Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز دوشنبه در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در  کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افزود: توجه به پیشگیری و آگاه سازی اجتماعی برای کاهش کودکان معرض آسیب، شناسایی و حمایت از کودکان ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی، استفاده از ظرفیت های حوزه سلامت برای مراقبت های جسمانی، روانی و اجتماعی، ترویج و توجه بیشتر به آموزش حقوق کودک به والدین و مراقبت اصلی کودک و باز تعریف نظام تامین اجتماعی و پیشگیری از کار کودکان و بازپیوند کودکان جا مانده از تحصیل با محیط آموزشی از جمله پیشنهاداتی است که در ارتقای حقوق کودک در جامعه الزامی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت : امروز میلیون ها کودک در سراسر جهان به دلیل بد سرپرستی، حوادث ناشی از جنگ، حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله،  تغذیه نامناسب، مواد مخدر و مشکلات ناشی از طلاق در شرایط نا مناسب مانند کار اجباری و توزیع موادمخدر درگیر هستند و حقوق مسلم آنها نادیده گرفته می شود.
استاندار اصفهان تصریخ کرد: ۳۵۰ میلیون در جهان کودک به کار اشتغال دارند، ۱۳۰ میلیون کودک مشمول یک تحصیل به تحصیل اشتغال ندارند.
وی با بیان این‌ که در سال های اخیر ۱۴ میلیون در سراسر جهان به دلیل ابتلا به بیماری ایدز فوت کردند، تصریح کرد: از این میزان  ۲۵ درصد کودکان بودند.
رضایی اضافه کرد :  ۲۹ درصد کودکان زیر ۵ سال دارای سوء تغذیه هستند و به واسطه  جنگ ها ۲ میلیون کودک کشته، پنج میلیون مجروح و ۱۲ میلیون مهاجر و پناهنده می شوند.

وی تصریح کرد : همزمانی حقوق کودک با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را باید به فال نیک گرفت و فرصت مناسبی  برای بیان مسائل مربوط به  کودکان است.
استاندار اصفهان با بیان این که همه چیزی از دوران کودکی آغاز می شود، افزود:  آینده جوامع بر مبنای عوالم کودکی شکل می گیرد و هیچ زمانی برای شکل گیری ساختار یک جامعه مثل دوران کودکی نیست.
وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در خصوص حقوق کودکان، تصریح کرد: دستور دین مبین اسلام در خصوص حقوق کودک وقتی مطرح می شد که در هیچ کجای جهان خبری از آن حقوق کودک نبوده و همه نیازهای جسمی و روحی و روانی را احصا کرده است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: انتخاب نام نیکو، تامین خوراک و تغذیه مناسب برای کودک،  حق تحصیل، حق تفریح و بازی، احترام به حقوق کودک و پرهیز از اعمال خشونت جسمی و روحی نمونه هابی از دستورات اسلام در خصوص حقوق کودکان است.
وی اصافه کرد: یکی از مشکلات خانواده های متدین و حتی پیشرفته امروز آن است که کودکان خود را از بازی محروم می کنند و هر روز کودک را  از این کلاس به آن کلاس می برند و  حق بازی و تحرک را از کودکان می گیرند.
رضایی ادامه داد :  برخی فرزندان خود را از این طرف شهر به آن  طرف شهر برای کلاس کنکور می برند و عمر او را در ترافیک صرف می کنند و با این کار حق مسلم کودک و حق بازی او زیر پا گذاشته می شود.
هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک روز دوشنبه با حضور معصومه ابتکار در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانواده قوانین و مقررات انجمن حمایت از حقوق کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی