Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@12:33:11 GMT

فیلم متری شیش و نیم سعید روستایی منتشر شد+ دانلود متری شیش و نیم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۰۳۰۰

فیلم متری شیش و نیم سعید روستایی منتشر شد+ دانلود متری شیش و نیم

‍‍‍‍‍‍

  فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی و با حضور نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار فردا سه‌شنبه ۵ شهریور در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود.   به گزارش فرارو، متری شیش و نیم دومین ساخته سعید روستایی پس از ابد و یک روز است. روستایی با ابد و یک روز توانست جوایز جشنواره فیلم فجر را درو کند و نوید استعدادی جدید در سینمای ایران را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه فیلم دوم برای فیلم اولی‌های موفق کار بسیار سخت تری است و همه منتظرند ببینند که آیا فیلم اول جرقه‌ای اتفاقی بوده یا نه. ولی روستایی توانست این خان دوم را به سلامت عبور کند.
روستایی نشان داده که استعداد زیادی در نوشتن فیلمنامه‌های محکم و پرکشش دارد که او را در سینمایی که فقر فیلمنامه در آن بیداد می‌کند، متمایز کرده. اکنون با شرایط تولید و سرمایه‌ای بزرگتر نسبت به فیلم قبلیش، اثر جدیدی را به روی پرده آورده است.

اگر روستایی در ابد و یک روز یک خانواده و محیط محدود اطراف آن را جامعه هدف خود قرار داد، در متری شیش و نیم جامعه هدف خود را گسترش داد تا به دنیای تقابل پلیس و خلافکار‌ها (در این جا سوداگران مواد مخدر) برسد. این مسئله از این جهت حائز اهمیت است که روستایی با جاه طلبی بیش تری به سراغ فیلم جدید و سوژه اش رفته و خود را در چارچوب تنگ فیلم‌های تک لوکیشن محدود نکرده. هر چند نباید از اراده سرمایه گذار فیلم (محمدصادق رنجکشان؛ مدیر مجموعه دلتابان) با تزریق بودجه ۷ میلیاردی برای محقق شدن این امر گذشت.

متری شیش و نیم با تعقیب یک گروه پلیس به دنبال فروشندگان مواد مخدر و سکانی کوبنده آغاز می شود که مخاطب را به درون قصه پرتاب می‌کند. حال ما با پلیسی (صمد با بازی پیمان معادی) طرفیم که در پی سردسته تولید و پخش کنندگان شیشه (ناصر پاکزاد با بازی نوید محمدزاده) است.

صمد –فرمانده گروه پلیس- یورش همه جانبه‌ای را برای به دام انداختن ناصر پاکزاد آغاز می‌کند. از بازداشت فله‌ای معتادان کارتن خواب و خرده فروش ها، تا فروشندگان درشت تر. از طریق آن‌ها پله پله پیش می‌رویم تا به پاکزاد نزدیک شویم. گام آخر هم از طریق نامزد سابق پاکزاد برمی داریم و پاکزاد می‌رسیم. تقریبن بدون مشکل خاصی. همه با تهدید و ارعاب سریع مقر می‌آیند. سوال این است که وقتی گره خاصی برای رسیدن به پاکزاد وجود ندارد، چرا پلیس این کار را زودتر انجام نداده؟ چرا در ابتدای فیلم عنوان می‌شود که مدت زیادی است که آن‌ها به دنبال پاکزاد هستند؟ در ابتدا به شکلی از پاکزاد صحبت به میان می‌آید که مخاطب او را موجودی دست نیافتنی و شبه اثیری می‌پندارد، ولی در واقع او بسیار سهل وصول‌تر از آن چه گفته شد، است.

ولی مشکل فیلم از جایی پررنگ می‌شود که عملا قصه با دستگیری ناصر پاکزاد متوقف می‌شود. کنش‌های پس از دستگیری از منطق داستانی قابل توجهی برخوردار نیستند. پاکزاد از نقش یک قهرمان منفی مقتدر به یک ضد قهرمان منفی بدل می‌شود. منفعل، بی قدرت، پرخاشگر که فقط دست به دامان این و آن و تلفن زدن و تهدید‌های پوشالی است.   وقتی که از خریدن پلیس ناامید می‌شود، شریکش را با توجیهی باور ناپذیر لو می‌دهد (چون به بچه حساس است و رضا ژاپنی بچه یکی از پلیس‌ها را کشته). سپس از طریق وکیلش اقدام می‌کند. هنگامی که از رهایی قطع امید می‌کند، به حفظ اموال خانواده اش تنزل پیدا می‌کند. این جا هم منطق فیلم می‌لنگد.   خواهر زاده هایش با قطع کمک‌های دایی مجبور به بازگشت از کانادا هستند. یعنی پس از چند سال زندگی در کانادا آن‌ها نتوانسته اند منبع مالی هر چند اندکی برای ادامه زندگی در آنجا بیابند که حالا مجبور به بازگشت هستند؟ در آخر نیز بالای دار می‌رود، در حالی که صمد نظاره گر اعدام او و سایر مجرمان مواد مخدر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تیزر فیلم متری شیش و نیم
در حالی که می‌توانست نبرد این دو بسیار جدی‌تر و سهمگین‌تر باشد، حتا اگر ناصر در بازداشت باشد. ولی ما با قهرمان منفی پوشالی‌ای طرفیم که به شکل غیر منطقی ای، نامزد قبلیش مخفی گاه او را بلد است و از قضا همان موقع که پلیس سر می‌رسد، شش کیلو شیشه در خانه اش جاساز است!

از طرف دیگر روستایی با هوشمندی کاشتی را در سکانس ابتدایی فیلم انجام داد و یک خط فرعی داستانی را به وجود آورد. یک درگیری درون گروهی علاوه بر جدال با فروشندگان مواد، یقه پلیس‌ها را گرفته و انگار بر سر پست ریاست، آن‌ها را به جان هم انداخته است. مشکلی در پیش داستان برای صمد پیش آمده و حال برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، حاضر است دوست و همکارش را قربانی کند. اما او برای رهایی خودش از تهمت ناصر پاکزاد، سر و ته قضیه را هم می‌آورد تا همکارش رها شود، ولی همکار، بر علیه اش شهادت می‌دهد و صمد گیر می‌افتد.   در نهایت با یک تلفن و بازدید دوربین مدار بسته از مهلکه جان به در می‌برد. این کاشت که می‌توانست با پرداختی حساب شده تبدیل به خط فرعی قابل اعتنایی شود که پایاپای با نبرد با ناصر پاکزاد، قصه را پیش ببرد و آن را فربه‌تر و جذاب‌تر و بعد تازه‌ای به روایت و شخصیت‌ها اضافه کند، ولی روستایی با سرهم آوردن آن در یک سکانس، مهلتی برای باز کردن بیشتر ابعاد این مسئله مهم نمی‌دهد و بخشی از شخصیت‌ها عقیم می‌مانند.

اما باید از ریتم بسیار خوب و کارگردانی قابل قبول روستایی سخن به میان آورد. روستایی نشان داده که نبض مخاطب را بلد است و می‌تواند بیننده‌ها را با سلیقه‌های متفاوت جذب کند. فروش بالای فیلم در میان انبوه آثار کمدی شکست خورده در گیشه، خود گواه این مطلب است. مخاطب با شخصیت‌های لوده و تصمیم‌ها و موقعیت‌های آبکی رو به رو نیست و می‌تواند در مدت زمان تماشای فیلم، به اثری جدی با پرداختی جدی رو به رو شود.

از طرف دیگر ریسک تجربه در ژانر پلیسی در سینمای یکنواخت و شبیه به هم ایران، کار بزرگی است که روستایی آن را به جان خریده و با تمام کم و کاستی ها، آن را با موفقیتی نسبی پشت سر گذاشته. از این جهت او سزاوار تحسین است.

در مجموع متری شیش و نیم نسبت به اثر اول کارگردان –ابد و یک روز- گام رو به جلویی محسوب می‌شود. هر چند که ابد و یک روز چفت و بست و منطق داستانی و روایی محکم تری نسبت به متری شیش و نیم دارد، اما متری... به لحاظ فضاسازی و تاویل پذیری اثر درخورتری است؛ که در نهایت نوید این را می‌دهد که روستایی جسارتش را در آثار بعدی ادامه داده و خود را برای راه یابی به سینمای بین مللی آماده کند.  

منبع: فرارو

کلیدواژه: متری شیش و نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره تیم ملی در یک قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران در مسیر قهرمانی آسیا هجده گل به ثمر رسانده، بیش از هر تیم دیگری در رقابت‌ها. اگر ایران را با قهرمانی‌هایش تعریف می‌کنند در کنار تعاریف متعددی که می‌شود، خط حمله زهرآگین و ترسناکش در طول تاریخ را هم یاد کرده‌اند. این بار، سعید احمدعباسی برحسب وظایف و ماموریتی که به او سپرده شده بار گلزنی تیم ملی را بر دوش کشیده و اکنون با هفت گل زده بهترین گلزن جام ملت‌ها و تیم ملی فوتسال بوده است. 

احمدعباسی نبوغ زیادی در آوار کردن دروازه‌ها دارد. او با استفاده از فیزیک‌بدنی که دقیقا برای چنین نقشی چکش خورده و ساخته شده به خوبی در نبردهای تن‌به‌تن موفق بوده و با توجه به سرعت پا به توپی که دارد به راحتی هر مدافع یا مدافعینی را کنار می‌زند و در نهایت قدرت فوق‌العاده‌اش در شوت‌زنی با هر دو پا، از سعید یک گلزن تمام عیار و ذاتی ساخته است.

مردی درشت اندام که به سادگی شانه‌های خود را بالا می‌اندازد، ستون می‌کند و توپ را به تور می‌کوبد. با این حال، یک ثبات کنجکاو و مسحورکننده در نحوه به ثمر رساندن گل هایش وجود دارد. تمامی گل‌های او در جام ملت‌های آسیا، خارج از باکس ( شش قدمی محوطه جریمه فوتسال ) به ثمر رسیده که اکثریت آن با پای تخصصی راست و به صورت شلیک غیر قابل مهار بوده است. یک گل او در دیدار با بحرین که در نگاه اول، گل زدن از آن منطقه و فاصله بعید به نظر می‌رسید، با پای چپ و در شرایطی که او را محاصره کرده بودند، موفق به گلزنی شد و همچنین دو گل دیگر را زمانی که تیم حریف به سیستم پاورپلی ( بازی با پنج نفر بدون دروازه‌بان) روی آورده بود از زمین خودی به ثمر رساند. ذهنی که زوایای و فضاها را قبل از رشد می‌بیند، ضعف‌های دفاعی حریف را بو می‌کشد و سرانجام گلزنی می‌کند.

چهار گل سعید احمدعباسی با ترفند ماهرانه فردی‌اش بوده است و خود او توپ را از حریف ربوده، دریبل زده و شلیک کرده. یک گل دیگر از روی نقطه پنالتی زده شد که مهار آن توسط دروازه‌بان غیرممکن بود. با این وصف اگر جام ملت‌ها را بدون سعید احمدعباسی تصور کنیم، تعداد گل‌های تیم‌ملی به هجده نمی‌رسید و چه بسا مسیر شاگردان شمسایی در راه قهرمانی بسیار پیچیده می‌شد.

جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا تا به اینجای مسابقات:
سعید احمد عباسی از ایران با هفت گل
مهدی کریمی از ایران با چهار گل
طارق زیاد از عراق با چهار گل

با توجه به حذف عراق، تنها رقیب جدی احمدعباسی برای کفش طلا مهدی کریمی دیگر ستاره ایرانی به شمار می‌رود. مگر اینکه محمد عثمان فوق ستاره سه گله تایلندی‌ها در نیمه نهایی و شاید فینال، معجزه کند.

تفکیک گل‌های سعید احمدعباسی در جام ملت‌های آسیا 2024:
دو گل به تیم ملی افغانستان
دو گل به تیم ملی بحرین
دو گل به تیم ملی کویت
یک گل به تیم ملی قرقیزستان

تیم ملی فوتسال ایران در حالی روز جمعه در نبرد نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ازبکستان خواهد رفت که سعید احمدعباسی برابر ازبک‌ها سه بار به میدان رفته است. دو بازی دوستانه و یک جدال در جام جهانی و مجموعا هفت مرتبه موفق به گلزنی شده است. 2 دبل در دوئل های تدارکاتی و یک هتریک در آوردگاه جهانی که ازبک‌ها را میخکوب کرد.

دیگر خبرها

  • گل دوم فوتسال ایران به تایلند +فیلم
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • ستاره تیم ملی در یک قدمی آقای گلی جام ملت‌ها