Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: در ۸ ماهه نخست ۹۷، ۱۴.۶ درصد واردات دارو متعلق به داروهایی بوده که مشابه داخلی نداشته‌اند، ۱.۶ درصد داروهای وارداتی، داروهای فوریتی بوده‌اند، ۸.۶ درصد داروهای وارد شده، داروهایی بودند که مشابه داخلی داشتند. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین معینی زندی در نشست خبری کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آمارهایی از واردات دارو به کشور اظهار کرد: بر اساس آمارهای سازمان غذا و دارو، در سال 97 یک میلیارد و 373 میلیون دلار برای واردات دارو به شرکت‌های دارویی تخصیص داده شده و علاوه بر آن نیز 918 میلیون دلار برای مواد اولیه و مواد واسطه‌ای که از این میان، 120 میلیون دلار برای مواد واسطه‌ای بوده و حدود 800 میلیون دلار برای واردات مواد اولیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با بیان اینکه 89 میلیون دلار ارز به تجهیزات بسته‌بندی دارو تخصیص داده شده است گفت: جمع ارز تخصیصی به مواد اولیه، واسطه‌ای و تجهیزات بسته‌بندی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، با توجه به ارز تخصیصی برای شیرخشک و ملزومات دارویی کل ارز تخصیصی برای واردات دارو و مواد اولیه و ... جمعاً 2 میلیارد و 441 میلیون دلار است.

معینی زندی اضافه کرد: این درحالی است که بر اساس آمارهای موجود، در 8 ماهه نخست سال گذشته، 14.6 درصد واردات دارو متعلق به داروهایی بوده که مشابه داخلی نداشته‌اند، 1.6 درصد داروهای وارداتی، داروهای فوریتی بوده‌اند، 8.6 درصد داروهای وارد شده، داروهایی بودند که مشابه داخلی داشتند و سهم شرکت‌های واردکننده دارو دولتی حدود 1.15 درصد است که همه این ارقام، 30 درصد از داروی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

نایب رییس اتحادیه واردکنندگان دارو  گفت: نکته قابل توجه این است ارزی که برای واردات داروهایی که مشابه داخلی داشته‌اند، 89 میلیون یورو بوده و واردات این داروها با تعرفه بیش از 32 درصدی انجام می‌شود ولی جالب اینجاست که این رقم در مقایسه با واردات 350 میلیون دلاری واردات موز، رقم زیادی نیست.

افزایش سرانه هزینه دارو و بالا بودن مصرف سرانه دارو در کشور دروغ است!

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، حسام الدین شریف نیا نیز با ارائه آمارهایی، بالا رفتن هزینه مصرف سرانه دارو در کشور را دروغ خواند و با اشاره به تاثیر افزایش مصرف داروهای پرهزینه همچون داروهای سرطان و همچنین افزایش امید به زندگی در کشور افزود: بر اساس آمارهای جهانی ساختار جمعیتی ما تا سال 2030 به سمت ساختار کهنسالی پیش خواهد رفت و ما در آینده نه چندان دور با جمعیتی مواجه هستیم که دائماً در حال مصرف دارو هستند.

وی همچنین با دروغ خواندن آمار مصرف بالای سرانه دارو در کشورمان گفت: آمارهای جهانی نشان می‌دهد ارزش بازار دارویی کشورمان در سال 2016 معادل 6 میلیارد دلار بوده و این آمار در مقایسه با متوسط جهانی و کشورهایی همچون ترکیه، عراق و عربستان کمتر است.

عضو انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران گفت: حتی میزان مصرف داروهایی همچون داروهای ضد دیابت، ضد فشار و ضد چربی در ایران به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا کمتر است و این می‌تواند خطرناک باشد.

به گفته شریف‌نیا، 65 درصد داروهای وارداتی به کشور داروهایی هستند که یا امکان تولید در داخل ندارند، یا تولیدشان صرفه اقتصادی ندارد و یا فرایند تولید آن‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان غذا و دارو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌های فضای مجازی از عدم دسترسی به تعدادی از داروها با اشاره به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اعلام کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد، گفت: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بنابراین گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو از چهره‌های مطرح فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 6095520 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • ین ژاپن بالا رفت
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند