Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ هراتی معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه از اجرای طرح فوریتی نظافت ، پاکسازی و لایروبی و رسوب برداری شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آبهای سطحی در سطح منطقه خبر داد و گفت: اجرای این طرح که از 22 مرداد ماه آغاز شده است به مدت یک ماه به طول می انجامد و تمامی انهار، کانال ها و مسیل های سطح محدوده نواحی نه گانه منطقه لایروبی و پاکسازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هراتی با بیان اینکه در زمان بارش های فصلی امکان جاری شدن سیلاب در رود دره ها محتمل است افزود:  به منظور کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی در دستور کار ویژه  این معاونت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیلاب، به هنگام بارش نزولات آسمانی صورت می گیرد گفت:  در همین راستا  ضمن لایروبی و رسوب برداری حوضچه های رسوبگیر اصلی،در  اجرای این طرح ۳۰ کیلومتر مسیل و ۵۰ کیلومتر کانال اصلی و  ۱۲۹۰۵۲ متر طول کانال های فرعی  با استفاده ازعوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین لایروبی، نظافت و پاکسازی می شوند تا هنگام بارش های زمستانی کانالها و مسیل های مذکور جهت جمع آوری و هدایت آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در سطح این منطقه با مشکلی مواجه نشوند.ضمنا ۱۲ رشته قنات فعال از مجموع ۴۴ رشته قنات در منطقه ۲ نیز بطور مستمر  مورد بازبینی و درصورت نیاز لایروبی می گردند

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 اظهار کرد: علاوه بر لایروبی و پاکسازی و رسوب برداری شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی، نظارت و کنترل دقیق برعملکرد پیمانکاران خدمات شهری، رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در انجام عملیات لایروبی، رعایت دستورالعمل HSE و تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع و هوشمند از شبکه فرعی آبهای سطحی منطقه از دیگر اهداف این طرح به شمار می آیند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زیست محیطی شهرداری محیط زیست معاون برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها

محمدرضا خسروی در حاشیه آیین روز زمین پاک که با شرکت شماری از دانش آموزان در سالن همایش های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: در این طرح دوستداران محیط زیست و پاکبانان اراضی جاده آتشگاه و ارتفاعات کرج را از زباله ها پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته زمین پاک طرح های آموزشی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس کرج به اجرا درآمده است.

خسروی یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرای برنامه های آموزشی برای افزایش مشارکت عمومی در صیانت از محیط زیست و زمین پاک است .

وی گفت : امسال طرح های مختلفی برای پاکسازی اطراف کرج از زباله ها با مشارکت مردم ، دانش آموزان و پاکبانان اجرا می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: افزون بر اجرای طرح های متعدد پاکسازی اطراف کرج از زباله ها ، طرح تفکیک زباله ها از مبدا نیز به تازگی در این کلانشهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح پسماندهای خشک در مکان های تعیین شده جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال می یابد که حرکتی در جهت بهره مندی از پسماند برای کمک به تولید و اقتصاد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد