Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@19:52:30 GMT

بخش خصوصی چاره کار برای دور زدن تحریم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۶۸۵

 مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت در مراسم رونمایی از اپلیکیشن "مسافرز" که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: میزبان این جلسه بخش خصوصی است و در واقع میتوانیم بگوییم که بخش خصوصی می‌تواند توسعه دهنده اقتصاد کشور باشد.

اخبار اقتصادی- او افزود: موفقیت بخش خصوصی بیانگر این است که جلسات در‌های بسته دولتی‌ها هیچگاه منجر به پیشرفت نشده است که متاسفانه شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نمیتوان نقش دولت را بطور کلی حذف کرد.

وزیر اسبق صمت بیان کرد: تحریم‌ها اگر کاری انجام نگیرد تهدید و اگر ابتکار جدیدی انجام شود فرصت است.

غضنفری گفت: در بهترین سال‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار نفت فروختیم، صادرات غیرنفتی در بهترین حالت ۴۳ میلیارد دلار بوده است. صادرات غیرنفتی به ۲ بخش کالا و خدمات تقسیم می‌شود. متاسفانه ارز آوری از طریق خدمات در صادرات غیرنفتی بشدت کم است.

این کارشناس حوزه صمت بیان کرد: دولتی که به نفت وابسته باشد با تهدید این وابستگی با کسری بودجه رو برو می‌شود. در نتیجه به زنان و مردانی نیاز داریم که در ارز آوری ابتکار بخرج دهند.

غضنفری بیان کرد: شنیده می‌شود توریسم‌های ورودی به کشور با نارضایتی از کشور خارج می‌شوند. صنعت توریسم بر عکس نفت هیچگاه تمام نمی‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بخش خصوصی دور زدن تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آمارهایی که بانک مرکزی روز دوشنبه‌ هفته جاری از شاخص‌های پولی منتشر کرد حاکی از آن است که نرخ رشد پایه پولی در پایان سال گذشته به ۲۸.۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین طبق آخرین آماری که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیات دولت ارائه داد، نرخ رشد نقدینگی در پایان فروردین ۱۴۰۳ به ۲۳ درصد رسید کاهش یافته که کمترین رقم از فروردین ۹۸ به این سو است.

برجسته‌ترین بخش آمارهای بانک مرکزی اما مربوط به شاخص رشد حجم پول بود. طبق آمارهای بانک مرکزی نرخ رشد حجم پول در پایان سال گذشته به ۱۷.۵ درصد رسیده که این رقم طی ۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به عبارت دیگر از فروردین ۹۷ به این سو، نرخ رشد حجم هیچگاه به این میزان کاهش نیافته بود.

نرخ رشد حجم پول در ادبیات مرسوم اقتصادی، به عنوان دماسنج انتظارات تورمی شناخته شده است. بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنای شدت گرفتن انتظارات تورمی و چشم‌انداز منفی جامعه از قیمت‌ها در آینده است.

زمانی که جامعه انتظار افزایش چشمگیر قیمت‌ها در آینده نزدیک را داشته باشد، سرمایه‌های خود را برای در امان نگه داشتن از تورم احتمالی آتی، به سرعت به دارایی‌های بادوام سرمایه‌ای نظیر خودرو، طلا و... تبدیل می‌کنند. در مقابل، کاهش نرخ رشد حجم پول به معنای چشم‌انداز مثبت جامعه از ثبات قیمت‌ها در آینده است و نشان می‌دهد جامعه انتظار جهش و بی‌ثباتی در قیمت‌ها در آینده نزدیک را ندارد. از همین رو، کاهش نرخ رشد حجم پول، نشانگر فروکش کردن انتظارات تورمی به باثبات‌ترین وضعیت از ابتدای ۹۷ تا کنون است. به بیان دیگر، شاخص انتظارات تورمی به ارقام پیش از تحریم سال ۹۷ رسیده است.

دیگر خبرها

  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم
  • گذرگاه جنایت
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب