Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال  درباره نقل قول منتشر شده از سوی مهدی تاج، رئیس این فدراسیون مبنی بر محرومیت چهار ساله خبرنگاران درصورت طرح سوال غیر مرتبط با بازی در نشست های خبری مربوط به بازی عنوان کرد: در نخستين كارگاه قوانين و مسئوليت هاى رسانه اى که خوشبختانه با استقبال گسترده اهالی زحمتکش رسانه همراه بود، مباحث علمی و تئوریک در حوزه قوانین بین المللی و الزامات رسانه ای توسط مدرس رسمی کنفدراسیون مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم ترین این مباحث، تاکید و تصریح کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نشست های خبری پیش و پس از بازی بود و این که در این جلسات، مباحث مرتبط می بایست با رویداد (اینجا آن مسابقه) طرح شود. در اینباره ساعات متعددی توضیحات زیادی گفته شد و همکاران ارجمند رسانه ای در این باره پرسش های خود را مطرح کردند تا موضوع به طور کامل شفاف شود. آنجا بحث مربوط به این مطرح شد که مثلا اگر بار اول تخلفی در پروتکل های رسانه ای صورت پذیرد چه اتفاقی رخ می دهد، بار دوم چه اتفاقی و در نهایت برای بار سوم چه روندی طی می شود.

او افزود: باب نقد و تحلیل و تفسیر همکاران رسانه ای از فدراسیون فوتبال همواره گشوده است و خود را به تاکید ریاست مکلف به پاسخگویی می دانیم اما به طور حتم در فیلم کوتاهی که از اظهارات آقای تاج منتشر شده سوء تعبیر شده است.حتی در جلسه روز گذشته هم در جمع اهالی رسانه ریاست فدراسیون تاکید داشتند که رسانه ها به عنوان چشم بینای ورزش کشور، مشکلات را منعکس کنند. آنچه در باب موضوع محرومیت طرح شده و به اشتباه به عنوان تهدید مورد بازنشر قرار گرفته، به مباحثی در سال های گذشته برمی گردد که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن برخی قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان رسانه ها حتی در برخی موارد از ایران در رویدادهای بین المللی دچار مشکل شده و حتی محرومیت های سنگین و طولانی را برای چند نفر در پی داشته است. در واقع یکی از اهداف برگزاری کارگاه همین بوده که نمایندگان محترم رسانه ها با قوانین به شکل کامل آشنا شوند و دیگر در رویدادهای بین المللی شاهد بروز موارد مشابه نباشیم لذا با طرح این مباحث و آموزش های علمی امیدواریم چنین اتفاقاتی چه در عرصه بین المللی و چه در رقابت های داخلی لیگ کاهش پیدا کند و ضمنا تعابیر اصلی و کلی، با هوشیاری همکاران رسانه ای در طرح مباحث حاشیه ای مخدوش نشوند.

بیشتر بخوانید: افتتاح نخستین کارگاه قوانین و مسئولیت هاى رسانه اى فوتبال

علوی در پایان تصریح کرد: پیرو برگزاری این کارگاه موارد مطرح شده منطبق با قوانین رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان آیین نامه اجرایی مسابقات لیگ برتر در حوزه رسانه تدوین و ابلاغ خواهد شد که کلیه رویدادهای رسانه ای در این حوزه نیز طبق آخرین قوانین بین المللی از سوی برگزارکنندگان همچنین نمایندگان محترم رسانه ها اجرا شود.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!
  • قانون نانوشته!
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد