Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز دوشنبه در بازدید از زندان زنان (نسوان) در اصفهان افزود: آگاهی بخشی به زنان برای آشنایی با حقوق شهروندی و فردی از مرحله آموزش و پرورش گرفته تا دوره های بالاتر، باعث می شود تا آنها وارد حیطه های جرم خیز نشوند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ درصد از زندانیان در کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: زنان از ابتدا باید با مقررات و حقوق خود آشنا شوند و از نظام هایی که با مداخله به کاهش آسیب ها و خشونت ها کمک می کنند مانند بهزیستی و اورژانس ۱۲۳ حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار به همکاری آموزش و پرورش برای آموزش مهارت زندگی و حقوق شهروندی در مدرسه ها اشاره و تصریح کرد: با ارائه این آموزش ها به دانش آموزان، آنها می توانند در مقابل آسیب ها و جرایم، خودمراقبتی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه قوانین خوبی در این زمینه داریم، خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آخرین مراحل خود، در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد و امیدواریم با تایید نهایی مجلس و شورای نگهبان این قانون اجرا شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: این قانون در قالب شرع مقدس اسلام و پیشبردی و کارآمد است و می تواند زمینه هایی را برای کاهش جرایم و کاهش جمعیت زندانیان کشور فراهم کند.

ابتکار با بیان اینکه تعداد زندانیان زن بسیار کمتر از مردان است، گفت: اقدام های خوبی برای زنان زندانی در آموزش مهارت ها و شرایط بهداشتی مطلوب انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از ۱۴ زندان زنان در کشور، افزود: آموزش های خوبی در زمینه مهارت آفرینی و قرآن برای آنها وجود دارد با این وجود کمبودهایی وجود دارد که یکی از طرح های ما با نام ارمغان برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد و با جمع آوری کمک خیران برگزار می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سال های گذشته چهار دوره ارمغان اجرا شد، اظهار امیدواری کرد که این طرح مجدد اجرا شود.

در این بازدید از ورود و حضور عکاس ایرنا ( خبرگزاری رسمی کشور) ممانعت بعمل آمد در حالیکه تصویربردار صداوسیما با ورود به داخل زندان اقدام به تصویربرداری کرد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه برای حضور در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک، دیدار با بانوان فرهیخته استان و شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان سفر کرد.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم گفت:تقویت فعالیت‌های پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور اظهار کرد: تقویت پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است.

وی افزود: طرح نماد یا همان نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم و راه درست همین است.

تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت خدمات مشاوره در مدارس تصویب شده است، بر این اساس تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به 700 مرکز رسیده است که در گذشته 30 مرکز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا