Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی که به مناسبت هفته دولت در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر برگزار شد، بیان کرد: باید با تمام قدرت مقابل کشور‌هایی که جنگ اقتصادی  علیه کشورمان به راه انداخته‌اند، ایستادگی کرد.

او افزود: اصلاح نظام اداری و تسریع در امور می‌تواند نقش بسزایی در مقابله با این دشمنی‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر شجاعت مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی برای مقابله با فساد را یکی از الزامات برای توسعه استان و مبارزه با این جنگ اقتصادی خواند و ادامه داد: مسئولانی که توانایی لازم و جسارت کافی را ندارند هرچه سریع‌تر پست‌های خود را به افراد توانمند تحویل دهند.

گراوند یکی از مشکلات اصلی دولت یازدهم ودوازدهم را نبود رسانه‌ای قدرتمند برای بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید و کار‌های توسعه‌ای که صورت گرفته خواند و بیان کرد: جریانات سیاسی و نیرو‌های نفوذی دشمنان سعی دارند با تزریق روحیه نا امیدی در کشور مردم را نسبت به دولت ونظام بدبین کنند.

او ادامه داد: دولت تدبیر و امید کمترین در آمد‌های نفتی را با توجه به جنگ اقتصادی کشور‌های خارجی علیه کشورمان در چهل سال گذشته داشته است، اما این گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، این دولت بیشترین اقدامات توسعه‌ای را انجام داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: امسال دو شاخص دیگر به پنج شاخص ارزیابی دستگا‌ه‌های مختلف استان اضافه شده بود که استفاده از نیرو‌های جوان و بانوان هم از جمله آن‌ها بود.

از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده شود

گراوند گفت: نباید از ظرفیت نیمی از افراد جامعه استان غافل شد و باید از بانوان توانمند و دارای دانش کافی در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

او همچنین پیشنهاد داد میزان تعامل دستگا‌ه‌های اجرایی استان با وزرات‌خانه نیز ارزیابی شود زیرا اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای برای استان و جذب اعتبارت ملی بیشتر برای استان از جمله اقداماتی است که دستگا‌ه‌های مختلف باید در دستور کار قرار دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور در اسفند پارسال به استان، بیان کرد: دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شد که ۳۱۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و به زودی این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

گراوند همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته، گفت: در این مدت ایجاد ۱۵۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن مصوب شده و توانسته‌ایم برای خودکفایی در تولید آب آشامیدنی قدم برداریم.

او عنوان کرد: بوشهر تنها مرکز استانی است که در زمستان هم آب آشامیدنی آن جیره بندی است که با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.

اساندار بوشهر همچنین با اشاره به افزایش حدود ۳۰۰ درصدی ایجاد گلخانه‌های استان در این دولت، افزود: ساخت حدود هزار واحد مسکونی را با کمک کمیته امداد امام خمینی برای افراد محروم در دستور کار قرار داده ایم که حدود ۵۰۰ واحد تا کنون تکمیل شده است.

گراوند ادامه داد: طرح‌های اشتغال روستایی را که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و بلاتکلیف بوده اند، شناسایی و برای تکمیل آن‌ها اقدام کرده ایم.

او گفت: اکنون در استان بوشهر ۳۸ واحد اشتغال روستایی نیمه تمام داریم که برای تکمیل ۱۴ واحد، ۱۲۹ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده است.

در پایان بیست و دومین جشنواره شهید رجایی از ۱۲ دستگا‌ه برتر استانی در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، امام جمعه آشخانه در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران با اشاره به سیلی ایران به اسرائیل گفت:با عملیات وعده صادق و رمز یا رسول الله یک سیلی به اسرائیل به تلافی حمله اسرائیل به کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه زده شد.
حجت‌الاسلام جواد شریعتی نژاد افزود: مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است، زیرا امروز جنگ؛ جنگ روایت‌ها و تفکر‌ها و اندیشه‌هاست بدین جهت نقش معلم در منطق صحیح فکر و اندیشه بسیار مهم است.
وی در ادامه بیان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر اجرای طرح نور برای دفاع از حجاب و عفت زنان جامعه انقلابی و مبارزه با پدیده شوم بدحجابی و بی‌عفتی که ترفند توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی وانقلابی به راه انداخته‌اند تقدیر و تشکر وحمایت می‌کنیم.
شورا‌های جمهوری اسلامی از تک فکری بپرهیزند
امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با اشاره به روز شورا گفت: هدف از تاسیس شورا در جمهوری اسلامی این بوده که مدیریت شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم از تک فکری بپرهیزند و به تفکر اجتماعی برسند چرا که خدمت رسانی مطلوب را به همراه دارد.
معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد
خطیب جمعه آشخانه همچنین با اشاره به روز معلم گفت: کار تعلیم و تعلم بسیار کار سخت و دشواری است، زیرا تربیت انسان کار سختی است، اما اگر فردی را با اخلاق و شناخت معارف دین و عقاید اسلام آشنا کنیم بسیار لذت بخش و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد، زیرا با تبیین خوب مباحث اخلاقی و اجتماعی و روانشناختی می‌شود انسان را خوب تربیت کرد.
وی همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس به همه همسایگان خلیج فارس و به دنیای شرق و غرب عالم متذکر شد و افزود: که همیشه خلیج فارس در جمهوری اسلامی ایران فارس هست و فارس می‌ماند هیچکس حق تغییر نامش را ندارد و هیچکس حق ندارد جسارت کند.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد همچنین ادامه داد: نقش کارگران در تحقق شعار سال (رشد تولید و مشارکت مردم) بسیار نقش موثری است البته به شرط اینکه کارفرمایان حق کارگر را با مزایای حقوق کار به آنان پرداخت کنند و طبق ضوابط نگذارند که حقوقشان ضایع شود.

دیگر خبرها

  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است