Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:35:31 GMT

طرح شمیم حسینی برای اولین بار در کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۰۵۰

طرح شمیم حسینی برای اولین بار در کشور اجرا می شود

به گزارش خبرنگارمهر، نشست خبری تشریح طرح های ملی «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی»  صبح امروز با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  صبح امروز (یکشنبه، چهارم شهریور ماه) در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا به تشریح برنامه های ماه ذی الحجه پرداخت و گفت: همزمان با روز ازدواج،  ویژه برنامه پیوند آسمانی را به منظور حمایت از زوج های جوان اجرا کردیم.بر اساس ویژه برنامه پیوند آسمانی زوج های جوانی که تاریخ ازدواج آنها از سال گذشته تا سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سال جاری بود، مورد حمایت هایی ازجمله استفاده رایگان از اتاق های عقد در بقاع متبرکه قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، در طرح «پیوند آسمانی» و بنابر نیات برخی از واقفان،  یک هزار و ۳۴۹ زوج مورد حمایت قرار گرفتند. چراکه ۶۵۰ موقوفه با ۷۵۱ نیت برای حمایت از زوج های جوان ثبت شده است. همچنین بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان کمک نقدی به زوج های جوان ارائه شد که این کمک ها در قالب لوازم خانگی به زوج های جوان اهدا شد.

حجت الاسلام عادل گفت: همچنین در دهه ولایت در تمام امامزادگان کشور جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی برگزار شد. همایش بانوان ولایی در ۳۶۸ بقعه، اطعام عید غدیر در ۴۳۹ بقعه، تجلیل از سادات خدام در ۴۹۹ بقعه، برنامه خیمه معرفت، خطبه خوانی عید غدیر و مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی از دیگر برنامه های این ایام است. همچنین ۴۶۲ مبلغ از قم و ۷۸۵ مبلغ از تهران در امامزاده ها برنامه های فرهنگی اجرا کردند.طرح اوقات فراغت نوجوانان از دیگر برنامه هایی است که در ۱۲۵۳ بقعه برگزار شد. طرح نشاط معنوی هم که از بعد از ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرد در این ایام به پایان می رسد و مراسم اختتامیه آن به زودی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به توضیح طرح ملی مهر تحصیلی پرداخت و گفت: بر اساس این طرح قرار است به دانش آموزان بی بضاعت کمک شود و به بیانی دانش آموزان نیازمند تکریم شوند به این شکل که از محل موقوفاتی که اشاره شد و برای کمک به دانش آموزان باشد بسته های مهر تحصیلی شامل کیف، لوازم التحریر یک سال دانش آموز را تهیه کردیم.بهره مندان طرح مطابق طرح نامه شامل دانش آموزان ایتام، بی بضاعت و دانش آموزان استثنایی می شوند. میانگین هر بسته ۱۲۵ هزار تومان است و تاکنون قرار شده ۳۰ هزار بسته تهیه شود البته با توجه به بالا رفتن هزینه ها در حال حاضر این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در حالی که ما هزینه بیشتری کرده ایم، هزینه همین بسته در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال بوده اما امسال این بسته ها با تعداد کمتر حدود ۳۰ میلیارد ریال شده است.

وی اضافه کرد: در جهت تحقق شعار امسال تمام اقلام این بسته از محصولات ایرانی باکیفیت تهیه شده است و شامل کل مقاطع تحصیلی می شود نکته دیگر اینکه بر روی این بسته ها هیچ نشانه ای از اینکه این بسته ها توسط اوقاف تهیه شده نیست و جز نشان ایران اسلامی آرم دیگری ندارد. دلیلش هم این است که دانش آموزان تکریم شوند و جلوی سایر دانش آموزان حس حقارت نکنند.

عادل گفت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به ماه محرم به عنوان رویداد مذهبی کشور هستیم سازمان اوقاف برنامه های متفاوتی هم برای این ماه تدارک دیده است.با توجه به اینکه ۶۰ درصد کل موقوفات کشور مربوط به امام حسین (ع) و ماه محرم است ما هر سال برنامه های ویژه ای را برای این ماه برگزار می کنیم برنامه هایی مثل بصیرت عاشورایی، لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، اهلی من العسل، رهروان زینبی و ویژه برنامه های عاشورا و تاسوعا که این برنامه ها در ۳۳۲۳ بقعه اجرا می شود اما طرح دیگری که امسال برای اولین بار است اجرا می شود طرح شمیم حسینی است.بر اساس این طرح از محل موقوفات اطعام و تعزیه داری، قرار است نمایشگاه هایی در ۴۰۰ امامزاده برگزار شود که در آنها اقلام مورد نیاز هیئات عرضه شود. این اقلام علاوه بر اینکه با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می شود به هیئاتی که نام آنها در سامانه بیرق سازمان تبلیغات ثبت شده حواله موقوفات اطعام داده می شود.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ هزار هیات توسط سازمان تبلیغات ثبت شده که بر اساس این طرح ما یک سوم آن را تحت پوشش قرار خواهیم داد. حواله ای که از طرف سازمان اوقاف به هیئات تعلق می گیرد ۵۰۰ هزار تومان است. البته امیدواریم مابقی هزینه ها هم توسط خیرین تامین شود.

در ادامه این نشست ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هم افزایی بین دو مجموعه سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات قابل تقدیر است، گفت: بر اساس طرح شمیم حسینی که آقای عادل اشاره کردند لازم است هیات ها اطلاعات خود را در سامانه بیرق ثبت کنند ضمنا نماینده سازمان تبلیغات هم در این نمایشگاه ها حاضر است و هیئات با معرفی هیات خود می توانند حواله مربوط به سازمان اوقاف را دریافت کنند. همه تلاش ما این بود که هیات ها کمتر درگیر مسائل اداری و بروکراتیک شوند.

کد خبر 4702530

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم عید غدیر خم کنفرانس بین المللی ابن سینا مباهله امام علی ع فعالیت های قرآنی رادیو گفتگو فلسفه نشست علمی قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله جوادی آملی قانون اساسی برنامه زاویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند

اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل سخنگوی سازمان و حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اولین سخنران به تشریح نمایشگاه دستاورد‌های وقف پرداخت و گفت: در این نمایشگاه شاهد غرفه‌هایی از تجهیزات پزشکی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و دیجیتال بودیم. به طور میانگین روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند، که ۷۰ درصد آنها جزو بازدیدکنندگان تخصصی بودند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از کار‌های عمیق فرهنگی و قرآنی گرفته تا کار‌های تخصصی اقتصادی در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد بودیم. اگر حضرت آقا موضوع اقتصاد دریاپایه، معادن و مشکلات معیشتی مردم را مطرح می‌کنند، خروجی آن را در غرفه‌های نمایشگاه می‌دیدیم. حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، الگوسازی مدل‌های جدید اقتصادی و تولید جزو خروجی دستاورد‌های وقف است.

وی با بیان اینکه گاهی از ما سوال می‌شود که چرا در فضای رسانه بابت موضوع پیش آمده پاسخ نمی‌دهید، گفت:، اما حجت‌الاسلام خاموشی می‌گفت که لازم نیست چنین مباحثی را به فضای رسانه بکشانید. با عملتان به سوالات پیش آمده پاسخ دهید.

حسن اسدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه من از شاگردان تنبل حاج آقا خاموشی هستم و سال‌هاست که در خدمت ایشان شاگردی می‌کنم، افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد حمایت از جوانان هستیم. اگر کسی دست جوانان را نگیرد، فرصت‌ها را از بین می‌رود. اقتدار ملی ما در گرو تولید خوب است. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند