Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، منصورشیشه فروش در آئین اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات اظهارداشت:میزبانی کارگاه ملی امداد ونجات تشکل های مردم نهاد و سمن ها در اصفهان که شهرجانشین تهران در بحران است، ابتکار بسیار خوبی بود. جوانانی که در گارگاه ملی امداد ونجات شرکت کردند،سفیران شهرهای خود برای کمک به مدیریت بحران کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه افزود:اصفهان با جانشینی شهر تهران در بحران ها و ۳۰۰۰نیروی آماده امداد و نجات،می تواند پایگاه شبکه ملی امدادو نجات کشور باشد زیرا این استان درواقع استان معین کشوردر بحرانهاست. اصفهانی هادر سیلاب خوزستان درکنار امدادرسانی به موقع، ۴۰۰۰واحدمسکونی را بازسازی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: کنترل حوادث در نرم مدیریت بحران جهانی بسیار مهم است.   نیروهای امدادی باید با آرامش و بی آسیب به خودشان و بی توجه به شایعات فضای مجازی بتوانند کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:درحادثه سقوط هواپیمای یاسوج در کوه های سمیرم،ما با بحران بزرگی در خانواده های بازماندگان روبرو بودیم.درفضای مجازی شایعه شده بود بازماندگانی از سقوط زنده هستند و درکنار امدادرسانی و مراقبت از سلامت کوهنوردان و همزمان پیگیری ردیابی محل سقوط باید با چنین بحرانی نیز در خانواده های نگران با آرامش روبرو می شدیم.  

شیشه فروش اظهار داشت:سه کلید طلایی در مدیریت بحران وجود دارد که اولی این است که قبل از بحرانها باید آمورش دید و پیشگیری کرد، برای نمونه در مناطق پرخطر ودرحریم رودخانه ها خانه سازی نکرد.

وی در ادامه افزود: کلید دوم در بحران ها انسجام و ثبات است،شما جوان ها به عنوان نماینده  به استانها بروید و سمن ها را فعال کنید. در استان های خودتان به عنوان سفیران امداد و نجات  همواره آماده خدمت رسانی باشید.گشاده رو و بی منت و با تبسم و با انعطاف باشید وآخرین کلید اینکه باید با برنامه عمل کرد و هرشخص عادی وارگانی مستقل عمل نکند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درپایان گفت:امداد و نجات یعنی کنترل حوادث با کمترین آسیب وباید توجه کرد که نباید در بحرانها سیاه نمایی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان ایران جهان خشکسالی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب