Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:53:23 GMT

۱۳ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۹۱۰

۱۳ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

داود شهرکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع سرمایه‌گذاری برای طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است که  با بهره‌برداری از ۱۳ طرح صنعتی و معدنی زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

وی از افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در ۶ شهرستان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از مجموع طرح‌ها، پنج طرح در شهرستان طبس، سه طرح در فردوس، ۲ طرح در بیرجند، و شهرستان‌های قاینات، سربیشه و بشرویه هر کدام یک طرح افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۲ طرح دانه‌بندی منیزیت و تولید جرم و آجر نسوز با اشتغال پیش‌بینی شده ۲۰۵ نفر در شهرستان سربیشه آغاز می‌شود.

وی درباره طرح تولید جرم و آجر نسوز سربیشه گفت: ظرفیت تولید سالانه این طرح ۹۶ هزار تن، سرمایه‌گذاری آن ۹۲۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال طرح ۱۸۰ نفر پیش بینی شده است.

شهرکی افتتاح پروژه دانه‌بندی زغال‌سنگ طبس را از جمله پروژه‌های شاخص هفته دولت اعلام و اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی گفت: همچنین طرح‌های تولید و توزیع فرش دستباف با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری هفت میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح در شهرستان طبس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به افتتاح طرح تولید کنسانتره آهن در طبس اشاره و بیان کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ نفر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه چهارم معادن فعال کشور و رتبه چهارم اشتغال معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرکی گفت: در حال حاضر ۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی شناسایی شده که زغال‌سنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌آهن، بازالت و مرمریت از جمله مهمترین این مواد معدنی است.

وی اظهار داشت: میزان ذخایر کشف شده معادن استان از ۲ هزار و ۴۲ میلیون تن در آغاز دولت یازدهم به سه هزار و ۷۰۰ میلیون تن در ابتدای سال جاری افزایش یافته که این رقم افزایش ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن افتتاح طرح کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان کرمان با بیان اینکه در بحث کارگری ما مسئولان موظفیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم گفت: کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند، لذا تا جایی که در توان داریم باید به آنها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آنها را فراهم کنیم.

وی، مهارت‌افزایی نیروهای کارگری را مهم دانست و افزود: کرمان استانی معدن پایه است و به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی آن باید نیروی انسانی تقویت و آموزش ببیند.

وی افزود: دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع بخشی از مشکلات کارگران در بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی است.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیروهای انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آنها میسر خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیروهای انسانی کار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان کرمان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوماً خیلی از موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است که شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

کد خبر 6094413

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است