Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین‌المللی چین، در آمریکا برخی اندیشکده های غیردولتی وجود دارند که با پرچم دمکراسی و لباس بنیاد فقط در پی به آشوب کشاندن کشورهای دیگر و فرصت انقلاب رنگی هستند. بنیاد دفاع از دمکراسی ها یکی از آنهاست که چندی پیش دولت ایران آن را تحریم کرد.

دولت ایران شامگاه ۲ شهریور با صدور بیانیه ای بنیاد دفاع از دمکراسی ها و مدیر عامل آن مارک دوبویتس را به دلیل «دروغ پراکنی، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی» علیه مردم ایران و هم راستایی با «تروریسم اقتصادی آمریکا» تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، بدیهی است این امر، خدشه ای به هر گونه اقدامات قانونی دیگر که از سوی سایر نهادها و دستگاههای اجرایی، قضایی یا امنیتی برای مقابله، تعقیب یا مجازات اشخاص فوق الذکر و نیز سایر همکاران یا همدستان ایرانی و غیرایرانی ایشان به سبب اقدامات و اعمال آنها علیه امنیت ملی و منافع دولت و مردم ایران اتخاذ شود، وارد نمی کند.

بنیاد دفاع از دمکراسی ها یکی از اندیشکده های آمریکا که بعد از رویداد ۲۰ شهریور/ ۱۱ سپتامبر تاسیس شد، در واکنش در توئیتر خود نوشت: «این اندیشکده در زمینه «امنیت ملی» تجزیه و تحلیل و تحقیقات مستقل انجام می دهد و جمهوری اسلامی که اجازۀ چنین فعالیتهایی را در ایران نمی دهد، حال می خواهد در کشورهای دیگر هم چنین کند.»

چند ساعت بعد مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتر نوشت: « ایران امروز بنیاد دفاع از دمکراسی ها -یک اندیشکده آمریکایی- و مدیر عاملش را تهدید کرد. آمریکا تهدیدهای ایران را جدی می گیرد.» وی تاکید کرد آمریکا حکومت ایران را برای «هر اقدامی که امنیت هر آمریکایی را مستقیم یا غیرمستقیم به خطر بیندازد مسؤول می داند.»

سید عباس سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در تلگرام به این توئیت پاسخ داد: «جوسازیهای وزارت خارجه آمریکا و بنیاد دوبویتس چیز تازه ای نیست. دروغ پردازی و گمراه سازی تخصص آنهاست. از دولت آمریکا انتظاری جز این نمی رود که رو به شانتاژ و مظلوم نمایی بیاورد.» وی هشدار داد کسانی که با ایران ستیزان همکاری کنند باید بدانند که دشمنی آنان با ایرانیان، فراموش نشده و بدون هزینه نخواهد بود.»

چه دولت آمریکا چه اندیشکده های غیردولتی این کشور هنگام برخورد با کشورهای دیگر در هر مکان و هر زمان، متکبر بوده و چهره ارباب منش و تعلیمی از خود نشان می دهند و گستاخانه در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می کنند؛ چنین رویه هایی همیشه ناخرسندی و انزجار عمومی مردم کشورها را در پی داشته است.

آمریکا به دخالت در امور داخلی چین نیز علاقۀ خاصی نشان می دهد. اخیرا تظاهرات و خشونتها در هنگ کنگ پی در پی شدت یافته که در پشت آن دستان به اصطلاح بنیاد دمکراسی آمریکا دیده می شود.

۱۹اردیبهشت ۱۳۹۸ نیز، لی جی یینگ یکی از چهار سرکرده فتنه گران هنگ کنگ بعد از وقوع تظاهرات خشونت بار در نشست بنیاد دفاع از دمکراسی ها علنا اظهارات خائنانه ای بیان کرد و مدعی شد، هنگ کنگ در حال نبرد برای آمریکاست.

همچنین بنیاد دمکراسی آمریکا در تخریب چین هزینۀ هنگفتی کرده و از ۵۰ پروژۀ مربوط به مخالفت با چین پشتیبانی مالی کرده و در درازمدت، جدایی طلبان تبت و شین جیانگ و حالا استقلال طلبان هنگ کنگ از بیشترین حمایت مالی این بنیاد برخوردار بوده‌اند.

طبق گزارشها  این بنیاد در سال ۲۰۱۴ نیز از راهپیمایی تصرف خیابان جونگ هوان هنگ کنگ حمایت مالی کرده بود. در ماه مه سال جاری فتنه گران هنگ کنگ از جمله لی جو مینگ و لوئو گوان چونگ به آمریکا رفته و خواستار دخالت آمریکا در تصحیح متن قانون هنگ کنگ شدند. آنان همچنین ۱۴ مه در این بنیاد سخنرانی بسیار تحریک آمیزی ایراد کردند.

کسانی که بیشتر بی عدالتی بکنند، با پاداش شایسته مواجه می شوند. به اندیشکده های غیردولتی آمریکا توصیه می‌شود به تحقیقات واقعی بپردازند نه اینکه در مقام سرکوبگران آمریکایی فقط در تلاش برای تخریب ثبات دیگر کشورها باشند، در غیر این صورت فقط نفرت مردم سراسر جهان را بر می انگیزند و مخالفت شدید روبرو می‌شوند.

کد خبر 4702717

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران چین ایالات متحده آمریکا اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی هنگ کنگ تحریم اقتصادی ایران تحریم اقتصادی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق دونالد ترامپ فلسطین سوریه جنگ 2015 یمن عربستان سعودی فرانسه ترکیه روسیه جی هفت کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی

دانشگاه‌های ایران امروز با برگزاری تجمع در فضای آموزشی به حمایت از دانشگاهیان آمریکایی خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، ورود نیروهای مسلح به فضای دانشگاهی به عنوان یک بدعت شوم و برخلاف پروتکل‌های آموزشی نقاب از چهره حاکمیت آمریکا برداشت،‌ کشوری که خود را به عنوان مهد دموکراسی و حامی حقوق بشر معرفی می‌کند؛ اما تحمل یک تجمع مسالت‌آمیز برای حمایت از مردم غزه از سوی دانشجویان آمریکا را ندارد و با استفاده از نیروهای مسلح این حرکت مدنی را  سرکوب می‌کند،‌ این سرکوب وحشیانه با لابی‌گری رژیم صهیونیست صورت گرفته و نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و برای رضایت این اقلیت حاضر است که تمام پروتکل‌های بین المللی را زیر پا بگذارد و دانشجویان و اساتید را در فضای آموزشی و دانشگاهی سرکوب کند.

حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به حلقه اتصال میان آزادی‌خواهان در سرتاسر جهان تبدیل شده است،‌ به طوری که امروز در دانشگاهای ایران تجمعات فراوانی در خصوص حمایت از اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاهی شکل گرفته است که مطابق برنامه ذیل برگزار می‌شود.

در دانشگاه تبریز امروز بعد از نماز ظهر و عصر از صحن مسجد پیامبر اکرم تجمعی با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های خوزستان در محکومیت تعرض به دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا نیز در قالب برنامه‌ای با عنوان وجدان بیدار برگزار خواهد شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران نیز تجمعی در جهت حمایش از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا برگزار می‌کنند، این تجمع امروز بعد از نماز ظهر در مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود،‌ نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

دانشگاه امیرکبیر نیز با طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران