Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که عملیات ارتش سوریه در نابودی مواضع تروریست‌ها و آزادسازی شهر خان شیخون، نقض هیچیک از توافقات صورت گرفته با ترکیه درباره منطقه کاهش تنش ادلب نبوده و کاملاً قانونی و ضروری بود. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) درباره عملیات آزادسازی شهر خان‌شیخون استان ادلب توسط ارتش سوریه تأکید کرد که این عملیات نیروهای دولتی سوریه با حمایت نیروهای هوا-فضای روسیه، هیچ یک از توافقات با ترکیه را نقض نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکراتش با وزیر خارجه آنگولا در مسکو، گفت: «در رابطه با اتفاقات رخ داده در منطقه کاهش تنش ادلب و بخصوص در شهر خان‌شیخون و حومه آن باید بگویم که نیروهای دولتی سوریه که با حمایت ما به عملیات نظامی زده و شهر خان‌شیخون را از دست تروریست‌ها باز پس گرفتند، هیچ توافقی را نقض نکرده‌اند. من بار دیگر یادآور می شوم که این مسئله را رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین روسیه نیز اخیراً اعلام کرده است.»

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: «این اقدام ارتش سوریه برای نابود سازی تروریست‌ها در شهر خان‌شیخون بود. برای سرکوب اقدامات غیرقابل قبول و موارد نقض متعدد از سوی تروریست‌ها مسلماً باید حملاتی را به اهدافی که این تهدیدات  از آنجا علیه سایر مناطق سوریه و پایگاه‌های نظامی-هوایی ما صورت می گرفت، انجام شود. هیچکس هرگز توافق نکرده است که چنین اقدامات تلافی جویانه علیه مواضع تروریست‌ها صورت نگیرد. به همین دلیل زمانی که ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در خان‌شیخون را از بین می‌برد، این مسئله اقدامی کاملاً قانونی و لازم از دیدگاه دستیابی به اهدافی است که شورای امنیت سازمان ملل درباره حل و فصل اوضاع در سوریه ضروری دانسته است.»

لاوروف همچنین افزود که عملیات گشت‌زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب هنوز سازماندهی نشده است. وی افزود: «ما پیشنهاد کرده بودیم که گشت‌زنی‌های مشترکی در منطقه انجام شود، ولی هنوز موفقیتی در این زمینه به دست نیامده است.»

روسیه مدتهاست بدون حضور در گروه هشت نیز به حیات خود ادامه داده است

سرگئی لاوروف در بخش دیگری در این کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که روسیه هرگز پیشنهاد مطرح شدن مسئله بازگشت خود به گروه 8 را مطرح نمی‌کند و هرگز چنین مسئله‌ای را در گفت‌وگو با هیچکس درخواست نکرده است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه این کشور مدت‌هاست به حیات خود بدون حضور در گروه هشت ادامه داده است، گفت: « ما حتی یک بار هم ابتکارعمل مسئله گروه 8 را در هیچ یک از تماس‌های خود با هیچ یک از شرکای خارجی مطرح نکرده‌ایم و آشکارا می گوییم که چنین مسئله‌ای در برنامه‌های سیاست خارجی ما مطرح نیست. ما هرگز چنین مسئله‌ای را مطرح نکرده و قصد هم نداریم مطرح کنیم.»

لاوروف: به تلاش‌های خود برای حفظ برجام ادامه می‌دهیملاوروف: روسیه همبستگی خود با ونزوئلا را ادامه خواهد داداوکراین، سوریه و ایران؛ موضوع مذاکرات لاوروف و همتای آلمانی در مسکو

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که برگزاری نشست سران کشورهای عضو «گروه نرماندی» تنها پس از برقراری توازن نیروها و خارج شدن تجهیزات نظامی از منطقه دونباس امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه" اخبار "سوریه" اخبار "روسیه" سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار سوریه اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار ترکیه اخبار سوریه اخبار روسیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت