Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش توییتری ظریف ازسفر ناگهانی‌اش به فرانسه، واکنش سردار سلیمانی به حملات صهیونیست‌ها، مرکز پژوهش ها در حال کار بروی بیانیه گام دوم انقلاب، محورهای ضدایرانی گفت‌وگوی پمپئو و نتانیاهو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه چهارم شهریورماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  گزارش توییتری ظریف از سفر ناگهانی‌اش به فرانسه،  واکنش سردار سلیمانی به حملات صهیونیست‌ها، مرکز پژوهش ها در حال کار بروی بیانیه گام دوم انقلاب، محورهای ضدایرانی گفت‌وگوی پمپئو و نتانیاهو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه چهارم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش توییتری ظریف از سفر ناگهانی‌اش به فرانسه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پی سفر به شهر برگزاری نشست گروه 7 در توییتی نوشت: «دیپلماسی فعالانه ایران برای دستیابی به تعامل سازنده ادامه می‌یابد. در حاشیه دیدار گروه 7 پس از مذاکرات جامع با لودریان و وزیر خزانه‌داری فرانسه، با امانوئل مکرون دیدار کردم و سپس جلسه تفهیمی مشترکی برای انگلیس و آلمان برگزار شد. راه پیش روی ما سخت است اما ارزش امتحان کردن را دارد.»

 

واکنش سردار سلیمانی به حملات صهیونیست‌ها

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی در توئیتر با اشاره به حملات هوایی اخیر اسرائیل در سوریه و لبنان نوشت «قطعا این عملیات های دیوانه وار، آخرین دست و پا زدن های رژیم صهیونیستی خواهد بود».

 

رایزنی کاردار ایران در عراق با حیدر العبادی

سیدموسی علیزاده طباطبایی، کاردار ایران در بغداد، با حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق دیدار و رایزنی کرد.

 

در این دیدار که پس از بازگشت حیدر العبادی از سفر حج صورت گرفت، طرفین در ارتباط با اوضاع منطقه، عراق و آخرین تحولات مربوط به روابط دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کردند.

 

توفیقات دولت در عرصه های مختلف خوب بوده است/ مجلس دولت را همراهی کند

«محمد بیرانوندی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد دولت دوازدهم گفت: شرایط تحریمی شرایط سختی را برای دولت و ملت ایران رقم زده است و کسی نمی تواند این را منکر شود. با توجه به این شرایط فعالیت های خوب دولت قابل شمارش و قابل قدردانی است.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت توفیقاتی را در زمینه های مختلف چه در عرصه سیاست داخلی و چه سیاست خارجی و سایر زمینه ها داشته است و ما باید دولت را در آینده برای رسیدن به اهداف اش همراهی کنیم.

 

وی اضافه کرد: دولت با کسری بودجه در سال گذشته مواجه شد و نتوانست به بخشی از تعهدات اش عمل کند که این موضوع نیز طبیعی بود البته ما توقعی که داریم این است که فعالیت ها را در کشور به گونه ای باشد که مردم پویایی و سرزندگی را ببینند.

 

مرکز پژوهش ها در حال کار بروی بیانیه گام دوم انقلاب است

«حسینعلی حاجی دلیگانی» در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (4شهریور) مجلس شورای اسلامی در  تذکر شفاهی گفت: حدود هفت ماه پیش مقام معظم رهبری بیانیه‌ گام دوم انقلاب را ارائه کردند و آقای لاریجانی به درستی دستور داد تا مرکز پژوهش‌های مجلس نقش مجلس شورای اسلامی را در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم تبیین کرده و ارائه کند اما هنوز خبری از اقدامات انجام شده نیست.

 

 

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مرکز پژوهش‌ها قرار بود بر روی موضوع  الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کار کند که این مرکز  حدود ۶ ماه بر روی آن کار کرد و نظر خود را به مرکزی که در این زمینه مطالعه می‌کرد ارجاع داده است. اکنون نیز در حال کار کردن بر روی بیانیه گام دوم انقلاب است که از سوی رهبری ارائه شده است.

 

محورهای ضدایرانی گفت‌وگوی پمپئو و نتانیاهو

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری درباره رایزنی‌اش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: امروز با نخست‌وزیر نتانیاهو درباره حملات هوایی اخیر در سوریه رایزنی و صحبت کردم.

 

طبق خبر ایسنا، وی افزود که از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر آن‌چه تهدیدهای ناشی از سپاه پاسداران ایران و اقدام برای حملات قریب‌الوقوع به دارایی‌های اسرائیل می خواند، اعلام حمایت کردم.

 

وی در ادامه گفت: ما درباره چگونگی این که ایران جای پایش را در سوریه برای تهدید اسرائیل و همسایگانش تحکیم می‌کند، صحبت کردیم. نخست‌وزیر نتانیاهو گفت که به هدف‌های تهدیدآمیز سپاه پاسداران که اسرائیل را تهدید می‌کنند، در هر کجا که باشند حمله خواهد کرد.

 

افتتاح گسترده طرحها و پروژه های زیربنایی روستایی

حجت الاسلام «حسن روحانی» در مراسم گرامیداشت دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیربنایی روستاهای کشور و در ارتباط ویدئو کنفرانسی، دستور افتتاح طرح‌های برق‌رسانی به 46 روستا، آب‌رسانی به 35 روستا، 7 مرکز بهداشت و درمان، 101 کیلومتر راه روستایی و دسترسی 419 روستا به شبکه ملی اطلاعات را در استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد.

 

رئیس جمهوری همچنین در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان فارس طرح برق‌رسانی به 13 روستا، آب‌رسانی به 24 روستا، گاز رسانی به 174 روستا و 4 مرکز بهداشت و درمان روستایی و دسترسی 325 روستا به شبکه ملی اطلاعات و همچنین 609 روستا به پوشش تلفن همراه را افتتاح کرد.

 

ادعای آمریکا مبنی بر نفوذ سایبری به سامانه های زیرساختی ایران «بلوف» بود

نشست روسای کمیته، معاونین و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونین و مدیران سازمان در سالن شهید حسن آبشناسان برگزار شد. سردار  «غلامرضا جلالی» در این نشست با اشاره به اینکه در سال گذشته مجموعه ای از تهدیدات دشمن را از سرگذراندیم، گفت: دشمن در سال گذشته با تسلط بر شبکه های اجتماعی و تلاش برای شرطی سازی اقتصاد تلاش داشت تا کشور را به سمت ناامنی و اغتشاش پیش ببرد.

 

عبور کشور از روزهای سخت 97، درستی تحلیل و تدبیر رهبری معظم انقلاب را نشان داد

وی با اشاره به اینکه امروز و در میانه سال 98 کشور از بخش عمده ای از تهدیدات دشمن عبور کرده است، گفت: در ابتدای سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مدام بر اتکای به نصرت الهی و امیدواری بر حل مشکلات تاکید داشتند و ما امروز می بینیم تحلیل و تدبیر ایشان درخصوص عبور کشور از آن روزهای سخت دقیق و ژرفنگرانه بوده است.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی یاوه گویی های دشمنان مبنی بر اینکه انقلاب چهلمین سال خود را جشن نمی گیرد، گفت: امروز و پس از عبور کشور از شرایط سخت باید گفت دشمن درک درستی از وضعیت ایران ندارد و عملا این نوع تحلیلها ناشی از یک خلاء اطلاعاتی است و ضرورت دارد تا آمریکایی ها در تحلیل هایشان نسبت به ایران یک بازنگری جدی داشته باشند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد اردبیل روز جهانی مسجد روزنامه شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد عید غدیر مساجد سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آن‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش فارس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این رابطه اظهار داشت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی این کشور‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت