فرماندار قصرشیرین روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قصرشیرین در یک میزگرد خبری به تشریح خدمات و دستاوردهای نظام در بعد ملی و همچنین شهرستانی پرداخت و از حمایت های بسیار بزرگ دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق بیش از پیش مرزها و همچنین توسعه کشاورزی و باغات و تولیدات گلخانه ای سخن گفت و در مجموع این شهرستان را دارای ظرفیت های بزرگ بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادعلی تاتار گفت: در زمان کنونی که کشورمان با هجمه های بسیاری از سوی دشمنان مواجه است اما با رهبری های رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت، چرخ های حرکت کشور روز به روز با شتاب بیشتری می چرخد و همین امر کشور را بیش از پیش بر مدار توسعه و پیشرفت قرار داده است.

وی اظهار داشت: دولت اقدام های بزرگ و ارزشمندی انجام داد و آمریکا و غرب که خود را قدرت مطلق می داند در این دولت با مذاکره تیم بسیار خوب دیپلماسی کشور تسلیم خواسته بحق ایرانیان شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: برای کشوری که خود را ابرقدرت می داند بسیار سخت بود که تسلیم خواسته بحق ایرانیان شود از این رو با بدعهدی از برجام کناره گیری کرد و کشور را با تحریم های سخت مواجه کرد که البته ملت و کشورما با تحریم آشنا است و به طور یقین این بار هم تحریم ها می تواند باعث استقلال و خودکفایی بیش از پیش کشور در زمینه های مختلف شود.

 وی با اشاره خودکفایی کشور اکنون در زمینه های مختلف دارویی، صنایع، دانش و همچنین اعتماد و خودباوری جوانان و نخبگان کشورمان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام رونق تولید نام گرفته اکنون تمام تلاش بر اتکا به توان داخلی و بهره گیری از توانمندی های بومی و دانش ملی برای پیشرفت کشور و تولید تکنولوژی در بخش های مختلف است و در این راه کشور به طور یقین پیشرفت کرده و می تواند به یکی از کشورهای تاثیرگذار دنیا تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به موقعیت راهبردی قصرشیرین گفت: این شهرستان پتانسیل های بزرگی دارد که نظام، دولت و تمامی مسئولان تمام توان خود را برای آبادانی و عمران این منطقه مرزی به کار گرفته اند.

تاتار ادامه داد: وجود ۲ مرز رسمی و بین المللی خسروی و پرویزخان، منابع آب سدها و موقعیت ژئوپولوتیکی و جغرافیایی و سرمایه گذاری های فراوان در این منطقه و استفاده صحیح از این ظرفیت ها، می توان آینده خوبی را برای استان کرمانشاه از جمله شهرستان مرزی قصرشیرین ترسیم کرد. 

موقعیت راهبردی مرزهای قصرشیرین 
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: این شهرستان با  ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال و با موقعیت راهبردی است که با ایجاد زیرساخت های مناسب هم اکنون در ارتقای وضعیت معیشت مرزنشینان و همچنین امنیت پایدار نقشی بسیار مهم دارند.

تاتار اضافه کرد: مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد.

وی اظهار داشت: کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود. 
فرماندار قصرشیرین گفت: پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد. 
تاتار افزود: مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و اکنون که عراق در زمینه زیرساخت ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد، بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است. 
وی ادامه داد: روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود. 
فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود. 

تاتار گفت: ۱۹۸ میلیون دلار کالا در سه ماه اول سال جاری از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق صادر شد که وزن کالاهای صادر شده در این مدت ۳۷۳ هزار تن و شامل  سیمان خاکستری، کیک و بیسکوئیت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار است.

                                                                   

 اجرای طرح جامع پرویزخان با ۷۰ میلیارد تومان 

فرماندار قصرشیرین گفت: اجرای طرح جامع توسعه گمرک پرویزخان با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و در ۲ مرحله انجام می شود.

تاتار افزود:  طرح جامع پرویزخان شامل ساختمان گمرک، محوطه سازی، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل ترانزیت سوخت و همچنین امکانات رفاهی و محل استقرار تجار و فعالان در مرز است، افزود: اجرای کامل این طرح تا سه سال به طول می‌انجامد.

                                                                                      

مرز رسمی خسروی میزبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین 

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی، ۲۰ کیلومتر با قصرشیرین فاصله دارد و نزدیکترین نقطه به کربلای معلا است که امسال قرار است میزبان تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین باشد.  
تاتار ادامه داد: عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید. 
وی ادامه داد: در این رابطه زیرساخت های بسیاری در قصرشیرین از جمله ۱۳۰ هکتار پارکینگ و توقفگاه با ظرفیت بیش از ۸۰ هزار خودروی سواری ، ایجاد امکانات رفاهی ، پیش بینی بیمارستان های صحرایی و بهسازی راه ها ، وجود ۲۹ گیت گذرنامه و وجود ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت ،از مجموعه این اقدام ها است. 
اتصال خط آهن کرمانشاه به خسروی 
فرماندار قصرشیرین با بیان این که خط ریلی کشور تا کرمانشاه تکمیل شده است، ادامه این طرح از کرمانشاه تا قصرشیرین و خسروی و اتصال آن به خطوط ریلی عراق  از دیگر عوامل مهم و موثر در شکوفایی بیش از پیش این شهرستان مرزی است. 
تاتار افزود: در صورت تحقق این مهم علاوه بر حمل یکسره کالاهای صادراتی و تردد مسافر، اتصال خط آهن کرمانشاه به قصرشیرین - خسروی و عراق و در نهایت غرب اروپا را نیز به همراه دارد. 
وی افزود: با تکمیل خط راه‌آهن غرب کشور تا مرز خسروی و متصل شدن آن به شبکه ریلی عراق، سالیانه چندین میلیون تن کالا نیز از این طریق جا به جا خواهد شد و همچنین باعث تسهیل در ترددزائران عتبات عالیات خواهد شد. 

تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین 
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در جریان سفر دکتر روحانی و هیات دولت به استان کرمانشاه مطرح و اکنون این طرح در آستانه تصویب نهایی قرار دارد. 
تاتار افزود: اشتغال پایدار، رونق در بخش اقتصادی و معیشت مرزنشینان از مزایای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است.
وی اظهار داشت: هم اکنون چهار سایت سوخت در این منطقه از سوی سرمایه گذاران ایجاد شده و مابقی اراضی نیزآماده واگذاری به سرمایه گزاران است.
وی ادامه داد: ابلاغ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین مصوبه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۳ است که در مرحله نخست آن یک هزار و ۳۳۵ هکتار زمین به این امر اختصاص یافته است. 
تاتار بیان کرد: از این میزان ۳۰۰ هکتار آن طراحی شد که شامل زیرساخت های لازم از جمله آب، برق ، فاضلاب و سایت شهری است که در ۱۲۲هکتار آن، عملیات تسطیح ، محوطه سازی ، راهسازی ، احداث توقفگاه خودرو ، آب ، برق و فاضلاب ، سایت مخازن سوختی ، معابر و مجتمع اداری انجام شده است. 
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: پارسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل بلوار ورودی و ۲میلیارد تومان برای دیوارکشی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اختصاص یافته است. 
مین روبی ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده قصرشیرین 
فرماندار قصرشیرین گفت: پس از جنگ تحمیلی و امضای قطعنامه ۵۹۸، پاکسازی مناطق آلوده به مین کشورمان از سوی گروه های پاکسازی آغاز و در مجموع ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین و مهمات عمل نکرده استان کرمانشاه در سال ۹۱ به صورت سطحی تا عمق ۳۰ سانتی متری مین روبی شد. 
تاتار افزود: در شهرستان قصرشیرین نیز ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین در نوار مرزی غرب کشورمان با تلاش گسترده گروه های پاکسازی مین روبی شد و این تلاش ها تا به امروز هم ادامه دارد. 

                                                                            


هزینه بیش از ۷۰۰ میلیون تومانی دولت برای ایجاد سدسازی در قصرشیرین 
فرماندار قصرشیرین گفت: دولت برای مهار آب های مرزی در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت سدها و مهار آب های مرزی در این شهرستان مرزی هزینه کرده که در مجموع با بهره برداری این منابع آبی ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه به سامانه نوین آبیاری تجهیز می شوند.

تاتار اضافه کرد:هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد. 
به گفته وی، محصولات تولیدی مرکبات خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه درکشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد. 
وی اظهار داشت: توسعه کشت محصولات گلخانه ای با توجه به اینکه هم اکنون قصرشیرین دارای بیشترین سطح گلخانه های استان کرمانشاه است نیز در دست توسعه است.

او اضافه کرد: توسعه کشاورزی و باغداری و کشت گلخانه ای می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان و همچنین توسعه بخش گردشگری باشد. 
سامانه گرمسیری 
فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات اجرای طرح بزرگ سامانه گرمسیری با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با ۱۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند. 
وی گفت: با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: رونق کشاورزی و باغداری، توسعه شیلات منطقه و تولید آبزیان گرمابی، میگوی آب شیرین و خاویار و در نهایت اشتغال و توسعه منطقه  از مزایای اجرای طرح سامانه گرمسری است که امسال نخست آن به بهره برداری رسید. 
باغ چهار هزار هکتاری قصرشیرین 
فرماندار قصرشیرین گفت: بزرگ ترین مجموعه باغی چهار هزار هکتاری خاورمیانه در شهرستان قصرشیرین و در حاشیه مرز خسروی توسط کشت و صنعت بیستون پارس بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری با همت دولت در قصرشیرین احداث شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده، ۳۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شد که تسهیلات مصوب آن ۱۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و عاملیت بانک سپه است. 

                                                    
 مجتمع بزرگ شیلات شهدا 
فرماندار قصرشیرین گفت: طرح عظیم شیلات شهدای قصرشیرین در سطح هشت هزار و ۱۰۰هکتار وسعت در سه مرحله با بند انحرافی ۵/۱۷ کیلومتر و با هدف تولید سالانه ۱۱ هزار تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی و اشتغالزایی یک هزار و ۸۰۰ تن و با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است. 

                                                                                    
نفت شهر 
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادانی مناطق مرزی ۲۰ میلیارد تومان به بازسازی شهر مرزی نفت شهر اعتبار داد که با ساخت و تکمیل ۵۰ واحد مسکونی و واگذاری آن به خانواده های زیرپوشش کمیته امداد، شاهد استقرار دوباره مرزنشینان در نفت شهر و شروعی دوباره برای بازگشت دیگر اهالی به این منطقه مرزی خواهیم بود. 
 ساخت ۴۸ باب مدرسه 
فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون ۴۸ باب مدرسه با سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این منطقه فعال است. 
تاتار افزود: همچنین ۲ دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی در مجموع یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته های زیر مجموعه فنی ، علوم انسانی و کشاورزی دارد. 
تاتار اضافه کرد:میانگین جمعیت با سواد این شهرستان بالاتر از ۸۸ درصد و میانگین روستایی و عشایر ۸۱ درصد است. 
 قصرشیرین با شاخص بالای بهداشتی 
فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان هم اکنون سه مرکز جامع خدمات سلامت و هفت خانه بهداشت دارد که با همکاری پزشکان، دندانپزشکان، بهورزان و همکاران ستادی ارائه خدمت می‌کند. 
وی اظهار داشت: بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) در این شهرستان با ۹۶ تخت در بخش‌های بستری و اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و کلینیک‌های تخصصیاز مجهزترین بیمارستان های استان کرمانشاه با سه اتاق عمل و دستگاه های پیشرفته سونوگرافی و رادیولوژی است که تلاش برای تامین کادر تخصصی این شهرستان ادامه دارد.

برخورداری پنج هزار و ۶۳۶ مشترک از گاز خانگی 
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون شهر قصرشیرین با پنج هزار و ۱۳۶ مشترک و ۹ روستای شهرستان از توابع بخش مرکزی با ۵۰۰ مشترک از نعمت گاز برخوردارند. 
وی اظهار داشت: چهار روستای شهرستان نیز دارای انشعاب اصلی گاز، فاقد علمک گذاری است که تا پایان امسال با علمک گذاری به بهره برداری می رسد. 
برخورداری ۱۰۰ درصدی شهرستان از آب شرب 
فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون با ۶۷ هزار و ۷۳۰ متر شبکه خط انتقال و ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع، ۲۵ روستای شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند که شمار مشترکان آب و فاضلاب روستایی یک هزار و ۳۷۷ خانوار هستند. 
تاتار اضافه کرد: مشترکان آب و فاضلاب شهری در قصرشیرین، نفت شهر، خسروی و سومار هشت هزار و ۸۲۹ خانوار هستند که طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهری نیز ۱۱۰ کیلومتر است. 
وی ادامه داد: طول شبکه توزیع آب کل مجموعه شهرستان، ۱۶۰ کیلومتر است، حجم مخازن آب شهرستان ۲۳ هزار متر مکعب و یک تصفیه خانه از نوع نی زار به مساحت ۱۴ هکتار را داریم که در نوع خود بی نظیر است. 
تاتار همچنین تامین آب شرب منطقه سومار را از طرح هایی اعلام کرد که به طور جد دنبال می شود. 
وی افزود: موضوع تامین آب بخش مرزی سومار در دست پیگیری است و کمک خواهیم کرد مشکل آب آشامیدنی این منطقه نیز رفع شود. 
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد. 
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۴ روستاست که از مجموع روستاها ۹ روستا مربوط به قصرشیرین و پنج روستا مربوط به گیلانغرب است که هم اکنون ۱۵۰ تن ساکن این بخش مرزی هستند. 
برخورداری ۱۰۰ درصدی شهرستان از برق 
فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان در مجموع شهر و روستا با ۹ هزار و ۵۰۰ مشترک به طور ۱۰۰ درصد از نعمت روشنایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: در مجموع در بخش مرکزی، سومار و نفت شهر با ۶۵۰ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع، شاهد پوشش کامل روشنایی هستیم. 
 فعالیت ۴۲ واحد تولیدی 
فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون ۴۲ واحد تولیدی فعال در شهرستان داریم که تعداد سه هزار و ۸۱ نفر بیمه شده دارند که در آن ها مشغول به فعالیت هستند و این واحدهای تولیدی و خدماتی در بازارچه های مرزی، حوزه شبکه های زیردست انتقال آب سدها و سامانه گرمسیری، مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس و دیگر بخش های کشاورزی و حوزه عمرانی و خدماتی را شامل می شوند. 

                                                                        

 اتمام ساخت واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده در قصرشیرین 
فرماندار قصرشیرین گفت: کار احداث واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ غرب کرمانشاه، در قصرشیرین پایان یافته است و واحدهای شهری نیز با روند مناسبی در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: تعمیرات همه واحدهای شهری در قصرشیرین به پایان رسیده که در جریان زلزله پارسال، ۹۶۰ واحد شامل ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی قصرشیرین تخریب شد. 

ساخت ۴۹۲ واحد مسکونی در قصرشیرین پایان یافت 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: عملیات ساخت ۴۹۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، پایان یافت.

تاتار ادامه داد: از مجموع این واحدهای تازه احداث شده، ۱۷۷ واحد در مناطق شهری و ۳۱۵ واحد نیز در مناطق روستایی است.
وی گفت: از مجموع واحدهای تخریبی تاکنون صاحبان ۸۱۱ واحد مسکونی با تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات بازسازی به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۳۷۶ واحد شهری و ۴۳۵ واحد روستایی است.

وی ادامه داد: هم اکنون پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی احداثی ناشی از زلزله آبان ۹۶ در شهر ۵۰ درصد است.

به گفته وی، از تعداد ۱۳۱ واحد مسکونی تخریبی زلزله چهارم آذر پارسال این شهرستان نیز شامل ۱۰۲ واحد روستایی و ۲۹ واحد شهری تاکنون در مجموع ۱۲ واحد تکمیل شده است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع ۹۶۰ واحد مسکونی تخریب شد، اظهار داشت: از واحدهای تخریبی، ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی است.
وی گفت: پنج هزار و ۳۵۲ تن از مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال برای دریافت تسهیلات مورد نیاز بازسازی به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده اند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین عنوان کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک های عامل، مالکان پنج هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی با عقد قرارداد با بانک های عامل، موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز شدند.
تاتار اضافه کرد که همچنین برای یک هزار و ۶۱۱ مستاجر واحدهای تعمیری و احداثی در این شهرستان تشکیل پرونده شده است.

۳۰ طرح عمرانی هفته دولت در قصرشیرین کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد

 فرماندار قصرشیرین از افتتاح و یا کلنگ زنی ۳۰ طرح تولیدی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در هفته دولت امسال خبر داد.

تاتار با گرامیداشت هفته دولت، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را حدود ۱۴ میلیارد تومان ذکر کرد. 
وی اظهار داشت: این طرح ها در بخش های کشاورزی، خدماتی، مبلمان شهری، انجام روکش آسفالت، احداث خانه بهداشت روستایی، اجرای ایستگاه پمپاژ تحت فشار کلاسیک و آغاز عملیات اجرایی پروژه راهسازی است. 

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

گفت وگو از نازنین باباخانی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی

بخش‌هایی از مناطق شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی ییلاقی است و در این مناطق کوچ نشین‌ها و عشایر ساکن هستند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مسیر‌های مواصلاتی این مناطق به صورت خاکی و خطرناک است به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست هموارسازی این مسیر‌ها را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و درود، درخواست اصلاح راه‌های عشایرنشین و کوچ نشین شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی را داریم. مسیر‌های ییلاق شهرستان اهر خیلی نامناسب و پرخطر است باید گاردریل و بتن ریزی شود هنگام بارندگی خطر بیشتری جان اهالی را تهدید می‌کند. این مسیر‌ها خاکی و درخواست شن ریزی، ماسه ریزی و یا آسفالت را داریم.

منبع: ابراهیم مرادی - آذربایجان شرقی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف
  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • عضو ارشد حماس: حمله اشغالگران به «رفح» مسیر مذاکرات را تغییر نخواهد داد
  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • بارش شدید باران در قصرشیرین
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی