Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در حوزه داروسازی تناسبی بین فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، پرویز قزلباش ظهر امروز در مراسم ویژه روز پزشک و داروساز با اشاره به این‌که خدمات جامعه پزشکی در دوران بحران مانند جنگ تحمیلی محفوظ است، اظهار کرد: متاسفانه مجاهدت‌های این قشر در این مقاطع حساس بر اثر مرور زمان به فراموشی سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امروز شاهدیم در حق جامعه پزشکی بی‌مهری‌هایی صورت می‌گیرد و دامنه آن در حال گسترش است، ادامه داد: جامعه پزشکی باید ثابت کند به اصول و قواعد حرفه‌ای خود پایبند است، چنانچه آمارها نیز نمایانگر این موضوع است.

قزلباش بیان کرد: ممکن است مثل هر صنفی خطاهایی نیز در جامعه پزشکی رخ دهد اما معتقدیم در جامعه پزشکی این خطاها با شفافیت پیگیری می‌شود و آمار این خطاها در سطح استان بسیار ناچیز است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها علیه پزشکان در جامعه، گفت: به نظر می‌رسد این مسئله سرپوشی برای مسائل دیگر در سطح جامعه است.

این مسئول با بیان این‌که فرار مالیاتی و عدم استفاده از کارت‌خوان‌ها، قصورهای پزشکی، بحث نوبت‌دهی، از جمله مسائلی است که دائما به آن‌ها در سطح جامعه دامن زده می‌شود که غالب آن‌ها فضاسازی علیه جامعه پزشکی است، اظهار کرد: از سویی دیگر به این مسئله تاکید می‌شود که چرا مطب پزشک ارتوپد در طبقه چندم یک ساختمان قرار دارد و این در حالی است که هیچ‌گاه به این مسئله پرداخته نمی‌شود که چرا ساختمان پزشکان استاندارد در سطح استان وجود ندارد.

قزلباش در خصوص حفظ کرامت مراجعان نیز یادآور شد: قطعا شهادت می‌دهم جامعه پزشکی ما در حفظ این کرامت کوشا بوده و بحث‌های اخلاقی محوریت امور در جامعه پزشکی است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که در حوزه داروسازی تناسبی بین فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی وجود ندارد، گفت: بیمارپذیری و مصرف دارو ظرفیت مشخصی دارد و خود این موضوع یک چالش ایجاد کرده است که امیدواریم با یک رویکرد منطقی ساماندهی شود.

قزلباش عنوان کرد: علی‌رغم غوغاسالاری که در زمینه تجویز منطقی دارو وجود دارد، این مسئله چندان منطبق بر واقعیات نبوده و اصول و ضوابط علمی بر آن حاکم است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه پزشکی طرح دوفوریتی افزایش پذیرش دانشجو در مجلس شورای اسلامی بود و آماری که بر مبنای طرح ارائه شده منطبق بر واقعیات نیست و خوشبختانه روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح نشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو و پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟