Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:34:48 GMT

شعرخوانی احمد بابایی به مناسبت روز مباهله +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۵۶۴

شعرخوانی احمد بابایی به مناسبت روز مباهله +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست‌وچهارم ذی‌الحجه مقارن با سالروز واقعه مباهله است. همزمان با این روز، ویدئویی از شعرخوانی احمد بابایی شاعر توانای کشورمان در فضای مجازی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: خدا با #مباهله‌ اهل بیت(ع) تمام ناگفتنی‌ها را گفت +تصاویر

در روز مباهله حضرت محمد مصطفی(ص) به همراه حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) بنا به امر خداوند متعال که در آیه ۶۱ سوره آل‌عمران خطاب به پیامبر(ص) می‌فرمایند: «فَمَنْ حَاجَّكَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَكُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَكُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌ لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ» جهت مباهله با سران مسیحی، به محلی خارج از مدینه ( که حال حاضر این محل جزو شهر مدینه می‌باشد) عزیمت کردند؛ سران مسیحی که تا پیش از این با پیشنهاد مباهله موافقت کرده بودند، با دیدن عظمت و شکوه پنج تن آل‌عبا، ناگهان از مباهله منصرف شدند و به نزد حضرت رسول اکرم(ص) آمدند و گفتند: ما مباهله نمی‌کنیم اما حاضر به مصالحه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر(ص) نیز این درخواست مسیحیان را قبول کردند و با آنان به دو هزار حلّه ( هر حلّه‌ای به قیمت چهل درهم) مصالحه کردند و همچنین اینکه مسیحیان سى زره و سى نیزه و سى اسب به مسلمین عاریه دهند که اگر در یمن جنگ و آشوبی پیش آمد، مسلمین به کار گیرند و حضرت محمد(ص) ضمانت کردند که عاریه‌ها را سالم به آن‌ها برگردانند و این قرارداد را مکتوب کردند.

در ادامه به مناسبت سالروز واقعه مباهله، ویدئویی از شعرخوانی بسیار زیبای احمد بابایی شاعر توانای کشورمان را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مباهله مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تیزر گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر