Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:43:12 GMT

هشدار آلمان نسبت به گسترش نژادپرستی در اروپا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۵۰۸

هشدار آلمان نسبت به گسترش نژادپرستی در اروپا

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری دویچه وله، «فرانک والتر اشتاین‌ مایر» در مراسم یادبود قربانیان جنایت‌های نازی‌های آلمان در شمال ایتالیا گفت: کشتارهای نیروهای «اس‌ اس» در این منطقه ضرورت مقاومت در برابر ناسیونالیسم افراطی و نژادپرستی را به همه یادآوری می‌کند.
وی تاکید کرد که در شرایط کنونی که سم ناسیونالیسم دوباره در حال نفوذ به سرزمین‌های اروپایی است، باید دوباره درس‌های جنایات سال ۱۹۴۴ را به خاطر آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۷۵ سال پیش منطقه «فیویتسانو» واقع در شمال ایتالیا شاهد یک سلسله از بی‌رحمانه‌ترین قتل عام‌های نازی‌های آلمان بود که طی آن بیش از 400 نفر که اغلب کودک، زن و سالمند بودند قتل عام شدند.
اشتاین‌ مایر در این مراسم همراه با «سرجیو ماتارلا» همتای ایتالیایی خود تاج گلی را در محل یادبود قربانی های قتل‌ عام‌ نازی‌ها در «فیوتیسانو» قرار داد.
رئیس جمهوری آلمان تاکید کرد که اروپاییان باید به احترام قربانیان و بازماندگان جنایات ناسیونال سوسیالیسم، برای آزادی و دموکراسی، برای حقوق بشر و انسانیت و برای اروپای متحد و چه بسا امروز شدیدتر از قبل مبارزه کنند.
اشتاین‌ مایر تصریح کرد که اروپای متحد در نهایت بر پایه شعارهای «نه به ناسیولیسم افسارگسیخته، نه به جنگی دوباره در قاره ما، نه به تکرار نژادپرستی و خشونت و آزار و تعقیب» شکل گرفته است.

خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان روز گذشته(یکشنبه) گزارش داد: شهر درسدن شاهد بزرگترین راهپیمایی از زمان آغاز موج مهاجرستیزی در آلمان بود که طی آن هزاران نفر از سراسر این کشور در این شهر گردهم آمده و مخالفت خود را با گروه های راستگرای افراطی اعلام کردند.
بر این اساس در آستانه برگزاری انتخابات ایالتی در زاکسن، دهها هزار آلمانی به خیابان های درسدن آمده و رویکرد گروه های افراطی مانند «آلترناتیو برای آلمان» را در قبال مهاجران محکوم کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح

به گزارش خبرآنلاین اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در جریان مناظره‌ای که در ماستریخت هلند برگزار شد، گفت: «حمله اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است.»

به نقل از آناتولی، او در پاسخ به این سؤال که آیا حمله به رفح یک خط‌ قرمز خواهد بود و منجر به تحریم نتانیاهو می‌شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی نمی‌کشم، اما فکر می‌کنم حمله (نخست‌وزیر اسرائیل) نتانیاهو کاملاً غیرقابل‌قبول خواهد بود.»

به نقل از ایسنا وی اعلام کرد کمیسیون اروپا با کشورهای عضو صحبت خواهد کرد و در صورت تهاجم به رفح مطابق با آن عمل خواهد شد.

با وجود افزایش مخالفت‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی برنامه‌های خود را برای حمله زمینی به رفح اعلام کرد، جایی که بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی برای فرار از حمله مرگبار این رژیم به نوار غزه پناه گرفته‌اند.

از هفت اکتبر، بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی عمدتاً زن و کودک در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود شدید مایحتاج اولیه شهید شده‌اند.

به گفته سازمان ملل، بیش از 6 ماه پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی، بخش‌های وسیعی از غزه در ویرانه‌ها قرار گرفته است و ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901635

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • شکار نازی‌ها
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟